Čínská otázka násilí v řešení

Již dříve jsme vás informovali o fatigue systému, který jsou firmy nuceny zavést pro své hry v Číně. Nyní se přidává ještě ochrana dětí před násilím.

Podle analytiků se vývojáři předhánějí v úpravách, aby co nejdříve splňovali přísné normy. Po třech hodinách hraní se mají snížit na polovinu veškeré atributy hráčovy postavy a bude dostávat pouze polovinu zkušeností. Pokud se rozhodne pokračovat dále, tak po pěti hodinách hraní nebude získávat zkušenosti vůbec. Firmy tak spouštějí beta testy, ve kterých zkoušejí reakce hráčů na nové podmínky. Velmi se však různí názory na výnosy z hraní. Protože je v Číně ve zvyku platit odehraný čas místo paušálů, nikdo nedokáže vývoj odhadnout.

Dříve se moc nemluvilo o ochraně dětí při hraní online her, nyní však přichází na přetřes i tato otázka. Násilné hry by tak mohli hrát pouze dospělí, dětem a mládeži by zůstaly pouze hry nezávadné. Je však stále otázkou, podle jakých měřítek tak bude hra posuzována. Navíc je zde problém kontroly, protože i když se mluví o čísle identifikační karty, které by musel hráč u každé hry uvést, není jasní, jak by se tato ověřovala s reálným hráčem. Dítě si tak může zadat číslo rodičů a problém zůstane nevyřešen, stejně jako silně hrající hráč bude mít více účtů na čísla svých přátel. Uvidíme, kam se celá věc vyvine.

Doupě komentuje: Na jednu stranu je pochopitelné, že se Čína po různých problematických případech snaží hraní omezovat a regulovat, ale přístup je možná až moc direktivní. Je pravda, že pokud budou podobné věci ukotveny v zákoně, budou budit respekt, ale přesto se jistě najdou lidé, kteří se pokusí zákony obejít. Jen není jisté, do jaké míry budou opatření účinná a do jaké spíše kontraproduktivní vznikem nějakého nelegálního trhu s herním časem.

Zdroj: VNUNet