Domnívám se, že jako srovnání je tento článek pojatý vcelku dobře. Sám autor přiznává, že obě hry jsou dějově i zaměřením velmi rozdílné. Je jisté, že obě mají spoustu příznivců. Diablo je jednodušší na hraní a má přímočařejší děj. Dokáže ho bez problémů hrát můj 12letý bratránek se základní znalostí angličtiny - a opravdu ho baví. Baldurs Gate je rozhodně mnohem zamotanější a (pokud si nestáhnete češtinu) tak se bez angličtiny moc daleko nedostanete.
Takže jednoduchý závěr je, že obě hry jsou skvělé a každá splňuje to, co od ní její příznivci očekávali.
U Diabla je to rychlá akce, odreagovávačka po náročném dni ve škole či v práci kdy si pod obličejem Baala či Diabla mnozí představují nenáviděnou učitelku nebo zlého nadřízeného :)
U Balduru je to naopak krásný propracovaný příběh, který vás vtáhne do děje, kde třeba po 3 dnech hry zjistíte, že jste ten předchozí quest udělali určitě blbě.... - tohle se vám u Diabla určitě nestane.
Jediné s čím výrazně s autorem nesouhlasím je negativní hodnocení SAVE u Diabla. myslím, že funkcí Save by Diablo hodně ztratilo na svém půvabu. Vždycky když se blíží něco nebezpečného a nebo třeba dokonce už skoro máme úroveň, tak si to rychle sejfneme (nejlépe zkratkovou klávesou na quicksave), aby nás něco nezabilo. Myslím si, že tím hlavním SAVE jsou v Diablu WayPointy. Pomocí nich se můžeme rychle dostat tam, kam chceme.
Omlouvám se za (zbytečně) dlouhý příspěvek.