Co si přeje herní PC pod stromeček aneb kam směřuje hraní na PC

Diskuze čtenářů k článku

mnn  |  28. 12. 2007 01:27

pekne, pekne, ibaze si nemyslim ze HD2600 je az taky brak :) aj Crysis mi na tom ide... grafika obcas zacne skucat ale ide

 |   |  Odpovědět
vodka 98  |  28. 12. 2007 03:26

no sakra, konečně pěkný článek! (rád si trénuji čtení), jo jinak ke článku není co dodat mrtě kůl

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 07:59

... uz iba par neinformovanych hlupakov hovori o NEJAKEJ perspektive herneho PC,zvysok vie,ze tu ziadna nie je,herne PC je nezmysel.

"Playstation nemá výměnné kryty"

... PS3 ma vymenny horny kryt.

 |   |  Odpovědět
xXx  |  28. 12. 2007 09:24

Ani ne, titulů je daleko více než na PS3 a kdo má prachy tak má i kvalitnější hardware než ten tvůj toustovač

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 09:46

... synku,na blabol dietata alebo idiota nebudem reagovat,si v oboch kategoriach.

 |   |  Odpovědět
Pipin  |  28. 12. 2007 09:59

Ocko, napiš si už nějaký prášky na hlavu

 |   |  Odpovědět
Wolfer  |  28. 12. 2007 14:15

Jo... má kvalitnější hardware za 40 000,- a to ho ještě bude muset příští rok měnit... A titulů možná je daleko více, ale kvantita != kvalita, PS má skvělou tradici, Final Fantasy, Gran Turismo a podobné hry... A konzole se nesekají a nepadají :)

 |   |  Odpovědět
Diwiak  |  28. 12. 2007 09:52

Plne suhlasim-ak nie je dead tak coskoro bude lebo ludi prestane bavit stale do pc pchat peniaze len aby im cosi islo, nevarvim o problemoch s hw, drajveroch, konfliktoch, vecnom patchovani, a stahovani kadejakych uprav-dost toho

moje dalsie pc bude konzola

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 10:23

... byt sefom cryteku,investovat miliony USD,srat sa roky s nejakou fps,lizat prdel HW firmam /crysis je dokonale neoptimalizovany a 8800GT je skutocne minumum,95% hracov ma NV6xxx a menej/,potom po vsetkom tom hype predat tak pateticky male mnozstvo /PC UT3 dopadlo este horsie,dalsie fiasko/.. moja firma zbankrotuje,aj pre blby xbox 1.5 by toho predali 10 krat viac behom tyzdna.
... vobec nespominam to,ze pre konzoly exkluzivny BFBC vyzera rovnako dobre a ma o rad lepsiu hernu interakciu,v crysis padajuci strom murovany dom asi neponici .. ze !!
... umele zastaravenie PC HW je vecny problem, v lete 2006 kupim NV7600GT ako skvele GPU .. pomer cena/vykon,dnes na jesen 2007 ide o sracku,kupim NV8800Gt ako dalsie "skvele" GPU .. pomer cena vykon,pride nejaka INA sracka .. a do roka toto GPU padne na hubu,to som sa este nedotkol CPU a pamate,iba imbecil bude tlacit prachy do PC HW,psychopaticke problemy s ovladacmi su klasikou samou o sebe ... mam NAJNOVSIE ovladace pre vsetko /od MB po GPU,DX/ .. spustim Qvaka Teritory sracka a vidim kopu artefaktov,vypadnutych textur a bordelu,myslite,ze stravim pol dna zistovanim KDE je problem .. NIE,pekne nasrat a to hovno leti z HDD.

 |   |  Odpovědět
xxx  |  26. 01. 2008 02:59

Bohuzel ale je to tak jak se to zacne srat tak bych to nejradeji hodil s okna a zacal hrat tetris

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 10:26

Mam Xbox360 a jsem spokojenej jak blecha O hardware se vubec nestaram (kdyz si nahodou ctu recenzi na hru pro PC, tak to je same snizovani detailu, padani, patche, instalace), nemusim jak trotl sedet u PC (muzu se hezky natahnout do gauce a cucet na velkou televize, nikoliv monitor). Plus samozrejme pridavne sluzby - dema her na jednom miste, doplnky do her atd tez. A pro zajimavost, za rok hrani na Xboxu mi jeste ani jednou zadna hra nespadla, ani nedoslo k jakemukoliv restartu konzole! Z meho pohledu je PC hrani mrtve - snad jen nektere okrajove zanry maji sanci ...

 |   |  Odpovědět
Quake009  |  28. 12. 2007 10:37

Výhoda PC ale je ta, že si můžeš ( ale nesmíš ) stáhnout hru z netu, tak mi ukaž na které next gen konzoli si zahraješ pálenou hru??? Takže pro mě v tomto ohledu PC jednoznačně vyhrálo, lepší něž utrácet každý týden 1500 ,- za novou hru.

 |   |  Odpovědět
negr, negr  |  28. 12. 2007 10:49

Tuhle "výhodu" bych v seriózní diskuzi nepoužil. Ale když je tu joe, tak se jakákoli serióznost vytrácí. Budiž ...

 |   |  Odpovědět
PC  |  28. 12. 2007 10:57

no za cenu PS3 se da postavit mnohonasobne lepsi kousek PC s pracovni univerzalnosti kterou zadna konsole nenabidne .... moznost upgrade je nesporna vyhoda nikdo nerika z se musi upgradeovat pokazdy kdyz neco vyjde ale za dva roky bude PS3 mrtvy vzdyt uz ted je vykon nic moc kdezto pc ktery ted stalo 15k bude stacit ozivit grafikou pochybuju ze by za dva roky bylo 4GB RAM a core2duo nedostatecny na hry je to o prioritach ....kdyz uz konzoli tak je podle me xbox co se tyce cena/vykon/moralni hodnota mnohem lepsi ale ja bych ho nekoupil jak uz nekdo psal i kvuli palenym hram :)

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 11:09

no za cenu PS3 se da postavit mnohonasobne lepsi kousek PC s pracovni univerzalnosti kterou zadna konsole nenabidne ..
... kto tu hovori o KANCELARSKOM PC ???

ale za dva roky bude PS3 mrtvy vzdyt uz ted je vykon nic moc
... totalny blabol,PS2 je tu pomaly 8 rok,a kazda dalsia generacie jej hier mala lepsiu grafiku a uplne dostatocnu hratelnost.


kdyz uz konzoli tak je podle me xbox co se tyce cena/vykon/moralni hodnota mnohem lepsi ale ja bych ho nekoupil jak uz nekdo psal i kvuli palenym hram :)
... XBOX je uplne najhorsou volbou,a hraci to vedia,preto uz mesiac PS3 celosvetovo vedie v predajoch nad XBOXom .. aj ked "nema hry".

 |   |  Odpovědět
negr, negr  |  28. 12. 2007 14:25

"XBOX je uplne najhorsou volbou,a hraci to vedia,preto uz mesiac PS3 celosvetovo vedie v predajoch nad XBOXom .. aj ked "nema hry"

listopadovy prodej konzoli v USA:
DS Lite: 1.53m
Wii: 981K
Xbox 360: 770K
PSP: 567K
PS2: 496K
PS3: 466K

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 14:38

... synku .. CELOSVETOVO ... WORLDWIDE.


Worldwide Hardware Charts For Week Ending 22nd december 2007

PS2: 623,899
PS3: 619,388
Xbox 1.5: 594,520


software sales
PS3- 1,024,852
Xbox360-963,460


after looking at the numbers the ps3 has outsold xbox 360 every week after the 17th of november.

