Česká hororovka Someday You'll Return by mohla vyjít na přelomu roku

Očekávaný český horor, který mnozí označují za tuzemský Silent Hill se blíží svému vydání. Máme se na co těšit.

Ve čtvrtek minulý týden se v brněnské pobočce herního obchodu Xzone představil český horor Someday You´ll Return, který už v současné fázi vývoje vypadá velmi slušně a mohl by se z něj stát jeden z adeptů na českou hru roku. Otázkou ještě zůstává, jestli tohoto nebo až příštího. 

Příběh hry bude zasazen do oblasti, která bude kombinovat prvky Chřibska a Hřenska. Tyto oblasti tvůrci zvolili prý mimo jiné proto, že jim dobře pomáhají ve tvorbě skalních labyrintů, které tvoří přirozený koridor. Ten ale rozhodně nebude všudypřítomný a dočkáme se spousty ukrytých míst i poměrně velkých oblastí, které budete moci prozkoumávat. V nich vám potom budou jako vodítko sloužit třeba turistické značky na stromech, nebo telefon. Nebude dostupný pořád. Musíte spoléhat na to, že zrovna chytíte signál, jinak vám telefon bude k ničemu z hlediska hledání na mapě i komunikace s dalšími postavami. Navíc ho můžete používat i jako svítilnu. A nebojte se, Outlast se v tomto ohledu nekoná a baterie vám docházet nebude.

Právě komunikace bude mít ve hře také svoji roli. Vždy dostanete několik možností, jak dialogy a situace vyřešit a ačkoliv se vám nezobrazí v horním rohu nápis "vaše bejvalka si tohle bude pamatovat", věřte, pamatovat si to rozhodně bude. Z toho nám plyne, že by se ve hře nejspíše mělo objevit více konců a na svá rozhodnutí, do kterých bude patřit i ignorování dialogu, budete muset dávat pořádný pozor. 

Z asi hodinky záběrů, které byly k dispozici jsme si také mohli všimnout, že jedním ze stěžejních prvků budou bezpochyby hlavolamy a práce s nalezenými předměty. Hromada předmětů, která se vám postupně nakupí v inventáři navíc není vždy ve stoprocentním stavu a vy tak musíte improvizovat a přemýšlet, jak byste je dostali zpět do použitelné podoby. 

Pokud patříte mezi pozornější hráče, kteří mají rádi výzvu, určitě vás potěší, že vývojáři slibují i hard mód, který vám odstraní indikátory použitelných předmětů. Také se prý nechystají do hry umisťovat žádné přímé nápovědy a budete tak odkázáni čistě na svůj důvtip. Prostě žádné vedení za ručičku. Na druhou stranu se ale nemusíte bát, že byste museli nějak hodně běhat tam a zpět, hra bude potřebné předměty většinou mít někde poblíž místa, kde je máte využít a budou se i objevovat opětovně. A pokud se vám poštěstí něco pokazit nebo umřít, čeká vás poměrně hustá síť checkpointů, které vás tak nebudou nutit desetkrát opakovat půlhodinovou procházku, po které znovu umřete a budete se muset zase vracet.

Plánované datum vydání je momentálně někde na přelomu letošního a příštího roku. Nic ale není definitivní a může tak dojít ještě k jeho posunutí. Jako první se Someday You´ll Return dostaví na PC, kde by si mělo zažít premiéru na Steamu a nejspíše i GOG. Později se pak mají dočkat i hráči na konzolích. Hra vyjde v anglickém dabingu s českými titulky.

Váš názor Další článek: Baldur’s Gate, Icewind Dale a další kultovní hity míří na konzole

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,