Cargo: The Quest for Gravity – šílenství nade vše (recenze)

Půlmetroví nazí pidimužíci se nechávají rozsednout od obřích tučňáků a ještě jim to dělá dobře. Vítejte v podivném světě ještě podivnější hry Cargo.

Hlavní hrdinkou velmi neobvyklé third person akční adventury Cargo: The Quest for Gravity od ruských vývojářů ze studia Ice-Pick Lodge (mají na svědomí tituly Pathologic a The Void) je mechanička jedné obchodní vzducholodi jménem Flawkes. Ta se spolu se svým kapitánem snaží doručit skupince mechanických bohů objednanou zásilku, když je sestřelena uvítacím ohňostrojem.

Cargo Quest for Gravity 11.jpg

Na tom by ještě nebylo nic zas tak zvláštního, kdyby se zmínění bohové nerozhodli pomocí potopy vyhladit lidskou rasu a na její místo nedosadili půlmetrové nahé mužíčky zvané Buddies.

Existuje nepřeberné množství způsobů, jak tyhle prcky pořádně rozpumpovat, zezačátku hry do nich stačí jen vší silou kopat

Potopa se jim trochu vymkla z rukou, narušila zemskou gravitaci a skoro vše odletělo ze zemského povrchu do stratosféry. Hlavní úkol naší poslední žijící lidské dvojice je jednoduchý – dostat naši planetu zase zpět do normálu.

Cargo Quest for Gravity 01.jpg Cargo Quest for Gravity 02.jpg

Velice nápomocnou vám v tomto směru bude vzácná instance, látka, nebo co to ve skutečnosti vlastně je, FUN sloužící k zatížení objektů ve stratosféře a jejich následnému návratu na zem. A jak že se k FUN konkrétně dostanete? Zabavováním jednotlivých mužíčků, kteří jsou této vzácné látky plní. Buddies jsou totiž mírumilovná a úplně tupá individua stvořená jen a pouze za účelem užívání si svého bezstarostného života a to všemi možnými i nemožnými způsoby. A když jsou šťastní a plní adrenalinu, uvolňují právě již zmiňovanou FUN.

Cargo Quest for Gravity 03.jpg Cargo Quest for Gravity 04.jpg

Existuje nepřeberné množství způsobů, jak tyhle prcky pořádně rozpumpovat, zezačátku hry do nich stačí jen vší silou kopat. Ať už to zní jakkoliv bizardně, jim se to líbí a proti gustu přeci žádný dišputát. Snaha Buddies zažít opravdové vzrušení je ale i na škodu, vrhají se tak dost často bezmyšlenkovitě do náruče smrti. Například se nechají zasednout obrovskými tučňáky, skáčou s rozběhem do proudového motoru a ještě se tomu vesele řehtají.

K jejich záchraně a následnému získání více FUN využijete nepřeberné množství dopravních prostředků, které si můžete buďto sami šroubek po šroubku postavit, nebo využít jejich nákresů, které se povalují všude kolem. Auto ale logicky nemůžete postavit bez kol a motoru, vrtulník zas nebude létat bez vrtule, a tak to bez jednotlivých součástek moc dobře nepůjde. Ty můžete také hledat, ale většinou je budete kupovat v obchodě výměnou za určitě množství FUN. FUN je prostě všemocná…

Cargo Quest for Gravity 05.jpg Cargo Quest for Gravity 06.jpg

Při samotné stavbě ale nesmíte zapomenout na zákony fyziky. Někdo by si mohl pomyslet, že v takto bláznivé hře se jich nebudeme muset bát, ale opak je pravdou. Při stavbě letadla tak musíte mít na mysli správné rozmístění motorů, ocasního křídla a dalších věcí. Pokud například moc zatížíte předek, rovně rozhodně nepoletíte, při zatížení celého stroje zase nebude stačit jen jedna vrtule atd.

Jak postupujete hrou, látky je třeba čím dál tím více a kopání do naháčů už nepostačí. Budete jim tedy muset najít jinou zábavu, daleko nebezpečnější a zábavnější. Nehledejte v tom ale žádnou vědu, stačí na svoje auto, letadlo, ponorku, či cokoliv jiného připevnit záchranný kruh a malí Buddies se ho chytí a vytvoří vlající živí řetěz. Jak zábavné a šílené zároveň.

Cargo Quest for Gravity 08.jpg Cargo Quest for Gravity 09.jpg

Během hraní si zahrajete i jakési minihry, jako když například pomocí naháčů pročistíte pěkně v rytmu trubky zamrzlé sopky, zatížíte velkou ledovou kru, aby prorazila překážku, zajedete několik závodů a vyzkoušíte mnoho dalších „blbinek“.

Herní mapa, na které se příběh, jestli tomu tak lze vůbec říkat, odehrává, není nikterak malá, mění se podle ročních období a celkem často jsem se v ní ztrácel.

Hru dohrajete za několika málo hodin, během nichž se však nebudete po celou dobu bavit

To je způsobeno jednak absencí minimapy nebo mapy celkově, ale také špatným předáváním informací typu „co mám dělat“ hráči.

Cargo Quest for Gravity 10.jpg

Buddies na vás totiž za celou hru nepromluví jinak, než v nesmyslných říkankách, ve kterých je obtížné se vůbec zorientovat. To bohužel platí i pro mechanické bohy i vašeho kapitána, všichni melou od cesty jakoby jim vývojáři dali něčeho "šlehnout".

Hru dohrajete za několika málo hodin, během nichž se však nebudete po celou dobu bavit. Neustále se pakující systém – získej FUN, něco kup a udělej – sráží titul po chvilce do bahna stereotypu, z něhož vás vytáhne jen líbivé grafické zpracování a bláznivé momenty, nad kterými budete jen kroutit hlavou. Teď už je jen na každém z vás, zda vám to u titulu za 20 euro bude stačit ke štěstí.

Žánr: Arkády | Akční adventura
Výrobce: Ice-Pick Lodge | Webové stránky hry
  • Originalita