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 14:55

Celkove prodeje dle wikipedie:
* Xbox 360: 13.4 million as of September 30, 2007[15]
* Wii: 13.17 million as of September 30, 2007[14]
* PlayStation 3: 5.59 million as of September 30, 2007[16]
Celkove je prodejnost PS3 pro Sony spis zklamanim (oficialni nazor Sony).

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 15:04

... sklamem ta,Wii je uz asi 2-3 mesiac PRED xboxom,xbox nema na trhu viac ako 11M funkcnych konzol,PS3 je na 8M hranici a do konca fiskalneho roka prekroc 11M hranicu,skor 12,predajnost PS3 stupa zavratne rychlo a uz mesiac je celosvetovo lepsia ako u XBOXu .. bez FF13,MGS4,GT5,KZ2,LBP atd. atd.
... wikipedia je uplne mimo.

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 15:09

Ty cisla jsem si overoval na strankach MS a Sony. Je otazka jestli nove hry pro PS3 presvedci ty, co uz si koupili Xbox (a cekaji na GTA4, Devil May Cry, End war, Halo Wars) aby si koupili PS3.

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 15:22

... su to stare cisla,ktore zaspali o cely kvartal,MS rata do shipmentu aj reklamovane xboxy,ktorch ich slovami viac ako 30% .. xbox skonci na jasnom tretom mieste a PS3 ho predbieha NAPRIEK absencii JEJ najvacsich titulov a napriek MS "bombam" ako gears,halo3,mass,forza2.
... hrozne,ze .. chod na xlive.cz,najnavstevovajnejsim auditkom je .. REKLAMACIE A RROD .. a to je sokujuco hrozne,xbox kupuju iba teenageri lebo je lacny,mna by to v zivote nenapadlo,vid hore .. PRECO.

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 14:50

Xbox se prodava velmi dobre a je na nej i vic her. Osobne si myslim, ze srovnavat tyhle konzole je nesmysl, spis se clovek musi podivat, jake hry jsou dostupne (nebo se planuji) na tu kterou konzoli a podle toho si vybrat.
Jinak ted jsem se koukal na top 10 prodeje her v UK a nedostala se tam ani jedna PC hra...

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 15:01

Xbox se prodava velmi dobre a je na nej i vic her.
... cielovej skupine uzivatelov xboxu nevadi RRoD /co samo o sebe hovori o jej idiocii/,plateny onlajn /PS3 bezplatne + HOME o ktorm moze MS iba snivat/,10M chybnych konzol /co MS potvrdil,kazdy z vyrobenych 0.90 xbox skor ci neskor-neskor nie je o nic dalej ako to skor .. odide .. PS3 ma chybovost POD jedno percento/,nulova vybavenost /HDMI,HDD,HDVD,WIFI/,a o hrach nechcem hovorit.
... su to teen US sracky /MASS defect,gears,halo3/,o GTA4 sa odmietam bavit dtto,hra poznacena - STIGMATIZOVANA !!! mizernym HW xboxu,xbox bol v minulej generacii na druhom-tretom mieste,tuto generaciu skonci na JASNOM tretom mieste,MS by si mal utriet hovna z oci .. a zistit CO robi zle .. vid HORE.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 11:15

S tímhle bych byl apatrnej. Nechci soudit která konzole povede. Ale nějaká to bude určitě. A že budou za dva roky out? Neříkalo se to i o minulé generaci kterou vyhrálo PS2? Ta pořád vede v prodejích. Společně s Wii. Pokud jde o HW, tak jsou obě na úrovni tak 7 let starýho PC. A out není ani jedna. A to v minulé generaci byyl hry mnohem víc rozdělený an ty "konzolové skákačky" a "PC hardcore propracované hry" - dnes je situace pro PC mnohem horší, protože na něj vychází převážně konverze z konzolí.
takovej Xbox360 teď seženeš za 8500kč (premium edice s nějakou starší hrou v ceně) - za to PC který by utáhlo AC, Bioshock nebo Gears of War prostě nesložíš.
A upgrade - někdo to považuje za výhodu, jinej zase za nevýhodu. Pročti si fóra věnované konzolovým hrám. Pročti si fór věnované PC hrám. Zatímco konzolisté rozebírají jaká hra je, co je zaujalo, kde zakysli, dávají si tipy... na PC fóru anrazíš akorát na věty "Mám.... jak mi to pojede?" a "Mám .... a jede mi to celkem slušně" -ať mi potom nikdo neříká, že ten HW není třeba tolik řešit, když se okolo PC her neřeší nic jinýho. Ono to není jenom o penězích. Ale dost lidem se v otm prostě nehcce šťárat. Pořád sledovat ceny, novej HW, minimální nároky her, rozhodovat se jesli ještě stahovat detaily a upgradovat až za rok jak slezou ceny a nebo už teď za dráž, ale užít si hry na max... někdo to považuje za zbytečnje opruz.
Když jdeš kupvoat knozolovou hru, tak víš že si můžeš vybrat úplně kteroukoliv a pojede ti. Bez potřeby instalovat novej OS, bez potřeby upgradovat ovladače, bez potřeby dokupovat paměti, bez internetových aktivací, instalací adware jako stream či starforce,... - víš že ať koupíš kteroukoliv, tak ti pojede a pojede plynule. Pro někoho je tahle uživatelská přívětivost prostě mnohem cennější než pár polygonů navíc za cenu neustálýho hlídání HW.

Na PC: když koupíím novou hru musím zjišťovat jestli ji rozjedu... nemám Visty nemusí mi bez ních fungovat. Když si budu chtít sehnat starou klaiku co mi unikla, musím zjišťovat jestli ji rozjedu... nemám Win98 a třeba Outcastu nefunguje muzika. Když upgraduju ovladače riskuju že se připravím o starší hry - Projct Igi od určité verze ovladačů nezobrazuje HUD - bez zaměřovače a ukazatele zdraví je to na vyšší obtížnosti takřka nemožné. A přeinstalovávat ovladače na starší a pak zase na novější kvůli zahrání hry? Děkuji nechci. Nějak jsem si zvyknul tohle neřešit a už mi to vůbec nechybí.

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 11:46

Ja myslim, ze PCckarovi se asi tezko vysvetli, ze ke hrani hry staci zapnout konzolu (jeden stisk vypinace), vlozit disk s hrou a hrat. Ty proste zijou ve svem svete bastleni, ladeni, instalovani atd. Mozna by se mohli zacit poradat exkurze pro PCckare spojene s odvykacimi kuramy - neco jako pro kuraky Coz me privadi k tomu, ze casem budou hrat hry na PC jen podivini a vecni stouralove

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 12:01

.... tzv. klasicke herne PC je dnes vysadou uz iba teenagerov a hlupakov,vela volneho casu a malo rozumu,dospely clovek sa nebude hrat s PC pol dna,kym rozbeha nejake hovno,a nebude vrazat kazdych 18 mesiacov do herneho PC .. 20 litrov,aby to mohol hrat v propagovanej kvalite .. kauza crysis.

 |   |  Odpovědět
PC  |  29. 12. 2007 10:17

ne kazdej je tak tupej aby musel hrat hry na full details :) ale neni prece ta svoboda priplatit si za lepsi grafiiku krasna?? :)
a IMHO za prvy bez PC by zadny hry na konzole nebyli (ale to sem nepatri) :) za dalsi konzole ma nesporne vyhody jako je jednoduchost,neni potreba mit zadne znalosti o grafice (myslim hlavne vedet co kde vypnout kvuli fps to se proste neresi...)ale zakladni vada konzoli jsou FPS mel jsem tu cest hrat nekolik her jak na xboxu tak na WII a reknu vam ze na kombinaci kvalitni mys + klavesnice zadnej PAD nenahradi (hardware narocnost na PC je diskutabilni vzdyt absolutne vsechno pustim od medium na high na 3roky starym stroji v ty dobe za cenu PS3 takze bych nerek ze je nutnost kupovat porad novy hardware jde spis o to pri koupi si neco prostudovat :) )...v RTS opet nemuze pad nahradit rychlost presnost a konfigurovatelnost klavesnice +mys ... auta pokud nekoho bavi auta tak si koupi volant a ten jde koupit na obe dve masiny :)... takze kde shledavam nespornou vyhodu konzole jsou sporty a arkady prece jenom dnesni konzolove ovladace jsou na mnohem vyssi urovni nez ty co se daji koupit k PC

 |   |  Odpovědět
joe  |  29. 12. 2007 11:04

ne kazdej je tak tupej aby musel hrat hry na full details
... decku ako ty,ktore hraje warez je to jedno,cloveku ktory kupi original a zisti,ze na REKLAMOVANY vizual nema ani nahodou,a teda dal napr. 1590Sk za HNUS na 10 fps .. to jedno nebude.

a IMHO za prvy bez PC by zadny hry na konzole nebyli
... herne konzoly tu boli DAVNO pred hernymi PC,si mimo.

ale zakladni vada konzoli jsou FPS mel jsem tu cest hrat nekolik her jak na xboxu tak na WII a reknu vam ze na kombinaci kvalitni mys + klavesnice zadnej PAD nenahradi
... hrajem fps na PC,alebo na konzole s padom BEZ SEBEMENSICH problemov,UT3 na PS3 ma plnu nativnu podporu pre mys+key,ale v zivote by so to nepouzil,ja pri hrani pohodlne lezim vyvaleny pred TV.

hardware narocnost na PC je diskutabilni vzdyt absolutne vsechno pustim od medium na high na 3roky starym stroji
... minulorocna NV7600GT je nepouzitelna,netusim o com tu hovoris.

v RTS opet nemuze pad nahradit rychlost presnost a konfigurovatelnost klavesnice +mys
... RTS na konzolach NIKTO hrat nechce,je to stupidny upadkovy zaner,na konzolach su metre kolovych strategii,za B .. podpora mysi bude na PS3 bezna,problem teda nevidim ziaden.

takze kde shledavam nespornou vyhodu konzole jsou sporty a arkady prece jenom dnesni konzolove ovladace jsou na mnohem vyssi urovni nez ty co se daji koupit k PC
... nevidim ziadnu vyhodu herneho PC >> ZIADNU,vsetko je na konzolach vo vyssom pocte aj kvalite,za daleko nizsiu cenu,bez HODIN zabitehop casu ladenim ovladacov a vrazanim obrovskeho mnozstva penazi do HW,dnes mam AMD 3400,NV7600GT .. potrebujem .. dual core a 8800GT aby som prezil aspon rok .. ANI OMYLOM to vsak neurobim.



 |   |  Odpovědět
PC  |  29. 12. 2007 11:26

decko bych si odpustil...ja sem nikoho neurazel... ja hraju v podstate jen veci co mam koupeny na steamu takze s tim warezem bych pomlcel...ale pro spoustu lidi co si budem rikat je warez scena duvod vlastnit pc :)
X1950Pro! to je prave to koupit bezhlave 7600GT ktera ma odporny parametry rikam ze to chce pred nakupem neco procist.....
co se tyce konzoli tak ja nerikal ze tu nebyli driv .... ale dneska se vsechny hry na konzole pisou na PC a dokonce sem uvedl ze to nema s hernim pc jako takovym co delat :)
co se tyce podpory mysi tak ta mozna bude?! ale zatim neni! proto o nakupu neuvazuju ....s tim gamepadem mi to nenamluvite ja hraju cs da se rict na ,,profi´´ urovni (nechci machrovat to ne) a nedovedu si predstavit presnost vaseho aimu na padu :D a ani si nedovedu predstavit hru bez myho configu... ted hraju i KOUPENE UT3 a zase si nedovedu predstavit samotnou strelbu aby mela nejakou uroven(ne opravdu nehraju na average a nizsi obtiznosti :) ) pohyb ve warfare modu ve vozidlech muze bejt asi na padu lepsi....
a co se tyce RTS tak to si delate srandu ne??? to je vicemene s fps vedouci herni zanr :D warcraft,cela serie CaC ted vyjdouci kane wrath,starcraft ted vyjdouci sc2,age of empires,stronghols a spousta dalsich

 |   |  Odpovědět
PC  |  29. 12. 2007 11:47

a jinak nechci se tu hadat myslim ze jsem oba dva natolik intelgentni ze jsme pochopili ze kazdy ma svoje priority a pro me to bohuzel konzole jako pro vas nejsou no flame, Peace :)

 |   |  Odpovědět
joe  |  29. 12. 2007 14:55

... s PC som robil ked 99% tohto webu este pila materske mlieko,HERNE PC je vsak absurdny nezmysel pre blbcov.

 |   |  Odpovědět
joe  |  29. 12. 2007 14:50

X1950Pro! to je prave to koupit bezhlave 7600GT ktera ma odporny parametry rikam ze to chce pred nakupem neco procist
... synku,kde bola 1950ka v maji minuleho roka,7600GT ext edition je perfektne GPU,ktora ako vzdy zarvalo na nulovej optimalizacii hier pre "herne" PC.


ale dneska se vsechny hry na konzole pisou na PC a dokonce sem uvedl ze to nema s hernim pc jako takovym co delat :)
... blabol,navyse stale mimo misu .. insitnym tvrdenim .. bez PC by neboli hry pre konzoly.

co se tyce podpory mysi tak ta mozna bude?!
... tam tam davno JE,nie MOZNO bude.

.s tim gamepadem mi to nenamluvite ja hraju cs da se rict na ,,profi´´ urovni (nechci machrovat to ne) a nedovedu si predstavit presnost vaseho aimu na padu :D
... s padom hrajem proti inemu padu,rovnake podmienky,CS teen sracky pochopitelne nehrajem.

ted hraju i KOUPENE UT3 a zase si nedovedu predstavit samotnou strelbu aby mela nejakou uroven(ne opravdu nehraju na average a nizsi obtiznosti :) ) pohyb ve warfare modu ve vozidlech muze bejt asi na padu lepsi....
... dojmy o ovladani UT PS3 s padom su vsade na nete a su vrcholne POZITIVNE,UT3 PS3 ma vsak aj nativnu podporu pre mys+key,takze problem stale nevidim,a podobne sracky ani nehrajem.

a co se tyce RTS tak to si delate srandu ne??? to je vicemene s fps vedouci herni zanr :D warcraft,cela serie CaC ted vyjdouci kane wrath,starcraft ted vyjdouci sc2,age of empires,stronghols a spousta dalsich
... tzv. PC RTS su kazdemu na srandu !!!


