Call of Duty WWII: E3 dojmy z druhé světové

Nové Call of Duty chce na hráče zapůsobit tím, že se v něm zase jednou podívají do minulosti. Druhoválečnou AAA hru jsme tady už celkem dlouho neměli, a tak se CoD WWII těší slušné popularitě. Dokáží vývojáři ze Sledgehammer Games naplnit očekávání, která do nich hráči vkládají?

Vydávání Call of Duty už se stalo každoroční tradicí a ani letos na podzim tato událost nebude chybět. Tentokrát se ale nový díl dočkal mnohem kladnějších ohlasů, než tomu bylo u posledních 3 přírůstků. Je to z jednoho prostého důvodu. Jak byli hráči před lety přejedeni střílečkami z minulosti, tak v dnešní době je zase přehršel futuristických FPS. Bylo tedy vítanou změnou, že se loni do minulosti vrátil Battlefield a letos ho bude následovat i Call of Duty.

Jsem asi jeden z mála, ale mě osobně na Call of Duty zajímá převážně singleplayer. O to víc, že si v něm opět prožijeme ty známé momenty typu vylodění v Normandii. Sice to bylo ve spoustě her zpracované už dříve, ale tohle se prostě neokouká. Navíc když to bude provedené v typickém CoD stylu a la výbuchy všude a akcí se nešetří. Musím také uznat, že ze záběrů hra jako taková nevypadá po vzhledové stránce vůbec špatně. Je dobré podotknout, že hra vzniká stále na stejném enginu, tedy značně modifikovaném. S tím si hra přenáší i některé neduhy z minulých dílů, třeba ne příliš zničitelné prostředí.

9.jpg

V kampani se podíváme na několik různých front po celé Evropě. Hlavním hrdinou je mladý muž, řadový vojín. Je hezká změna, že tentokrát nebudeme hrát za nějakou super důležitou postavu, která je tou nejdůležitější a na jejím rozhodnutí závisí osud lidstva. Tady budete prostý pěšák, který jen plní rozkazy.

Na bojišti ale nebudete sami. Do boje se vydáváte spolu s celou jednotkou. Důležitější roli ale budou hrát 3 vojáci, kteří s hlavním hrdinou budou jedna ruka. Nejenže vás budou doprovázet, budou i podstatnou součástí příběhu. Nečekejte ale, že bude příběh nějak extra propracovaný. Přece jenom se stále bavíme o Call of Duty, takže počítejte se striktně lineární kampaní. O její délce zatím nepadlo ani slovo, ale ze zkušeností z minulých let to můžeme odhadnout tak na 8-10 hodin.

Velmi důležitým prvkem v CoD WWII je bezpochyby atmosféra, kterou se vývojářům ze Sledgehammer games podařilo zprostředkovat na jedničku. Zásluhu na tom nemá jen dobře vypadající a epická scenérie, ale také ozvučení. Konečně se v tomto směru může série Call of Duty nějak měřit s Battlefieldem, protože co se zvuků zbraní týče, tak od třetího dílu Battlefield s přehledem vyhrává.

4.jpg5.jpg6.jpg

Většina hráčů si ale Call of Duty kupuje hlavně kvůli multiplayeru. Vývojáři museli trochu upustit od rychlosti, protože už kvůli zasazení do hry nemohli nacpat žádné exo-obleky a podobné věci, které celou akci dělají ještě hektičtější. I tak ale půjde o značně rychlou záležitost, kde nad taktikou vítězí rychlé reflexy. Zatímco Battlefield sází na bitvy na otevřených prostranstvích, tak CoD stále zachovává premisu rychlých soubojů na menších mapách.

8.jpg

Celkem mě překvapilo, že je jedno, za kterou stranu hrajete. Všichni totiž mohou používat všechny zbraně. Trochu to vytrhuje z atmosféry, když proti vám běží nacista s Thompsonem nebo M1 Garandem, ale to se dá překousnout. Další věcí, která může hráče ochudit o zážitek, jsou ženy, ať už na straně spojenců nebo nacistů. Když vyplynulo na povrch, že budou v multiplayeru ženy, vznesla se spousta negativních ohlasů. Ale co si budeme povídat, Call of Duty nemá být přesnou historickou hrou, takže takové věci hře samotné nemohou uškodit. Navíc se ženy ve druhé světové podíleli na bojích, takže nejde o výmysl.

V multiplayeru máte na každé straně několik tříd. Vedle klasického pěšáka je to odstřelovač, podpora a voják s těžkými zbraněmi. Jak jsem již psal, každá z těchto tříd bude mít stejné zbraně a je jedno, na jaké straně bude stát.

7.jpg

Zatím představené módy do multiplayeru nepřinášejí nic nového. Team Deathmatch je to nejklasičtější, co ve hrách tohoto typu můžete najít. Stejně tak se setkáte i s módem Domination, kde je vašim úkolem zabrat body na mapě. O něco zajímavěji zní mód War, ve kterém jedna strana brání určitý objekt a druhá ho musí dobýt. Když se tak stane, obránci jsou zatlačeni dále do svého teritoria, kde musí ubránit další místo. Do jisté míry mi to připomíná ukázku ze Star Wars Battlefront II, kterou jste mohli vidět na konferenci EA Play.

Souhrn

Ať už bude nové Call of Duty jakékoliv, opět se ho prodá několik milionů kusů a bude patřit mezi nejprodávanější hry roku. Proč? Protože je to zkrátka zaběhlá značka a navíc díky zasazení, které si hráči tak dlouhou dobu přáli, si na svoji stranu získala ještě více příznivců. Singleplayer bude akční jízda a multiplayer sice trochu zpomalí, ale stejně se bude spíše hrát na rychlost. Na návrat do druhé světové války se můžete těšit 3. listopadu.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Když jsou hry umění: nádherné obrázky, které by se klidně daly vystavit v galerii

Když jsou hry umění: nádherné obrázky,…

Hry jsou uměním a díky moderních nástrojům můžeme tvořit nádherné pohlednice z našich výprav. Pojďme se podívat na ty nejlepší z posledních let.

7.  5.  2018 | | 1 N/A
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Thanos míří do akce Fortnite díky speciálnímu, časově omezenému eventu

Thanos míří do akce Fortnite díky spec…

Nejpopulárnější světový film zavítá do nejpopulárnější videohry.

8.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A