Cestování v čase s H.G. Wellsem?

Herbert George Wells byl fantasta, velký fantasta. V jeho knihách to je poznat. Když se však jeho stěžejního díla, Stroje času, zmocní schopný vývojářský tým, řekněme Cryo Interactive, dá se očekávat, že stojíme před velkou věcí. Věřím tomu, že to tak je...avšak... je cestování v čase to pravé?
Herbert George Wells byl fantasta, velký fantasta. V jeho knihách to je poznat. Když se však jeho stěžejního díla, Stroje času, zmocní schopný vývojářský tým, řekněme Cryo Interactive, dá se očekávat, že stojíme před velkou věcí. Věřím tomu, že to tak je...avšak... je cestování v čase to pravé? Ve hře (dodávám promptně adventuře) budete ovládat postavu samotného Wellse, jenž objeví kouzlo cestování časem. Právě díky stroji času se Wells octne v roce 800 000 po Kristu (tedy o nějakých 798 000 let dopředu :)), aby poznal život v daleké budoucnosti a dokázal pochopit minulost (vzhledem k době, kdy opouštěl svou dobu, je pro něj tato „minulost“ stále ještě budoucností). Země se za necelých 800 tisíc let změnila k nepoznání. Nebe zatáhla těžká mračna a Slunce již nikdy nevyšlo a nevyjde. Lidé se stáhli do krytů před mohutnými časovými bouřemi, které lidstvo sužují. Vzhledem k okolnostem, které Wellsovi nastanou po příjezdu (totiž zmizení stroje času zpět do minulé současnosti), není hrdina spoutáván časovým faktorem a má spoustu času si vše v pořádku prohlédnout. Atmosféra je nasycena tajemstvím a kontakt s lidmi se nedaří. Jedinou záchranou pro cestu zpět je Khronos, mýtická bytost, Pán přesýpacích hodin. Zbytek je již jen na vás, hráčích. Zvykněte si však na skutečnost, že Wells s každou časovou změní svůj věk.

Hra je vyvedena v 3D kabátku, který v podání Crya vždy velice slušel, podobně je tomu i u Stroje času. Pohybovat se budete podobně jako v Atlantisu, tedy po předrenderovaných trasách se zastávkami a rotoskopickými rozhledy, tedy to klasické 360ti stupňové prozkoumávání okolí. Když se spolu s jedinečnou grafikou spojí tradičně kvalitní hudba, která JE výsadou Crya, hra vypadá velice lákavě. Nemluvím pak o tom, že díky vynikající inteligenci a volnosti rozhodování neherních postav dojde k náhodným situacím a nikdy tak neuvidíte tutéž scénu dvakrát (jejda, začínám větu slovy Nemluvím o tom... a jak koukám, mluvím o tom :)). Hardwarově na tom nebude Time Machine nejhůře – jeho nároky jsou vcelku titěrné, porovnám-li je s jinými hrami; jsou to P II 233 Mhz, 32 MB RAM, AGP grafická karta bude určitě výhodou; mimo to hra bude vyžadovat Windows 95/98, takže uživatelé NT mají tentokráte zřejmě opět smůlu.

Váš názor Další článek: Revenant - patch

Témata článku: , , , , , ,