Český herní průmysl zamířil do Turecka. Budují se mezinárodní partnerství

Zástupci nejúspěšnějších českých herních firem představili český herní průmysl tureckým podnikatelům, vývojářům a akademikům. Cílem bylo navázání spolupráce na společných projektech.

Série setkání v Ankaře a Istanbulu se zúčastnili zástupci Bohemia Interactive (ArmA), Warhorse (Kingdom Come: Deliverance), Charles Games (Svoboda 1945) a SCS Software (American Truck Simulator). Za tureckou stranu byli přítomni zástupci TaleWorlds (Mount & Blade), UDO Games (Incredible Toys) a vyslanci studií sdružených v Turecké asociaci herních vývojářů TOGED i istanbulského OYUNDERu. Během moderovaného diskuzního panelu jednotlivé firmy představily své projekty a vyměnily si zkušenosti o podmínkách herního vývoje ve svých zemích.

Spolupráce s tureckou stranou je pro nás velmi zajímavá na mnoha rovinách. Mimo vzájemné výměny know how mezi jednotlivými herními společnostmi, se nabízí i možnosti outsourcingu pro česká studia, či hledání nových talentů díky dobře rozvinutému systému vzdělávání pro náš sektor. Právě tento systém pak navíc může být i zdrojem inspirace pro celé české herní odvětví,“ říká Pavel Barák, předseda Asociace českých herních vývojářů.

t-ISvneU.jpeg

Obrat českého herního průmyslu se loni vyšplhal na více než 5,3 miliardy českých korun, tedy zhruba 250 milionů dolarů. Videoherní odvětví v současné době zaměstnává více než 2000 lidí. I během pandemického roku 2020 české společnosti vytvořily více než 330 nových pracovních míst a stále hledají další nové a kreativní lidi, kteří by posílili jejich pozice. Může být překvapením, že zhruba třetinu současného počtu zaměstnanců tvoří cizinci. „Český herní průmysl je dostatečně atraktivní a konkurenceschopný v globálním měřítku, a proto se společnostem daří přijímat zahraniční pracovníky,“ říká Pavel Barák.

Turecká herní scéna je velice dynamická s průměrným stářím společnosti nedosahujícím ani 3,5 roku. S tímto souvisí i její poněkud jiné zaměření, než té české – hlavním tématem jsou mobilní hry a soustředění se na bleskový vývoj a uvedení na trh. Životnost takovýchto produktů je poté logicky kratší než několik let vyvíjených PC her, jež jsou hlavním zájmem českých vývojářů. S více než 40 milionovým poolem hráčů a výraznou státní podporou je ale turecký trh velice perspektivním. Je zde řada možností investic, outsourcingu či založení vlastní firmy.

ROhseKzE.jpeg

Mise do Turecka proběhla v kontextu budování mezinárodních partnerství, navázání oborové spolupráce a výměny know-how. Projekt se uskutečnil díky spolufinancování z prostředků Ministerstva zahraničních věcí na podporu projektů ekonomické diplomacie s podporou Velvyslanectví ČR v Ankaře a magistrátu hlavního města Prahy.

Zdroj: TZ

Váš názor Další článek: Call of Duty: Vanguard přibližuje operátory a funkce ovladače DualSense

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,