"Co lze od Mravence očekávat?" zeptali jsme se…

Často diskutovanou hrou z lůna rodné hroudy v poslední době byla hra Pan Mravenec. Vzhledem k tomu, že jsme se tomuto tématu již několikráte věnovali, nedalo nám to a pohovořili si s Ondrou "Vrahem" Zachem o hře samotné. Nové informace nás překvapily… snad potěší i vás. Mravenec by totiž měl mít… a víte co? Přečtěte si to.
"Co lze od Mravence očekávat?" zeptali jsme se…
Často diskutovanou hrou z lůna rodné hroudy v poslední době byla hra Pan Mravenec. Vzhledem k tomu, že jsme se tomuto tématu již několikráte věnovali, nedalo nám to a pohovořili si s Ondrou "Vrahem" Zachem o hře samotné. Nové informace nás překvapily… snad potěší i vás. Mravenec by totiž měl mít… a víte co? Přečtěte si to.

Podle dostupných informací pracují na hře zřejmě pouze dva lidé. To mi připadá spíše jako recese, než reálná snaha udělat pořádnou hru. Jak jste to s Panem Mravencem mysleli původně? A jak to s ním myslíte teď? Počítáte se ziskem?

Na hře dělá celý tým, dva lidé, to by opravdu byla dobrá (tragikomická :) recese. Pokud to vezmu postupně, tak na hře pracuje jeden scénárista, dva grafici, dva programátoři, dva hudebníci a producent hry. Pan Mravenec je samozřejmě míněn jako komerční produkt, u kterého se počítá se ziskem.

Hra působí dojmem, že je určená spíše dětem. Má šanci zaujmout i starší hráče?

V tomhle máš pravdu, hra je opravdu určená víceméně mladším hráčům. Nicméně dva herní módy by měli zaručit, aby se dobře pobavili i odrostlejší příznivci počítačové zábavy. První mód, určený dětem, bude mírně ošizen o některé dialogy a předměty, taktéž i obtížnost u akčních meziher (střílení ze špuntovky, házení na terč...) poklesne. Ten druhý, normální, by si měl najít cestu ke všem, kdož rádi hrají klasické adventury.

Tak to je Ondra Zach – scénárista pana Mravence.

Na hře se podílí také známý grafik Jan Štěpánek, který pracoval na Horkém létu 2. V čem spočívá jeho práce?

Honza tentokrát kreslí tuší veškerá pozadí, která potom náš další grafik vybarvuje v počítači pomocí tabletu. Mimo jiné také Honza připravuje hlavní fáze animací, ty zbylé se dodělávají v počítači.

Jak rozsáhlou hrou Pan Mravenec bude? S kolika hodinami hraní může průměrný hráč počítat?

Celkem se připravuje sedm různě rozsáhlých kapitol, tj. něco přes 100 herních obrazovek. Kolik hodin ti zatím nepovím, ale určitě hráčům Pan Mravenec vydrží déle než třeba Horké léto II.

Hru prý budou dabovat známí herci. Jací, kteří, čí?

Budou, zatím neprozradíme.

Proč jste pro grafické zpracování hry zvolili ručně malovanou grafiku? Nebylo by lepší (modernější) použít renderované pozadí a 3D postavičky?

Myslím si, že ručně malovaná grafika zatím ještě vypadá o poznání lépe než ta renderovaná. Navíc, k Panu Mravencovi se rozhodně žádné 3D modely ani 3D postavičky nehodí, to snad sám uznáš.

Kdy můžeme čekat, že se Pan Mravenec objeví na pultech obchodů?

Pan Mravenec by se měl na pultech obchodů objevit v druhé polovině tohoto roku, nejpozději na Vánoce – všem dáme zavčas vědět, stačí sledovat herní magazíny a oficiální stránku na adrese http://mravenec.sergej.cz.

A druhé foto - tentokráte an face.

Pracovali jste na nějakých herních projektech již v minulosti (mimo Horkého léta)?

Pokud budu mluvit za sebe tak ne, nicméně producent hry již s vydáváním her má bohaté zkušenosti. Ani programátoři nejsou v tomto odvětví žádnými nováčky.

Proč právě Pan Mravenec a ne třeba Brouk Pytlík?

Pozor, neplést, se Sekorovým Ferdou nemá Pan Mravenec společného vůbec nic! Snad akorát, očekávaje tyhle dotazy, se do hry zamontovalo pár vtípků... uvidíte sami.

Jak jste byli spokojeni s úspěchem Horkého léta 2?

Právě se připravuje re-edice s přeprogramovaným enginem (spokojenost je :).

HW nároky hry?

Budeme se snažit udržet HW nároky na úplném minimu, čili P200 s 32 MB RAM by k plynulému chodu mělo stačit.

Díky za rozhovor

Nemáš zač…

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

včera |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |