Cities in Motion 2 – MHD nadevše (preview)

vytisknout velikost písma
Pokračování budovatelské strategie slibuje, že bude lepší, s méně chybami a více možnostmi.
Cities in Motion 2 – MHD nadevše (preview)

Původní Cities in Motion jsem ve své recenzi rozhodně nešetřil, zejména proto, že nápad měli autoři skvělý, jeho realizace ale povážlivě skřípala. Když jsem si teď zpětně svůj článek prošel, zjistil jsem jednu pozitivní věc – většinu věcí, které mi na původní hře vadily, se dvojka snaží odstranit a přinést místo frustrace konečně pořádnou porci zábavy. Aspoň mně to tedy tvrdily dvě sympatické vývojářky na GamesComu v Kolíně nad Rýnem. Ve značně rozpracovaném demu však spoustu upravených či úplně nových herních prvků i předvedly, a tak není důvod jim nevěřit.

Na první pohled nejviditelnější změnou je nový grafický engine Unity. Na ten se nejenže hezky kouká, ale také dovoluje modelovat město, jehož dopravní situaci máte skrz MHD vyřešit, do větších detailů. Velký vliv to má jak na ovládání a celkovou přehlednost města, tak na možnosti, které vám hra nabídne. Už žádný předem daný rozvoj a stavění nových čtvrtí podle autory určeného klíče, tentokrát máte do rozšiřování města zasahovat i vy. Prvním důležitým ukazatelem pro dynamický růst měst by měla být svižnost a rychlost městské dopravy: do dostupnějších míst se bude stěhovat více lidí, budou tam vyrůstat nákupní centra atd.

Finanční injekcí a zajištěním infrastruktury budete moci vytvořit novou průmyslovou zónu

Mimo to ale budete moci ve velkém ovlivňovat přímo i stavění jednotlivých cest, které můžete zafinancovat z vlastního rozpočtu. Finanční injekcí a zajištěním infrastruktury tak budete moci třeba vytvořit novou průmyslovou zónu, nebo vyřešit zácpy ve městě dotováním lepší silnice, jež bude mít extra pruh pro autobusy.

CIM2_art.jpg

„Zní to sice hezky,“ říkáte si, „ale co to má společného se simulací MHD?“ Abych pravdu řekl, v první chvíli jsem si opakoval stejnou otázku, ale postupem času mi ovlivňování rozvoje města zní jako čím dál tím logičtější krok. Dopravní podniky přeci jen se starosty a radními strategii rozvoje určitě konzultují a z rozpočtů se městské cesty hradí stejně jako doplatky na MHD.

Jízdní řády pestřejší

Ale Cities in Motion nechtějí být jen o výstavbě silnic a přinášejí proto novinky i do jádra hry. Nový engine autorům umožnil střídání dne a noci, což se pozitivně odráží i v herních mechanismech. Musíte totiž nastavit jízdní řády tak, abyste dokázali zvládnout ranní a večerní špičku, neprodělali kalhoty na nočních linkách, či nerozčílili většinu cestujících velmi špatně navazujícími spoji. Sympatické rovněž je, že můžete na jednotlivé linky vyslat jednorázovou posilu (ideální, když třeba na místním fotbalovém stadionu skončí zápas).

Musíte totiž nastavit jízdní řády tak, abyste dokázali zvládnout ranní a večerní špičku

Právě rozdílné jízdní řády a nutnost si trochu více vyhrát s jejich nastavením představuje řešení jedné z nejčastějších výtek u Cities in Motion, kde většinou nebylo příliš jasné, podle jakého klíče přibývají na jednotlivých zastávkách cestující. Teď už bude jasné, že ráno se chtějí dostat do práce, po práci domů, nebo třeba do obchodu a za zábavou.

CIM2_logo.jpg

Vyřešení nejpalčivějšího problému tak vítám s otevřenou náručí, stejně jako se aspoň na první pohled zdálo, že autoři konečně ke spokojenosti všech dokázali vyřešit problémy s dopravními zácpami. Ty se vyskytují, ale měli byste je mít možnost redukovat, vyhnout se jim a hlavně už by se nemělo stát, že zkrachujete jen kvůli uvíznutí několika autobusů v nekončící řadě aut. Na druhý díl Cities in Motion se proto se stínem obav těším (autoři kupříkladu neprozradili, do jak moc velkého mikromanagementu hodlají zabředávat) a doufám, že mě nezklame tak, jako to dokázala jednička.

Dostupné pro: PC
Žánr: Simulátory, Strategie | budovatelská strategie
Výrobce: Colossal Order | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q2 2013

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 5 N/A