 |   |  Odpovědět
PC  |  29. 12. 2007 16:35

ja vam vase nazory brat nebudu stejne jako vam ja nevezmu vasi konzoli tak vy mi nevezmete moje PC :)
jen by me zajimalo co hrajete za hry? kdyz rts a i fps jsou budto k nicemu nebo vyhradne pro teen...
RPG odhaduju ze je strasnej zrout casu a vy ho tolik nemate auta jsou lepsi v realu to vi kazdej
zbejvaj mi tu sporty a arkady:)

 |   |  Odpovědět
joe  |  29. 12. 2007 17:40

... kto hovori,ze FPS pre konzoly nie su daleko lepsie,kto este nevie,ze PS3 Resistance /de fakto debutova fps od insomniacu/ nie je lepsia ako cely ten bordel pre pc za posledne roky .. D3,Q4,HL2,Fear atd. atd.
... a mozem pokracovat dalsiu hodinu.

 |   |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  30. 12. 2007 13:47

:D ty si fakt komik, poradna FPS na konsolich nikdy nebude minimalne kvuli ovladani. Stejne tak stategie, adventury, RPG... to sou hry ktery od podstaty vyzadujou mys a klavesnici a bez toho je jejich hrani ciry utrpeni. Konzole byli vzdy orientovany a na obcasny rychly arkadovy hrani, zatimco PC je pro hrace, ktery se radi do hry ponori. Takze prestan tady blit takovyhle nesmysly, protoze evidentne nevis o cem mluvis...

 |   |  Odpovědět
joe  |  30. 12. 2007 19:33

... blbecku,nebudem tvoje totalne insitne kecy rozoberat,s detmi sa nebavim.

 |   |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  30. 12. 2007 19:50

A tak to jo, promin. A ted si bez utrit mlicko, co ti tece po brade a bez zalovat mamince :)

 |   |  Odpovědět
joe  |  30. 12. 2007 20:07

... synku,vrat sa naspat medzi deti,a prestan dristat.

 |   |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  30. 12. 2007 20:17

A jeste neco zajmavyho mi povis dedo? :)

 |   |  Odpovědět
rdq  |  29. 12. 2007 17:47

Joe... jsi fakt demagog. Nechceš jít do politiky...? Jo a dobrá rada: zkus přestat být agresivní všeználek který ostatní přesvědčuje o tom že jeho názor je jediný správný tak, že je postaví ke zdi.

 |   |  Odpovědět
PC  |  29. 12. 2007 18:04

on to dela schvalne to neres :) je to flamer, ja jsem ale spatnej cil

 |   |  Odpovědět
joe  |  29. 12. 2007 18:11

... synku,si pepa .. blby pepa,setri si svoje hystericke kvicanie pre niekoho ineho.

 |   |  Odpovědět
rdq  |  29. 12. 2007 18:38

Asi máš pravdu... to je ztracený... Šťastný nový, Joe!!!

 |   |  Odpovědět
rdq  |  29. 12. 2007 18:41

Jo a ještě: fakt bych NECHTĚL být tvůj synek

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 12:03

A pokud jde o hádky kdo má pravdu tak bych jen uvedl:
1) Snad každej kdo obhajuje hraní na konzolích má doma PC a určitě na něm mnohokrát hrál - s největší pravděpodobností ho měl kdysi i jako jedinou herní paltformu.
2) Málokdo kdo obhajuje PC hraní vůbec zkusil hraní na konzoli po dobu víc než pár minut... natož aby ji vlastnil.

Snad tím nerozpoutám flame... Jen takovej námět k zamyšlení. Protože jsem ještě nenarazil na člověka co by měl větší zkušenosti s obouma paltformama a chválil jak je PC lepší. T obývalo v době Falloutů a podobných perel, kterým konzolové skákačky nesahali ani po paty.

 |   |  Odpovědět
dude  |  28. 12. 2007 22:53

Def wrote: "Ja myslim, ze PCckarovi se asi tezko vysvetli, ze ke hrani hry staci zapnout konzolu (jeden stisk vypinace), vlozit disk s hrou a hrat. Ty proste zijou ve svem svete bastleni, ladeni, instalovani atd. Mozna by se mohli zacit poradat exkurze pro PCckare spojene s odvykacimi kuramy - neco jako pro kuraky Coz me privadi k tomu, ze casem budou hrat hry na PC jen podivini a vecni stouralove . "

A v tom je právě ta krása PC! Štourání se v hardwaru, ladění, nastavování atd. je prostě jiný styl života PC hráče. Před 15-ti lety byl každý hráč her odborník na PC hardware. Dnes, mladí sotva tuší, co mají za procesor či grafiku. Absolutně se o to nestarají. Konzole tuto nevědomost jenom podporují - teenager přijde ze školy, pustí si svůj "toustovač" a hraje třebas 5 hodin vkuse, bez toho, aniž by se něco naučil. Chci tím říci, že PC hry rozšiřují hráčům obecný přehled o fungování hardwaru či softwaru. V budoucnu až budou pracovat s PC se jim to může hodit. Samozřejmě mi nejspíš budete oponovat, že hraní her nemá nic společného se vzděláním, že jde prostě o zábavu jako každá jiná. Já popravdě jsem klasický typ PC hráče, který nedá dopustit na univerzálnost svého plechového miláčka. Můžu hrát hry (s jistými limity), vytvářet dokumenty, prezentace, editovat video, upravovat fotky atd. A výrobce konzolí si to pomalu začínají uvědomovat a konzole se doplňují o multimediální funkce (přehrávání filmů, fotek, internet atd.), takže v budoucnu budou konzole de facto fungovat jako dnešní moderní notebooky. A také budou tyto konzole čím dál tím dražší.
Ideální kombinací je vlastnit všechny tři dostupné herní stroje - PC, notebook, konzoli. Je to o penězích.
Čeho se spíš já bojím při nákupu konzole, je závislost na hraní. Proto jsem docela "vděčný" za to, když mi na PC nějaká hra nejde, nebo padá (což se moc často neděje) a já netrávím všechen volný čas před monitorem.

Joe wrote: ... a halo3 ma kazdy druhy majitel xboxu,teda vonku je 5M krabic,o tomto cisle mozu PC vyvojari iba snivat,Resistance sa blizi ku 1.5M hranici atd. atd."

Víš kolik PC hráčů si kupuje originální hry za 1500 Kč? Tak 1/100! Takže na nějaké statistiky z prodeje her na konzole vs. PC zapomeň! Prodejní čísla ještě neznamenají, že tolik lidí ty hry hraje. Je jich mnohem víc. Cena konzolových her je vyděračství a sprostá dotace konzolí, které se prodávají pod výrobní cenou.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  29. 12. 2007 00:59

To co pospisuješ o šťourání v HW je pravda... ale týká se to převážně studentů (nejlépe vysoká škola s nepovinnýim přednáškami) co an to mají čas.
Představ si vydělávajícího člověka (to je ten co za hry zaplatí nejvíc). Rány vyrazí na osmou do práce. O půl paté skončí. Někdy v pět je doma (v ideálním případě pokud si nepotřebuje zaběhnout na úřad, na poštu, nakoupit,...) Takovej člověk má doma často přítelkyni nebo už manželku a dítě. Ať ho hry baív sebevíc, tak těm se musí taky určitou dobu věnovat... a na tu e-zábavu mu zbudou s bídou dvě hodinky... myslíš že tento člověk má sebemenší chuť vychutnávat tu krásu šťourání se v HW, sledování novinek, ladění, nastaování? Ten se chce právě o nic nestarat, vložit placku a tu chvilku co mu an hraní zbude strávit skutečně hraním. A ne tím okolo.

