Studio stojící za Zaklínačem momentálně pracuje na Cyberpunku 2077 a rozhodně nechce tlačit na pilu. Hlavní je respekt ke všem, bez kterých by hry tvořit nešlo.
Vývojářské studio CD Projekt Red rozhodně ví, jak vytvořit excelentní a velkolepý zážitek pro hráče. Ve většině případů za takovými hrami ale stojí spousta přesčasů, skoro nelidských podmínek a obětování se ze strany vývojářů. A přesně tomu se chtějí v polském studiu vyhnout.
Spoluzakladatel studia Marcin Iwiński tvrdí, že tento přístup zde byl vždy, ale v současné době se bude CD Projekt snažit ještě více tlačit na to, aby byly podmínky pro vývojáře snesitelné a i když někdy zaměstnance žádají o to, aby pracovali přesčas a po nocích, rozhodně to není tak, že by na tuto žádost museli bezpodmínečně kývnout. Zároveň prý doufá, že veřejným prohlášením tohoto typu podpoří své zaměstnance, aby šli za nadřízenými v případě, že jim podmínky nepřijdou v pořádku.
Studio tak reaguje na to, že vývoj Cyberpunku byl v mnohém přirovnáván ke špatným podmínkám, které měli vývojáři při tvorbě jednoho z letošních jarních propadáků Anthem. Zaměstnanci například údajně museli pracovat i během polských svátků a měli k dispozici pouze dva termíny pro vybrání dovolené. Jeden letní, jeden zimní. Studio potvrdilo, že tomu tak bylo, ale šlo prý o záležitost, která byla způsobená jenom tím, že šlo o kritickou fázi vývoje.
"Je potřeba si uvědomit, že celá tvorba trvá čtyři až pět let. A většinu z toho času nejsou žádné přesčasy, žádná výrazná omezení. Někdy se to děje ještě před E3, ale jinak jde pouze o období, kdy se hra blíží vydání. V té době je často potřeba doladit problémy a je obtížné k tomu nevyužít všechny dostupné prostředky," komentoval situaci ředitel studia Adam Badowski.
"Dalším faktorem je navíc to, jak je rozdělená práce. Někteří lidé jsou pro nás svojí prací unikátní, mají velmi specifické úkoly a ty prostě nemůžete naklonovat. Potom po nich samozřejmě musíme větší počet hodin chtít prostě z toho důvodu, že to jinak nejde," obhajoval nutnost některých přesčasů.
Iwanski hovoří o tom, že studio si přeje být známé tím, že se svými vývojáři jedná s respektem. Tuto touhu nejspíše odstartovala aféra, která se objevila v roce 2017, kdy se začaly objevovat informace o tom, jak probíhal vývoj Zaklínače 3. Ty totiž nebyly ani trošku lichotivé a vývojáři si stěžovali na špatný plat, bídný management a obrovský tlak.
Studio už se blíží vydání Cyberpunku a Badowski slibuje, že sprint do cíle bude v tomto případě mnohem lepší než dokončování třetího Zaklínače. Cyberpunk 2077 má vyjít v zatím neurčeném termínu na PC, Xbox One a PS4.