Co najdete v Gamestaru 37?

Jako poslední se dočkali i čtenáři Gamestaru. První výtisk vyšlý v roce 2002 (i když má na obálce napsáno únor) má číslo 37. Podle očekávání nedošlo ani ke zvětšení rozsahu časopisu, ani ke zdražení. Pojďme se podívat, co v čísle 37 najdeme zajímavého.
Co najdete v Gamestaru 37?
Jako poslední se dočkali i čtenáři Gamestaru. První výtisk vyšlý v roce 2002 (i když má na obálce napsáno únor) má číslo 37. Podle očekávání nedošlo ani ke zvětšení rozsahu časopisu, ani ke zdražení. Pojďme se podívat, co v čísle 37 najdeme zajímavého.

Gamestar se stále drží koncepce, na kterou přešel přibližně před půl rokem po obměně prakticky celé redakce. O tom, že redakce (potažmo šéfredaktor) považuje tuto cestu za jedinou správnou, svědčí i postoj deklarovaný v úvodníku – budeme si to dělat po svém. Ca celého půl roku nebyl prakticky žádný moment, kdy by redakce vyhověla přání čtenářů a změnila nějakou část koncepce (grafika, rozdělení recenzí podle žánrů, zrušení konzolí, zrušení kultury, obnovení příručky Extra atd.).

Číslo 37 přináší aspoň jedno zlepšení. Po několika hubených měsících se konečně rozrostla rubrika Recenze na aspoň trochu rozumnou velikost. V posledním čísle naleznete 13 recenzí na 32 stranách (tj. třetina rozsahu časopisu). Žádné velké hity zde ale nenajdeme, čemuž odpovídá i průměrné hodnocení (70%).

Články o Unreal 2 a Unreal Tournament 2 se redakci nepodařilo vtěsnat do žádné rubriky (i když podle mého názoru jde o standardní preview, i přes ujišťování o exkluzivní, jedinečné a zatím nepublikované informace), dokonce chybí i v obsahu. Novinky jsou stále stejně ošklivé a nepřehledné, layout stále stejně nevýrazný, obrázky stále příliš veliké atd., prostě starý známý PC Gamer, ehm, chci říct starý známý Gamestar.

Jedinými rubrikami, které zaslouží pochvalu, zůstávají Návody (tvrdošíjně nazývané Tipy, triky, taktiky – proč pod nimi není nikdo podepsaný?) a HW články od dvojice Erben+Valeš. Kvalita recenzí je kolísavá, zbytek působí stále více nevýrazným dojmem.

CD příloha je již delší dobu nedílnou součástí časopisu, ovšem CD s pořadovým číslem 37 působí ještě více odfláknutým dojmem než předchozí. Demoverzí sice mírně přibylo, ale z 10 kousků jsou 4 hříčky, řadící se spíše k béčkovým (či céčkovým) titulům. Celkově zabírají demoverze pouze asi 430 MB. Diskmagy Filmshot a Realtime (celkem téměř 40 MB) podle mého názoru jen zabírají místo dalším demoverzím, popř. sharewarovým programům atd. Zcela chybí češtiny a videa. A to, že stále není k dispozici databáze minulých čísel, přestože v enginu je na ni pamatováno a přestože konkurence podobné databáze má již několik let, je opravdu ostuda. O nějakých tématických kolekcích či podobných službách si může čtenář nechat jen zdát. Potěší snad jen CounterStrike 1.3 a fakt, že konečně je CD téměř celé zaplněno (640 MB – konkurence se však již pomalu dostává k 700 MB...).

Zdá se, že Gamestar chce naplnit krédo, které je uvedeno v odpovědích na dopisy – raději být kvalitní časopis s průměrnou hrou než naopak. Jakkoli se dá s tímto názorem polemizovat (mně by např. vyhovovalo, kdyby se k časopisu přiložila kvalitní hra jednou za 3 měsíce než (pod)průměrná hra každý měsíc), pravdou je, že aspoň jednu polovinu tohoto kréda se redakci daří plnit bezezbytku – snad kromě Mortyra nebyla v poslední době k časopisu přiložena kvalitní hra. Číslo 37 není výjimkou, a tak se opět dočkají pouze fanatičtí příznivci závodů motorek (kolikátých už?). Přes tři roky stará hra Extreme 500 opravdu není hrou, kvůli které by někdo běžel do trafiky a koupil si časopis.

Celkově Gamestar stále přešlapuje na místě, konkurence se mu pomalu, ale jistě vzdaluje. Pokud se nezmění přístup redakce k požadavkům čtenářů a do přípravy časopisu se nevnesou svěží nápady, originální rubriky a jiné přínosné prvky, nemá Gamestar šanci konkurenci nejen předstihnout, ale ani dostihnout. Vydavatel by měl rozhodně pomýšlet na zvýšení rozsahu časopisu – dnes jinde dostává čtenář za prakticky stejnou cenu o třetinu více).

Obsah Gamestaru 37
Extra: Grand Theft Auto 3, Might and Magic 9

Téma: Unreal 2, Unreal Tournament 2

Preview: Beach Life, Neverwinter Nights

Recenze PC: Serious Sam: Second Encounter, Star Wars: Galactic Battlegrounds, Aquanox, Alfred Hitchcock: The Final Cut, Frank Herbert’s Dune, Rally Trophy, Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, Comanche 4, Deadly Dozen, S.W.I.N.E., Moto Racer 3, IL-2 Sturmovik, Supercar Street Challenge

Recenze PS2: Wipeout Fusion

On-line: Anarchy Online

Hardware: Výhled do r.2002, Jak na BIOS (1.část), nVidia Titanium

Multimédia: Atlas of the Solar System

Návody: FIFA 2002, Civilization 3, Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, krátké tipy

CD1
Demoverze: Serious Sam: Second Encounter, Medal Of Honor: Alied Assault, Nascar 2002, Monopoly Tycoon, Red Ace Squadron, The Rage, Penguin Puzzle, Bustem, Rocket Elite, Marbles Deluxe

Patche: Operation: Flashpoint #4, RTCW 1.1

Trainery: Throne Of Darkness, Commanche 4

Programy: Get Right 4.5c, Outerworlds 3.2 W9x, Outerworlds 3.2 W2k, Outerworlds 3.2 WME, Opera 6.0

CD Star: CounterStrike 1.3

Systém: WinZIP 8.0, DirectX 8.0 ENG, Media Player 6.4

CD2
Plná hra: Extreme 500

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A