"Prodejní čísla ještě neznamenají, že tolik lidí ty hry hraje."
Moc nechápu pointu této věty. Žádného vývojáře (pokud nejde o úplně malé budgetové studio co potřebuje své neznámé jméno dostat mezi lidi) nezajímá kolik lidí jeho hru hraje. Zajímá ho kolik lidí hru koupí. A o otm je tenhle článek. Vzhledem k počtu PC vůbec nepochybuji o tom že počet hraných her na PC je mnohem větší než těch na konzoli. Nepochybuji o tom, že Crysis si řekněme během dalších třech let (až se z jeho požadavků stane mainstream) zahraje víc lidí než Halo3 za stejnou dobu. Nepochopiju o otm, že konverzi GTA si na PC zahraje víc lidí než na konzolí. Ale potíž je v tom, že tihle lidé tu hru stáhnou... vývojář či distributor z otho nemá ani korunu. A PC hraní jde bohužel do háje (strašně rád bych svou konzoli vyměnil PC hry na úrovni starých Falloutů či Outcastu... jenže jaksi tyhle hry už nejsou) - každej nadějnější projekt je na konzole a když se smilují tak je na PC konverze. A hry které měli být exkluzivně na PC (protože na ně konzole prý nestačí) se najednou začínají ohlašovat pro konzole - třeba Crysis, Spore... vsadím cokoliv že StarCraft2 tam skončí taky.
A čí mvíc lidí bude ty hry tahat tím míň oněch konverzí bude vznikat a vývojáři se pomalu přesunou na lukrativnější půdu. Pokud se Crysis (jehož vývoj nového high-end enginu enbyl určitě levná záležitost) prodá 50 000 a na konzoli se každá levná (z hlediska vývoje) kravina prodává ve statisících či milionech... jak dlouho asi PC vývojáři vydrží být věrní oné platformě... s příchodem současné generace konzolí se PC platforma stala značně nevýhodná. Dá se s tím dělat jediná věc, ale to by se PC hráči hambou propadli když syb si ty hry měli koupit.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  29. 12. 2007 01:01

OMG - tohle mělo bejt tomu vejš a jen jednou... sorry za tripple post, ale nezobrazovalo se to jako odpověď příspěvku an kterej jsem odpovídal... tak jsem myslel že se to nepostlo vůbec.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  29. 12. 2007 00:59

To co pospisuješ o šťourání v HW je pravda... ale týká se to převážně studentů (nejlépe vysoká škola s nepovinnýim přednáškami) co an to mají čas.
Představ si vydělávajícího člověka (to je ten co za hry zaplatí nejvíc). Rány vyrazí na osmou do práce. O půl paté skončí. Někdy v pět je doma (v ideálním případě pokud si nepotřebuje zaběhnout na úřad, na poštu, nakoupit,...) Takovej člověk má doma často přítelkyni nebo už manželku a dítě. Ať ho hry baív sebevíc, tak těm se musí taky určitou dobu věnovat... a na tu e-zábavu mu zbudou s bídou dvě hodinky... myslíš že tento člověk má sebemenší chuť vychutnávat tu krásu šťourání se v HW, sledování novinek, ladění, nastaování? Ten se chce právě o nic nestarat, vložit placku a tu chvilku co mu an hraní zbude strávit skutečně hraním. A ne tím okolo.

"Prodejní čísla ještě neznamenají, že tolik lidí ty hry hraje."
Moc nechápu pointu této věty. Žádného vývojáře (pokud nejde o úplně malé budgetové studio co potřebuje své neznámé jméno dostat mezi lidi) nezajímá kolik lidí jeho hru hraje. Zajímá ho kolik lidí hru koupí. A o otm je tenhle článek. Vzhledem k počtu PC vůbec nepochybuji o tom že počet hraných her na PC je mnohem větší než těch na konzoli. Nepochybuji o tom, že Crysis si řekněme během dalších třech let (až se z jeho požadavků stane mainstream) zahraje víc lidí než Halo3 za stejnou dobu. Nepochopiju o otm, že konverzi GTA si na PC zahraje víc lidí než na konzolí. Ale potíž je v tom, že tihle lidé tu hru stáhnou... vývojář či distributor z otho nemá ani korunu. A PC hraní jde bohužel do háje (strašně rád bych svou konzoli vyměnil PC hry na úrovni starých Falloutů či Outcastu... jenže jaksi tyhle hry už nejsou) - každej nadějnější projekt je na konzole a když se smilují tak je na PC konverze. A hry které měli být exkluzivně na PC (protože na ně konzole prý nestačí) se najednou začínají ohlašovat pro konzole - třeba Crysis, Spore... vsadím cokoliv že StarCraft2 tam skončí taky.
A čí mvíc lidí bude ty hry tahat tím míň oněch konverzí bude vznikat a vývojáři se pomalu přesunou na lukrativnější půdu. Pokud se Crysis (jehož vývoj nového high-end enginu enbyl určitě levná záležitost) prodá 50 000 a na konzoli se každá levná (z hlediska vývoje) kravina prodává ve statisících či milionech... jak dlouho asi PC vývojáři vydrží být věrní oné platformě... s příchodem současné generace konzolí se PC platforma stala značně nevýhodná. Dá se s tím dělat jediná věc, ale to by se PC hráči hambou propadli když syb si ty hry měli koupit.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  29. 12. 2007 01:00

To co pospisuješ o šťourání v HW je pravda... ale týká se to převážně studentů (nejlépe vysoká škola s nepovinnýim přednáškami) co an to mají čas.
Představ si vydělávajícího člověka (to je ten co za hry zaplatí nejvíc). Rány vyrazí na osmou do práce. O půl paté skončí. Někdy v pět je doma (v ideálním případě pokud si nepotřebuje zaběhnout na úřad, na poštu, nakoupit,...) Takovej člověk má doma často přítelkyni nebo už manželku a dítě. Ať ho hry baív sebevíc, tak těm se musí taky určitou dobu věnovat... a na tu e-zábavu mu zbudou s bídou dvě hodinky... myslíš že tento člověk má sebemenší chuť vychutnávat tu krásu šťourání se v HW, sledování novinek, ladění, nastaování? Ten se chce právě o nic nestarat, vložit placku a tu chvilku co mu an hraní zbude strávit skutečně hraním. A ne tím okolo.

"Prodejní čísla ještě neznamenají, že tolik lidí ty hry hraje."
Moc nechápu pointu této věty. Žádného vývojáře (pokud nejde o úplně malé budgetové studio co potřebuje své neznámé jméno dostat mezi lidi) nezajímá kolik lidí jeho hru hraje. Zajímá ho kolik lidí hru koupí. A o otm je tenhle článek. Vzhledem k počtu PC vůbec nepochybuji o tom že počet hraných her na PC je mnohem větší než těch na konzoli. Nepochybuji o tom, že Crysis si řekněme během dalších třech let (až se z jeho požadavků stane mainstream) zahraje víc lidí než Halo3 za stejnou dobu. Nepochopiju o otm, že konverzi GTA si na PC zahraje víc lidí než na konzolí. Ale potíž je v tom, že tihle lidé tu hru stáhnou... vývojář či distributor z otho nemá ani korunu. A PC hraní jde bohužel do háje (strašně rád bych svou konzoli vyměnil PC hry na úrovni starých Falloutů či Outcastu... jenže jaksi tyhle hry už nejsou) - každej nadějnější projekt je na konzole a když se smilují tak je na PC konverze. A hry které měli být exkluzivně na PC (protože na ně konzole prý nestačí) se najednou začínají ohlašovat pro konzole - třeba Crysis, Spore... vsadím cokoliv že StarCraft2 tam skončí taky.
A čí mvíc lidí bude ty hry tahat tím míň oněch konverzí bude vznikat a vývojáři se pomalu přesunou na lukrativnější půdu. Pokud se Crysis (jehož vývoj nového high-end enginu enbyl určitě levná záležitost) prodá 50 000 a na konzoli se každá levná (z hlediska vývoje) kravina prodává ve statisících či milionech... jak dlouho asi PC vývojáři vydrží být věrní oné platformě... s příchodem současné generace konzolí se PC platforma stala značně nevýhodná. Dá se s tím dělat jediná věc, ale to by se PC hráči hambou propadli když syb si ty hry měli koupit.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  29. 12. 2007 01:02

