Civilization VI: napříč historií

Už je to nějakých 6 let od vydání posledního dílu Civilizace. A teď se z ničeho nic studio Firaxis vytasilo s trailerem, který obsahuje i datum vydání na díl nejnovější.
Civilization VI: napříč historií
V základu by to měla být Civilizace v pravém slova smyslu. Vývojáři neplánují žádné výrazné změny, ale některé maličkosti přibyly a některé zase opustily sérii. Jednou z oněch úprav je systém, kdy můžete mít na políčku jen jednu jednotku.  V minulém díle to hráči neměli moc rádi. Je tedy vidět, že tvůrci naslouchají své komunitě. Souboje celkově čeká několik změn. Když je odstraněn výše zmíněný systém, tak můžete seskupovat více jednotek najednou.
 
Tím, že některé jednotky dáte do skupiny, se budou navzájem podporovat. Některé jednotky už nebudete moci používat samostatně, ale budete je muset připojit k některé jiné jako podporu. Třeba těžké obléhací stroje už nebudou fungovat jako samostatné jednotky. Tímhle způsobem si alespoň ušetříte nějaká políčka na mapě a více taktizovat.

CivilizationVI_screenshot_announce2.jpg

Šestá Civilizace bude dle slov vývojářů daleko přístupnější pro nováčky, než tomu bylo dřív. Hlavně by k tomu měly dopomoci propracované tutoriály. Naučit se pořádně hrát Civilizaci totiž není nic lehkého. Jen málokterá strategie má takhle propracované herní mechanismy. 
 
 

Pár obměnami projde správa města. Jeho celková rozloha bude až 36 hexagonů a k tomu budete moci budovat některé stavby i mimo město

 
Pár obměnami projde i správa města. Jeho celková rozloha bude až 36 hexagonů a k tomu budete moci budovat některé stavby i mimo město. Vývojáři chtějí, aby vaše činy byly poznat i na mapě. S každým vaším krokem by se tak měla krajina trochu pozměnit. Vaše budovy si můžete seskupovat do různých čtvrtí a ty pak jednotlivě spravovat. Můžete pak řídit větší množství staveb naráz místo toho, abyste kontrolovali jednu po druhé. Samozřejmě si do čtvrti můžete seskupit jen budovy se stejným zaměřením. Můžete tedy mít jednu pro vojenské budovy, další pro výzkumné a tak dále. V šestém díle také budete muset věnovat pozornost terénu kolem vás. Zkrátka se budete muset přizpůsobit krajině, a ne jen tak házet budovy jednu vedle druhé. 
 
 
Vylepšení systému měst se podepíše i na soubojích. Pokud napadnete nepříteli nějakou určitou čtvrť, tak mu můžete uškodit více, než kdybyste napadli centrum. Třeba napadení čtvrti s výzkumnými budovami může otočit celý průběh hry. Mezi všemi budovami budou i takové, které můžete postavit jen na určitém místě. Třeba Stonehenge musí stát poblíž kamenného naleziště a pyramidu nepostavíte jinde, než na poušti. 
 
Když už jsem se zmínil o výzkumu, tak i jeho se bude týkat pár změn. Už nebude v podobě stromů technologií, které si prostě budete odemykat jeden po druhém. Hlavně by to měly ovlivnit různé bonusy, které budou měnit rychlost výzkumu nebo potřebné prostředky. Třeba když hodně těžíte kámen, tak můžete těžební technologie zkoumat rychleji. Opět ale přichází na řadu terén. Svůj výzkum budete muset přizpůsobit tomu, jaké zdroje máte ve svém okolí a kterých máte naopak nedostatek. 

CivilizationVI_screenshot_announce3.jpg

Jak už to je u Civilizace zvykem, velkou roli tady hraje diplomacie. Vaše možnosti vyjednávání budou hodně záviset na tom, jakého vůdce zrovna zvolíte. Některé vlastnosti mu budou dané napevno na základě jeho charakteru a zbylé se náhodně vygenerují. Takže i když znáte lídra svého nepřítele, tak si stejně nemůžete být jisti, jaký bude jeho další krok. Diplomacie by se měla dočkat více změn, ale další podrobnosti si vývojáři zatím nechávají pro sebe.
 
 

Stejně jako v singlu budete moci hrát i v multiplayeru agresivním způsobem, nebo se pokusit všechno vyřešit po dobrém

 
Nedílnou součástí Civilizace je i multiplayer. Stejně jako v singlu budete moci hrát agresivním způsobem, nebo se pokusit všechno vyřešit po dobrém. Přibude i pár nových módů. Ty by měly být navrženy tak, aby je bylo možné dohrát za rozumnou dobu, a ne aby jedna hra trvala několik hodin, jako v singleplayeru. Vývojáři také dali vědět moderské komunitě, která je u pátého dílu ještě stále aktivní, že se pokusí co nejvíce podporovat jejich tvorbu. To rozhodně vítáme.

Civilization-VI-Featured.jpg

A to by bylo pro zatím vše. Pokud se chcete dozvědět více informací o připravované Civilizaci VI, tak pořádně sledujte blížící se veletrh E3. Studio Firaxis potvrdilo, že tam o jejich hře uslyšíme spoustu novinek. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

dnes | | 17 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A