Call of Mini Zombies 2: nemrtví, kam se podíváš (mobilní recenze)

Že vás baví střílečky? Že máte rádi komiksovou a stylovou grafiku? Že si potrpíte na fungujícím ovládání? Že se prostě nemůžete nabažit přehršle zombie titulů a filmů v posledních letech? Pak přesně pro vás je určeno pokračování akční řežby Call of Mini Zombies, které nyní podrobíme recenzi.

Call of Mini Zombies 2 je pokračováním úspěšné jedničky, která si na iTunes získala tisícovky hráčů na svou stranu. Díky čemu? Stylové komiksové grafice a hlavně jednoduchému hernímu konceptu, který spočíval v jediném – postřílet všechny zombíky kolem sebe. Součástí hry byly různé bedýnky s upgrady, nakupování zbraní, hrstka levelů, multiplayer a především kopice nemrtvých, které čekají na své olovo.

O co jde ve dvojce?

O to samé. Call of Mini Zombies 2 zaběhnuté herní principy nemění, a tak se stále můžete těšit na zástupy zombíků a neutuchající rychlou akční střílečku. Ve hře na vás čeká deset zcela odlišných zbraní, od kulometu až po bazuku, a pět herních postaviček, z nichž každá má unikátní sekundární zbraň (mezi které patří například motorová pila, baseballová pálka, pistole, ale také lékárnička a další). Proti vašemu arzenálu zbraní se pak postaví deset různých typů zombíků (každý disponuje jinými vlastnostmi, liší se ve výdrži, útocích a životech) a několik závěrečných bossů.

Hra obsahuje celkem deset různých prostředí, po nichž jsou rozesety krabice s power-upy, životy, nechybí tajné chodbičky, zároveň také pasti, zákoutí, nástrahy a další vymoženosti. V rámci jednotlivých levelů pak nepůjde jen o vystřílení mapy do posledního nemrtvého, někdy budete muset provést vašeho parťáka napříč úrovní nebo se dostat na určité místo. Za styl hraní (používání různých zbraní a hlavně kosení nepřátel) jste odměňováni peněžitými částkami, za které následně rozšiřujete svůj arzenál tak, aby byl co možná nejpestřejší.

Herní koncept zůstal nezměněn, takže si občas můžete připadat, že hrajete to samé stále dokolečka

Jak už bylo řečeno v úvodu, pakliže milujete zombíky, spoustu krve a zbraně, je Call of Mini Zombies 2 přesně pro vás. V čem ale pokračování trošičku zaostává je samotná herní struktura. Rozdílů od jedničky je totiž jako šafránu. Herní koncept zůstal nezměněn, takže si občas můžete připadat, že hrajete to samé od jedničky stále dokolečka. Nepříjemné deja vu je na světě.

Grafika, grafika, grafika

Call of Mini Zombies 2 se ale od svého předchůdce zásadně liší ve dvou směrech. Tím prvním je grafika, která nedoznala zásadních změn, nýbrž zásadních vylepšení. Všechno se hýbe daleko plynuleji, komiksová a stylová grafika byla obohacena o několik efektů navíc (například výbuchy vypadají mnohem lépe), což navozuje pocit uhlazenosti. Potěší i zvukové efekty zbraní, mrtvých a drápajících se zombíků a hudba, která bude lahodit každému tvrději orientovanému uchu.

Druhým prvkem, který dvojka dovádí do dokonalosti, je ovládání. Jednička se ovládala tradičně – prostřednictvím pevně umístěných virtuálních analogových páček. Call of Mini Zombies 2 přichází s konceptem volného levého analogového joysticku, což znamená, že kamkoliv na levé straně umístíte palec, tam se vám zobrazí virtuální joystick. Pravý analog navíc funguje nejen pro pohled, ale rovnou se spustí střelba, což je velmi praktické. Nic nového pod sluncem, ale pro akční střílečku z pohledu třetí osoby perfektně vyhovující.

Pokud na svém zařízení používáte internet, můžete se začít těšit na koooperativní hrátky se zombíky, které jsou jednoduše výborné

Call of Mini Zombies 2 je po stránce technické vypiplané, dobře se ovládá, plynule se hýbe a co je hlavní, skvěle a stylově vypadá. Problémem je hratelnost, ve které postupem času nastupuje stereotyp. Chybí tu totiž více prvků, které by dostatečně zpestřovaly hratelnost a přiměly hráče, aby pokračoval ve hře dál a dál a snažil se dosáhnout vyššího skoré. Výjimkou budiž přítomnost sekundárních zbraní, která umožňuje využívání různých herních postupů – v jedničce to chybělo, a tady to funguje skvěle.

Samotnou kapitolou je pak multiplayerová část Call of Mini Zombies 2, která je rozhodně jedním z největších taháků hry. Pokud totiž na svém iOS zařízení používáte internet, můžete se začít těšit na koooperativní hrátky se zombíky, které jsou jednoduše výborné.

Všichni nemrtví jsou mrtví

Call of Mini Zombies 2 je skvělou hrou především pro fanoušky akčních stříleček, kteří milují spoustu krve a zombíky. Nadstandardem jim v případě titulu od Triniti Interactive bude skvělá grafika a přesné ovládání. Pro ty ostatní se ale hra může poměrně brzo stát stereotypní záležitostí, která v lepším případě poslouží jen jako výplň dlouhé cesty, v tom horším pak skončí ve virtuálním iTunes koši.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce | Akční střílečka
Výrobce: Triniti Interactive Limited
Začátek prodeje: 11. července 2013
  • Stylová grafika
  • Ovládání
  • Variabilní zbraně
  • Cena
  • Multiplayer
  • Stereotypní
  • Málo herního obsahu

Reputaci napravuje multiplayer, který dokáže díky propracovanému systému odlišných postav a velkému počtu zbraní zabavit na další hodiny herního času. Sečteno a podtrženo: pro milovníky zombie komiksových akcí nelze Call of Mini Zombies 2 nic než doporučit.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a můžete ji stahovat z obchodu AppStore za necelých 20 Kč..