To co pospisuješ o šťourání v HW je pravda... ale týká se to převážně studentů (nejlépe vysoká škola s nepovinnýim přednáškami) co an to mají čas.
Představ si vydělávajícího člověka (to je ten co za hry zaplatí nejvíc). Rány vyrazí na osmou do práce. O půl paté skončí. Někdy v pět je doma (v ideálním případě pokud si nepotřebuje zaběhnout na úřad, na poštu, nakoupit,...) Takovej člověk má doma často přítelkyni nebo už manželku a dítě. Ať ho hry baív sebevíc, tak těm se musí taky určitou dobu věnovat... a na tu e-zábavu mu zbudou s bídou dvě hodinky... myslíš že tento člověk má sebemenší chuť vychutnávat tu krásu šťourání se v HW, sledování novinek, ladění, nastaování? Ten se chce právě o nic nestarat, vložit placku a tu chvilku co mu an hraní zbude strávit skutečně hraním. A ne tím okolo.

"Prodejní čísla ještě neznamenají, že tolik lidí ty hry hraje."
Moc nechápu pointu této věty. Žádného vývojáře (pokud nejde o úplně malé budgetové studio co potřebuje své neznámé jméno dostat mezi lidi) nezajímá kolik lidí jeho hru hraje. Zajímá ho kolik lidí hru koupí. A o otm je tenhle článek. Vzhledem k počtu PC vůbec nepochybuji o tom že počet hraných her na PC je mnohem větší než těch na konzoli. Nepochybuji o tom, že Crysis si řekněme během dalších třech let (až se z jeho požadavků stane mainstream) zahraje víc lidí než Halo3 za stejnou dobu. Nepochopiju o otm, že konverzi GTA si na PC zahraje víc lidí než na konzolí. Ale potíž je v tom, že tihle lidé tu hru stáhnou... vývojář či distributor z otho nemá ani korunu. A PC hraní jde bohužel do háje (strašně rád bych svou konzoli vyměnil PC hry na úrovni starých Falloutů či Outcastu... jenže jaksi tyhle hry už nejsou) - každej nadějnější projekt je na konzole a když se smilují tak je na PC konverze. A hry které měli být exkluzivně na PC (protože na ně konzole prý nestačí) se najednou začínají ohlašovat pro konzole - třeba Crysis, Spore... vsadím cokoliv že StarCraft2 tam skončí taky.
A čí mvíc lidí bude ty hry tahat tím míň oněch konverzí bude vznikat a vývojáři se pomalu přesunou na lukrativnější půdu. Pokud se Crysis (jehož vývoj nového high-end enginu enbyl určitě levná záležitost) prodá 50 000 a na konzoli se každá levná (z hlediska vývoje) kravina prodává ve statisících či milionech... jak dlouho asi PC vývojáři vydrží být věrní oné platformě... s příchodem současné generace konzolí se PC platforma stala značně nevýhodná. Dá se s tím dělat jediná věc, ale to by se PC hráči hambou propadli když syb si ty hry měli koupit.

 |   |  Odpovědět
joe  |  29. 12. 2007 18:28

... blabol dietata.

 |   |  Odpovědět
def  |  29. 12. 2007 21:05

No taky to tak skonci, ze hry pro PC budou specielne delany pro tyhle povahy. Jinak jako programator jsem nezjistil souvislost mezi hranim her na PC a schopnosti rozumet HW/SW. Vetsinou se vyzaduji aktivity kupe HW (jisty prehled je vyzadovan) a nasledne schopnost sehnat a nainstalovat/aktualizova ovladac/crack/patch. Proste Tvoje tvrzeni mi pripada jako bys rikal, ze vymenovanim oleje v motoru se zvetsuje znalost jeho fungovani

 |   |  Odpovědět
Diwiak  |  05. 01. 2008 12:13

ano ale ked vyrasties nastupis do tohto "konzumneho" sposobu zivota(robota-rodina-trocha zabavy) tak ta to storuanie porestane rychlo bavit lebo po stourani ti neostane cas na samotne hranie..

warez tu stale je, ale vela hier vies kupit (a dobrych hier) legalne za par korun.

"Čeho se spíš já bojím při nákupu konzole, je závislost na hraní. Proto jsem docela "vděčný" za to, když mi na PC nějaká hra nejde, nebo padá (což se moc často neděje) a já netrávím všechen volný čas před monitorem."
-no to snad nemyslis vazne

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 10:50

No a presne kvuli tomu se prstanou hry PC vyvijet Jinak ja si hry kupuju predevsim na ebay, kde je po dohrani nasledne prodam. Nekdy na tom i vydelam, ale prevazne me hrani jedne hry vyjde na cca £5. Jinak nevim jak v Cechach, ale ve svete je rada pujcoven kde se da za rozumny peniz hry pujcit. lovefilms.com umoznuje za £15 mesicne mit u sebe dva hry - kdyz dohrajes, tak hru vratis a vyberes si jinou a tak dokolecka ...

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 10:59

To je výhoda pro tebe jako pro hráče... ale vůbec ne pro vývojáře a distributory. A zároveň důvod proč hraní na PC pomalu upadá. Sem tam se najde povedená hra. Ale je jic hmíň a míň a nedá se čekat zlepšení. Ono když PC hráči berou hry jako freeware, tak se nemůžou divit že úroveň upadá.

 |   |  Odpovědět
DarthAdon  |  06. 01. 2009 20:41

Víš Joe, po tom co předvádíš na CELÉM netu, by mě zajímalo jak dlouho s tebou člověk vydrží, sem vesměs mírumilovnej člověk, ale kdyby si na mě takhle neustále útočil tak byjsi zřejmě dostal přes pusu, tak čau...

Mimochodem: Příspěvky nesmí obsahovat vulgární výrazy a slovní útoky na jiné osoby, včetně ostatních účastníků diskuzí a autorů článků.

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 10:44

Jen k zaveru clanku. Hraci si kupuji konzole (s tim bych souhlasil) a ostatni maji doma pocitac na ktery si casem nainstaluji hry. Je tu nekolik hacku - prvne hru si vetsinou nanainstaluji, ale stahnou a cracknou (profit = 0). Dale se rapidne zvysuje pomer prodanych notebooku na ukor stolnich PC. A 99% notebooku ma tak otresnou grafickou kartu, ze krome starych her se na tom neda nic rozumneho spustit. Podle me tyhle faktory nakonec povedou k tomu, ze hlavni producenti her budou pro PC vydavat jen drobky co odpanou z kolace konzoli. Sem tam se objevi nejaka perla zacinajici spolecnosti, ktera si nemuze dovolit vyvoj pro konzoli, ale to bude asi tak vsechno. A treba se dockame toho, ze za par let uz bude pocitac opet jen na pocitani a hrani prenecha zarizenim k tomu urcenym - konzolim.
PS: pres ulici mam prodejnu Game - vcera jsem si tam skocil a titulu pro PC jsem napocital asi 20 - konzole tam maji 20 celych regalu ...

