CD Projekt vysvětluje, proč pro vývoj nového Zaklínače zvolil Unreal Engine 5

Na včerejší prezentaci Epicu, kde byl oznámen nový Tomb Raider, se objevili i polští vývojáři Zaklínače.

Třetího Zaklínače pohání REDengine 3, který si CD Projekt sám vytvořil. Proto bylo docela překvapením, že nový Zaklínač využije Unreal Engine 5 od Epicu. Vývojáři během včerejší prezentace State of Epic promluvili o tom, proč se rozhodli pro změnu. 

První věc, která je na novém Unreal Enginu zaujala, prý byla širší podpora her s otevřeným světem. Unreal Engine 5 je podle slov Jakuba Knapika, který se stará o VFX a nasvícení, sada nástrojů, která už má spoustu věcí zapracovanou v sobě, což týmu umožňuje vyzkoušet nové věci. Prý je také výhodou, že tento engine už využívá celá řada studií, což technologii umožňuje být více variabilní. 

Ředitel vývoje Jason Slama říká, že je nutné brát v potaz rozdíly mezi lineárními hrami a hrami s otevřeným světem. Vývojáři musí počítat se všemi možnými scénáři, aby se náhodou něco nerozbilo. Aby to pro ně nebylo příliš náročné, potřebují stabilní prostředí, ve kterém se jednou změnou nerozsype několik dalších věcí. A právě tuhle stabilitu by CD Projektu měl Unreal Engine 5 poskytnout.

Z nového Zaklínače pravděpodobně ještě dlouho pořádnou ukázku neuvidíme. Celkově o něm toho víme velmi málo, ale pro CD Projekt je to příležitost, jak si napravit pošramocenou pověst. Po Cyberpunku by to byla opravdu ostuda, pokud by se i ze Zaklínače stal průšvih.

Zdroj: Twitter

Diskuze (4) Další článek: Do Dying Light 2 na konci dubna zamíří doposud největší update. Přidá New Game+

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,