Captain America: Sentinel of Liberty - kapitán s běhavkou (recenze)

Správný hollywoodský trhák potřebuje svoji hru. To platí i pro blížící se biják Captain America. Tvůrci mobilní hry se inspirovali populárním Mirrors Edge.

Kdo je nejpopulárnějším akčním komiksovým hrdinou v zámoří? Spider-man? Superman? Nebo dokonce Batman? Vše špatně, tenhle hrdina ve jméně žádné nudné -man nepotřebuje. Captain America je v cizině hvězda a možná si oblibu u nás získá i díky blížícímu se filmu. Právě jako jeho doprovod má sloužit nová hra od Marvelu na dotykové displeje. Pokud však film bude kvalitní jako hra, radši doporučíme se kinu obloukem vyhnout.

Captain America: Sentinel of Liberty se snaží jít v šlépějích parkourového Mirrors Edge, ale bohužel se mu to moc nedaří.

Captain America: Sentinel of Liberty se snaží jít v šlépějích parkourového Mirrors Edge

Zatímco v Mirrors Edge dynamické prchání a skákání z domu na římsu dávalo určitý smysl, během hraní Sentinel of Liberty vám neustále bude tepat hlavou, proč by Captain America se svým nerozbitným a nepřekonatelným štítem měl vůbec před někým utíkat, respektive utíkat zachraňovat své přátele a při tom používat parkour a velmi nudné souboje.

Právě soubojový systém měl představovat velký tahák, bohužel tomu tak ale není. Při každém souboji s nepřítelem se zpomalí čas, a to poměrně rapidně. Díky tomu budete mít opravdu hodně času na provedení různých komb, která se časem naučíte. Ve výsledku je však vcelku jedno, jaké pohyby prstem na displeji provedete, protože hra je až neuvěřitelně benevolentní, a i když provedete nějaký pohyb špatně, kombo je přesto úspěšně dokončeno. Ani samotné zabijácké kombinace nejsou bůhvíjak zajímavé a po čase si oblíbíte jen jedno, možná dvě komba, která budete úspěšně neustále opakovat.

Protivníci jsou naprostí tupci a místo nějaké obrany, či útoku, se omezují jen na stání na místě a čekaní na to, až se jich zbavíte. Působí spíše jako překážky, které je třeba přeskočit, abyste mohli pokračovat dál, než jako protivníci v pravém slova smyslu. Ostatně celá obtížnost je nastavena hodně nízko a pro zkušené hráče to bude spíše otrava, neustále sledovat tutoriálové rady, když už vás stejně nic nového nenaučí.

Vývojáři z Marvel Entertainment vůbec přehlédli několik docela zásadních problémů. Hra mi několikrát při procházení nudně nadesignovanými levely spadla a nepomohl ani několikanásobný restart.

Ani samotné zabijácké kombinace nejsou bůhvíjak zajímavé

Problém tedy určitě nebyl na mém přístroji. Velmi vtipně potom působí audio bug s hlasem hlavního hrdiny, kterému až groteskně přeskakuje hlas a více než pravý americký hrdina zní jako mutující puberťák.

Jedním z mála plusů je potom univerzálnost aplikace, což znamená, že si ji stačí stáhnout jednou a můžete si ji nahrát jak do iPhonu, tak do iPadu. Cena je přemrštěná a za skoro 6 amerických dolarů seženete na AppStore značně lepší, propracovanější a zajímavější hry. Vlastně si dovolím doporučit spíše původní a originální Mirrors Edge, ve kterém si užijete parkouru o mnoho více a ještě v zábavnější podobě. Zbylé penízky pak můžete přidat do prasátka na vstupenku do kina na filmovou verzi Captain America. S velkou pravděpodobností si užijete daleko větší zábavu.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Akce | Parkourová akce
Výrobce: Marvel Entertainment | Webové stránky hry