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 10:56

Souhlas. Je to problém... pirátství je na PC prostě strašný. Vždyť prodeje Crysys či UT3, který byly pořádně hypovaný nepřesáhlo snad 50 000 kusů... a na konzoli se prodá i nějaké úplné hovadiny klidně pes milion. Ty fakt dobrý a hypovaný to dotáhnou an dva... kam se asi velký studia uchýlí?
Dokud jsem studoval tak jsme taky pařil zásadně na PC... ale s prací ubylu času. O PC se mi starat nechce - sice dělám admina, tak bych s tím něměl mít problém... ale jak se říká "kovářova kobyla chodí bosa" - po 8 hodinách řešení problému s Wokanma v práci nemám doma nejmenší náladu řešit nic. Systím je v takovým stavu že hamba. Ale ani ten reinstal se mi nehcce.
Koupil jsem konzoli a nestěžuju si - jediná nevýhoda je absence instalací, takže nemám kdy číst manuály
Až PC dodělá, tak vím že půjdu do kombinace co jsi naznačil - Konzole na hry + levnej Notebook na zbytek (což je vpodstatě jenom net a občas stará herní klasika typu Fallout, Outcasst apod).

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 11:06

Tuhle variantu pouzivam (laptop + xbox) a je to naprosto idealni. Laptop ma jeste tu vyhodu, ze se da vzit do postele Jsem programator, takze presne chapu co rikas o tech 8 hodinach u pocitace. Take si nedovedu predstavit prijit z prace a jeste si na tom stroji hrat
Osobne jsem proti pirateni cehokoliv (hry filmy, muzika). Ale to je na jinou diskuzi

 |   |  Odpovědět
negr, negr  |  28. 12. 2007 10:59

Jeden obchod o ničem nevypovídá, podívej se na žebříčky prodejnosti internetových obchodů (xzone, jrc). Největší prodejnost mají PC hry (a dlouhodobě hlavně předplacené karty do World of Warcraft). V USA je tomu jinak, tam vevodi XBox360 tituly. V Japonsku to bude zase jinak...

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 11:19

Jenže prodeje v ČR asi žádný vývojářský studio k ničemu nepřesvědčí (i když se mi moc nezdá že by zrovna v pirátstvím prolezlé ČR mohli PC hry profitovat víc než konzolové... nedíval jsi se na prodejnost PC titulů?)
V Americe je to jinak... v Japonsku taky jinak - ta mse PC hry do žebříčků skoro nedostanou... a tyhle prodeje mají trošku větší váhu než český JRC.

 |   |  Odpovědět
negr, negr  |  28. 12. 2007 11:36

"Jenže prodeje v ČR asi žádný vývojářský studio k ničemu nepřesvědčí"
- to je jasné, netvrdím opak.
"...nedíval jsi se na prodejnost PC titulů?"
- ne, vycházím z prodejnosti na všechny platformy. Oba zmiňované weby mají tabulky prodejnosti na svých stránkách: http://xzone.cz/ http://www.jrc.cz/

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 12:11

Zajímavý. Až se mi tomu nechce věřit a říkám si jesli tyhle žebříčky neobsahují tituly co stránka potřebuje prodat a dává je tak jako reklamu
Jako chápu WoW kartu - tu kupují hráči pravidelně. Chápu Sims... ty už jsou prostě takový... ale třeba že by UT3 (známí tím jak špatně se prdoává) předběhl třeba Mass Effect nebo Assassins Creed? Gothi3 pořád na třetím místě v prodejnosti? Jakože předbíhá třeba novinky typu Crysis? Nerad bych říkal že to není pravda... ale přijde mi to značně podivné.

 |   |  Odpovědět
negr, negr  |  28. 12. 2007 14:18

Vsak CR je celosvetove docela raritni zalezitost - jeste porad je bastou PC hrani (at je duvod jakykoli). Ty zebricky vychazeji ze skutecnych cisel. Gothic 3 zlevnil na necele 300 a to same JE:SE - vzdycky se v zebricku objevi hra z levne edice (predtim tam byl tusim Max Payne 1+2). Crysis stoji na PC pomery prehnanych 1300 - klasicka cena her od EA. UT serie mela u nas vzdycky dost fanousku a je to novinka - proc by nebyla v top 10?

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 14:29

V tomhle je opravdu CR exot - osobne si myslim ze duvod dominance PC v Cechach ma nekolik korenu - pocinaje zazitou piratskou kulturou (kdyz nekdo rekne, ze si koupil software, tak ho ostatni maji za blazna), pres jakousi averzi k hrani (pocitac se da maskovat za vzdelavaci nastroj, takze to pred jinyma vypada lepe). dale pak mozna tim, ze rodice dnesnich teenageru vyrustali v prostredi bez hernich konzol, fakt tezko rict. Uvidime, jak se to dal vyvine, mozna az se prestanou na PC delat slusne hry to lidi donuti si koupit konzoli ...

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 14:43

Asi je to fakt... když jsem v práci prohlásil, že se těším až zítra do obchodů dostanou Mass Effect, tak jsem měl pocit že chvíli nikdo nechápal co má doručení do obchodu společnýho s pořízením hry. Pak se opatrně zeptali (tak aby jako náhodou neurazli) "Ty si to budeš kupovat?"
A na tom, že PC je pro návštěvy "na práci" zatímco konzole "pro herní závisláky co si libují v brutalitách a vraždách" bude taky něco pravdy. Předsudky jsou proti hrám pořád velký.

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 15:05

Ja ziju v Anglii a zadny predsudky v tomhle smery tu nejsou, ale pamatuji, ze v Cechach to bylo porad. No uvidime jestli se to zmeni, nebo jestli Cesko bude dal za exota

 |   |  Odpovědět
GLOWi  |  28. 12. 2007 11:04

Hloupost. Prvni hru co si nainstaluje bude casual hra zadarmiko, nebo spise si zahraji nejakou flashovku. Pak si koupi Peggle . Porad zijete v iluzi ze jde jen o AAA hry. V casual hrach se toci spousta penez, maji nesrovnatelne vetsi zakladnu zakazniku a tento trend stale sili. A zahrajete si to na cemkoli, grafickou kartu neres .

 |   |  Odpovědět
Diwiak  |  05. 01. 2008 12:09

ehe ved tak tie hry aj vyzeraju - primitivne hraciciky na par hodin.. vdaka, neprosim

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 10:45

Myslím, že článek i dobře odpovídá na to, proč se tolik her zjednodušuje. Ne není to kvůli malým dětem jak se v diskusích často flamuje.
Problém je v tom, že na ony hardcore hry kde není quick travel a člověk běží dvě hodiny z jednoho konce na druhý jen aby se dozvěděl že má zase utíkat nazpátek mají čas převážně lidé nevýdělečně činní.
Zatímco človkě co vydělává (= trácí v práci 8,5 hoidny + cesta domů) má n ahraní podstatně méně času (nemluvě o tom, že se často musí ještě věnovat rodinně) - je jasný že takovej člověk nechce svou svou hodinku hraní co mu ten den zbyde strávit zákysem, nebo běžením mezi Anvilem a Brumou.

