PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Castlevania: Lords of Shadow 2 - ve stínu originálu (recenze)

Celkem třicáté páté dítko z rodiny Castlevania a pokračování úspěšně obnovené série je konečně tady! Ani ne po roce od vydání posledního dílu s podtitulem Mirror of Fate se fanoušci dočkali a na všech momentálních platformách se mohou vžít do role Drákuly, který je oslaben a na cestě si to vyřídit se svým starým známým protivníkem Satanem.

Autoři se očividně inspirovali i u jiných her, takže dvojka působí na hráče přeci jen trošku jinak, než první díl. Tak především Gabriel Delmont (nyní zvaný Drákula) působí spíše jako Kratos z God of War. Vývojáři také pořádně přitvrdili v soubojích, a to nejen v jejich objemu, ale také intenzitě, takže pokud máte rádi souboje, budete zde chrochtat blahem. K výbornému akčnímu dojmu ještě přispívá nová dynamická volná kamera, která mi v předchozím díle chyběla.

1389276561-13.jpg 1389276565-8.jpg 1389276567-7.jpg

Hlavně akčně

Zbraně jako krvavý bič nebo speciální rukavice (Chaos Claws) mi k Drákulovi skvěle pasovaly. Třetím do party je potom meč zvaný Void, který vám po každém úspěšném zásahu do nepřítele přidá zdraví. V soubojích využijete nespočet komb, která si můžete postupně dokupovat v průběhu hraní. Je zajímavé, že se na první pohled různá komba moc neliší, nicméně při pohledu na jejich destruktivní sílu u nepřátel si brzy uvědomíte, že rozdíl je poměrně veliký. Jejich používání vám navíc přinese nejen uspokojivý pocit, ale také manu nutnou na doplnění energie pro další používání magie.

 

Když to vezmu trošku s nadsázkou, i samotnému Drákulovi to tak nějak víc vyhovuje v temné gotické době

 

Nově se zde proplétají dva světy. Ten současný, moderní a gotický, který byl i v předchozích dvou hrách. Upřímně řečeno, daleko víc mi vyhovují staré dobré časy, protože putovat s Drákulou mezi auty a počítači působí tak nějak podivně. Když to vezmu trošku s nadsázkou, i samotnému Drákulovi to tak nějak víc vyhovuje v temné gotické době, která vyloženě žije hutnou atmosférou.

1383231743-8.jpg

S tím jsou spojení i nepřátelé. Nemůžu si pomoct, ale do Castlevanie prostě protivníci z jednadvacátého století se samopaly nepatří. O to víc, když proti nim jdete třeba s mečem. Velmi riskantní tah od tvůrců, který mně osobně moc nezaujal a je to velká škoda. I zde je zkrátka vidět, že autoři čerpali inspiraci všude možně a do hry se pokusili zapracovat množství nesourodých prvků. Pokud by se jednalo o jinou hru, asi bych byl shovívavější, ale zrovna do Castlevanie mi to prostě nepasuje.

Břichem v prachu

Další novinkou jsou potom různé stealth úkoly. Ty budete plnit nejen v rámci své postavy, ale také třeba po převtělení do krysy nebo netopýra. I zde se podle mě autoři inspirovali v jiných hrách a pokusili se přinést hráčům něco nového, nicméně výsledek je přinejmenším diskutabilní. Jednotlivé stealth mise totiž brzdí dobře našlápnuté tempo.

1383231768-2.jpg 1383231768-4.jpg 1383231770-3.jpg

K tomu všemu vám vlastně není ani vysvětleno, co se po vás přesně chce. Nasnadě je potom především otázka: proč si Drákula poradí se vším, co se mu připlete do cesty v průběhu hry, ale pro jisté nepřátele musí využít stealth postup? Odpovědět jsem si bohužel nedokázal.

Pokud se autoři zhlédli třeba v Kratosovi co se soubojů týče, stealth část si vypůjčili z takového Thiefa, potom level design se zase docela podobá tomu z posledních Batmanovských her. Tím myslím rozložení nástrah, občasných puzzlů a hledání správné cesty. To vám sice nezabere minuty, spíše vteřiny, ale tak nějak jsem si Batmana při hraní Lords of Shadow 2 vybavil. Tedy kromě jiných titulů.

1383231770-7.jpg

Naopak velmi dobré rozhodnutí udělali tvůrci při přeměně z lineárního postupu hrou na otevřený svět. Ten funguje perfektně, a to i díky velmi dobrému hernímu designu lokalit a celkového prostředí. Některé lokality jsou vyloženou pastvou pro oči a jen snad zamrzí, že to stejné nemůžu říct úplně o všech navštívených místech. I přesto se ale po grafické stránce je určitě na co koukat a engine funguje, jak má, bez sebemenších problémů.

 

Některé prvky se povedly, některé méně, ale jako celek to funguje tak na půl

 

Castlevania: Lords of Shadow 2 se zdá být klasickým produktem, kdy autoři zkrátka chtějí nasytit co největší počet hráčů a zamíchají spoustu různých prvků do jedné hry. Některé se povedly, některé méně, ale jako celek to funguje tak na půl.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Akční adventura
Výrobce: Mercury Steam
Začátek prodeje: 28. února 2014
  • Výtvarný styl
  • Akční souboje
  • Otevřenější svět
  • Hrozné stealth pasáže
  • Nevyvážená obtížnost
  • Nudný příběh

Pokud by se Drákula držel ve svém prostředí a necestoval do budoucnosti, nemusel by tak trochu nelogicky podstupovat stealth mise a já osobně bych byl ještě více spokojen a dal klidně o stupínek vyšší hodnocení. Když k tomu ještě přičtu nevyrovnanou obtížnost, lascivní příběh a podivný soubor protivníků, vychází mi mírně nadprůměrná hra. Hra, která chtěla být vším možným, a nakonec na to bohužel doplatila.

Váš názor Další článek: Assassin’s Creed nové generace odhalen, vyrazíme do Francie

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,