Cities in Motion 2 – MHD nadevše (preview)

Pokračování budovatelské strategie slibuje, že bude lepší, s méně chybami a více možnostmi.
Cities in Motion 2 – MHD nadevše (preview)

Původní Cities in Motion jsem ve své recenzi rozhodně nešetřil, zejména proto, že nápad měli autoři skvělý, jeho realizace ale povážlivě skřípala. Když jsem si teď zpětně svůj článek prošel, zjistil jsem jednu pozitivní věc – většinu věcí, které mi na původní hře vadily, se dvojka snaží odstranit a přinést místo frustrace konečně pořádnou porci zábavy. Aspoň mně to tedy tvrdily dvě sympatické vývojářky na GamesComu v Kolíně nad Rýnem. Ve značně rozpracovaném demu však spoustu upravených či úplně nových herních prvků i předvedly, a tak není důvod jim nevěřit.

Na první pohled nejviditelnější změnou je nový grafický engine Unity. Na ten se nejenže hezky kouká, ale také dovoluje modelovat město, jehož dopravní situaci máte skrz MHD vyřešit, do větších detailů. Velký vliv to má jak na ovládání a celkovou přehlednost města, tak na možnosti, které vám hra nabídne. Už žádný předem daný rozvoj a stavění nových čtvrtí podle autory určeného klíče, tentokrát máte do rozšiřování města zasahovat i vy. Prvním důležitým ukazatelem pro dynamický růst měst by měla být svižnost a rychlost městské dopravy: do dostupnějších míst se bude stěhovat více lidí, budou tam vyrůstat nákupní centra atd.

Finanční injekcí a zajištěním infrastruktury budete moci vytvořit novou průmyslovou zónu

Mimo to ale budete moci ve velkém ovlivňovat přímo i stavění jednotlivých cest, které můžete zafinancovat z vlastního rozpočtu. Finanční injekcí a zajištěním infrastruktury tak budete moci třeba vytvořit novou průmyslovou zónu, nebo vyřešit zácpy ve městě dotováním lepší silnice, jež bude mít extra pruh pro autobusy.

CIM2_art.jpg

„Zní to sice hezky,“ říkáte si, „ale co to má společného se simulací MHD?“ Abych pravdu řekl, v první chvíli jsem si opakoval stejnou otázku, ale postupem času mi ovlivňování rozvoje města zní jako čím dál tím logičtější krok. Dopravní podniky přeci jen se starosty a radními strategii rozvoje určitě konzultují a z rozpočtů se městské cesty hradí stejně jako doplatky na MHD.

Jízdní řády pestřejší

Ale Cities in Motion nechtějí být jen o výstavbě silnic a přinášejí proto novinky i do jádra hry. Nový engine autorům umožnil střídání dne a noci, což se pozitivně odráží i v herních mechanismech. Musíte totiž nastavit jízdní řády tak, abyste dokázali zvládnout ranní a večerní špičku, neprodělali kalhoty na nočních linkách, či nerozčílili většinu cestujících velmi špatně navazujícími spoji. Sympatické rovněž je, že můžete na jednotlivé linky vyslat jednorázovou posilu (ideální, když třeba na místním fotbalovém stadionu skončí zápas).

Musíte totiž nastavit jízdní řády tak, abyste dokázali zvládnout ranní a večerní špičku

Právě rozdílné jízdní řády a nutnost si trochu více vyhrát s jejich nastavením představuje řešení jedné z nejčastějších výtek u Cities in Motion, kde většinou nebylo příliš jasné, podle jakého klíče přibývají na jednotlivých zastávkách cestující. Teď už bude jasné, že ráno se chtějí dostat do práce, po práci domů, nebo třeba do obchodu a za zábavou.

CIM2_logo.jpg

Vyřešení nejpalčivějšího problému tak vítám s otevřenou náručí, stejně jako se aspoň na první pohled zdálo, že autoři konečně ke spokojenosti všech dokázali vyřešit problémy s dopravními zácpami. Ty se vyskytují, ale měli byste je mít možnost redukovat, vyhnout se jim a hlavně už by se nemělo stát, že zkrachujete jen kvůli uvíznutí několika autobusů v nekončící řadě aut. Na druhý díl Cities in Motion se proto se stínem obav těším (autoři kupříkladu neprozradili, do jak moc velkého mikromanagementu hodlají zabředávat) a doufám, že mě nezklame tak, jako to dokázala jednička.

Dostupné pro: PC
Žánr: Simulátory, Strategie | budovatelská strategie
Výrobce: Colossal Order | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q2 2013

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Forza Motorsport 7: vstup giganta na scénu (recenze)

Forza Motorsport 7: vstup giganta na s…

Na okruh se vydal další z velkých favoritů letošního závodu o titul závodní hry roku 2017. Forza Motorsport 7 je konečně tady, pojďme si jí tedy rozebrat kousek po kousku.

3.  10.  2017 | | 4 N/A
Herní agenda: zářijový výběr jako předzvěst podzimních hitů

Herní agenda: zářijový výběr jako před…

První měsíc tohoto školního roku je za námi, a tak je čas na naši pravidelnou agendu. Podzimní sezóna je v plném proudu, takže si konečně můžeme vychutnat pecky jako druhé Destiny, datadisk k Dishonored nebo nové závody Project Cars. To ale není ani zdaleka všechno.

4.  10.  2017 |
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A