No a teď otázka - kdo ztěhcto dvou - ten hardcore hráč, nebo vydělávající člověk může herním společnostem nechat víc peněz? A kdo z nich budem ít nervy se starat o PC a kdo raději koupí konzoli která vyžaduje pouze vložení disku (žádný hleádní novjech ovladačů, jednou az čas reinstall Woken, atd...)?

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 10:58

Presne tak - treba takovej Doom(1) - klasika, super hra, 15 let stary, ale vlastne to byla desna sranda - jen se beha a strili. Nebo Duke Nukem 3D - zabava, klasika, ale v podstate bezducha mlaticka.
Mozna si herni historii (a hard code hracske legendy) moc idealizujeme - byli tu jedinci co travili tydny behanim v dungeonech, ci zkousenim pouzit vsechno na vsechno v Monkey Island adventurach, ale vetsina lidi stejna hrala tetris, doom, simcity aspol ...

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 11:41

Jo souhalsím s tím, že lidé si staré časy trochu idealizují. Většinou se pod pojmem staré dobré časy myslí rozmezí cca "1980 - 1999" a počet kvalitních titulů z tohoto období se porovnává cca s poslendím půlrokem kdy nic zajímavýho nevyšlo.... je jasný že z takovýho porovnání potom starý dobrý časy vyjdou líp
Ale je třeba uznat, že starý hry měli nějaký kouzlo... těžko říct co... jako by dnes šlo opravud jen o hratelnost. Zatímco dřív šlo hlavněo tu zábavu.
Jako příklad - kdysi jsem koupil collctors Quake 4 - balení obsahovalo Quake 2 + jeho datadisky. Paradoxně jse mse mnohe mdýl a víc pobavil při hraní té dvojky než té nové čtyřiky. I když v principu šlo v obou jen o koridorovou FPS, tak ten Quake2 měl něco co mě chytlo a npustilo. Zatímco Quake4 byla jen další hezky vypadající hra.

Těžko říct co za to může. Osobně byhc to svedl na rozšiřování herní populace. Dřív bylo hráčů míň a převážně šlo o lidi co se o PC zajímají (ono koupit PC 60tisíc při platu 8 tisíc bylo opravdu jen pro ITáky který baví řešení problémů a tomu odpovídala náplň her.) - teď se jak PC tak konzole zpřístupnili i lidem s minimálním platem (když nic tak PS2 za 3000 si opravdu může dovolit i člověk na podpoře) a hry se tak přizpůsobujou hráčům... kdy většina jsou najendou lidi co se o IT vůbec nezajímají (a jejich názory tak nejsou na fórech nikde vidět)
A s tím rozšířením podle mě přišel i druhej problém - dává se mnohe mvětší důraz na rating. V dobác hkdy hry hrálo pár nadšensů mohlo být ve hře skoro cokoliv. A tak často obsahovali dobrej černej humor apod. Dnes už by to asi přes ratingový společnosti neprošlo. Takovej DN3D? Vždyť jsou tam striptérky a dá se jim paltit. Duke má narážky... by se dnes muselo hodně cenzurovat. Dnes musí být všechno moc politicky korektní a hry se stávají sterilní.

 |   |  Odpovědět
_DAVE_  |  28. 12. 2007 11:06

Hele ahoj joe, tebe uz jsem "synku" nepotkal.. Ja myslel ze blazincich neni pripojeni na net.

 |   |  Odpovědět
kid  |  28. 12. 2007 11:25

tak si tu ctu tu debatu a musim rict ze co clovek to nazor...nema cenu diskutovat co je lepsi z pohledu palenejch her nebo filmu,to je blbost,ze...myslim ze hry na pc budou stale a porad a to prave z duvodu upgradu GPU,pac vsechny studia co se zabyvaji vyvojem her se trumfujou v realnosti a to u konzoli dost dobre nejde...nehlede na rozliseni televizi..kolik ze to je 800x600,hm aha to moc neni co..a co se tyce regalu plnejch her na ps2 v pujcovnach..no to je asi proto ze na to lidi nemaj a nez si koupit predrazenej original,tak si to radsi pujci...nehlede na to ze vsechny konzole jsou vicemene spis pro deti-jenom tam nacpou cd a hrajou...a ted se podivejte jake hry se v posledni dobe vyvijej.nic moc pro deti,ze...spis pro dospele..takze,ja myslim ze pisickari nemusej mit strach..her bude az hanba:)))

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 11:53

Jen pro presnost - hraju na Xbox v rozliseni 1366x768 (32bit) na 37" televizi s plnym surround zvukem. A realne mi to prijde dost
Co se her pro deti tyce, Live arcade je jich plna + predelavek klasik.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  28. 12. 2007 12:41

Přidávám se k tomuto názoru. Mám sice jen 32'' televizi a je fakt že na ní hraju "pouze" v 1366*768 - uznávám že je to míň než kolik mám na PC - ta k vytáhnu až 1600*1200 - problém je v tom, že na tom 21'' monitoru i v tom vyšší rozlišení nevidím tolik detailů jako na to na tý televizi v nižším rozlišení Ale třeba je to tím, že už mám zkažený oči.

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 12:59

Mam obavu ze vetsina PCckaru stejna hraje hry 800x600 16 bit s detailama stazenyma na minimum a modli se za dalsi kazdy frame nad 15FPS

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 12:07

... k teme.
... co ma na to povedat crytek,ked v crysis utopil niekolko milionov USD a ta hre sa nepredava,cokolvek !!! sa predava lepsie,kde budu TERAZ ich kecy o trilogii pre PC a crysis pre konzoly ... MEH ???,Motostorm je za 2M metou pri cca 8M PS3 na trhu !!,uz iba idiot nevidi .. KDE sa prachy zarabaju a kde sa PRERABAJU.

 |   |  Odpovědět
def  |  28. 12. 2007 12:55

Crysis a UT3 proste dokazujou, ze PC hrani umira - COD4 se prodalo (prodalo, tzn. EA inkasuje penizky) 1.5 milionu za listopad! To si priste Crytek a Epic poradne rozmysli, pro co budou hry vyvijet. Crytek behem vyvoje neustale narazel na konzole, ze nedostacuji HW narokum Crysis - ted se zda, za ani zlomek procenta PC nedostacuje HW narokum. A ostatni jen cekaji, kdy se objevi crack.
Zatimco ja s Xboxem se muzu tesit na (doufam) skvele hry v pristim roce, PCckari si budou hryzat nehty, aby vubec neco pro PC vyslo (a nasledne zoufale sjizdet warez stranky pro cracky)

 |   |  Odpovědět
joe  |  28. 12. 2007 13:12


Crysis a UT3 proste dokazujou, ze PC hrani umira - COD4 se prodalo (prodalo, tzn. EA inkasuje penizky) 1.5 milionu za listopad!
... a halo3 ma kazdy druhy majitel xboxu,teda vonku je 5M krabic,o tomto cisle mozu PC vyvojari iba snivat,Resistance sa blizi ku 1.5M hranici atd. atd.

Crytek behem vyvoje neustale narazel na konzole, ze nedostacuji HW narokum Crysis - ted se zda, za ani zlomek procenta PC nedostacuje HW narokum. A ostatni jen cekaji, kdy se objevi crack.
... crytek /interviju so sef progisom je na nete/ neskor tvrdil,ze dat crysis na konzoly /hlavne PS3/ nie je problemom,to vsak nie je podstatne,pre PS3 vzniknu hry,ktore budu tech. daleko pred tou fps.

http://developer.amd.com/assets/Andersson-Tatarchuk-FrostbiteRenderingArchitecture(GDC07_AMD_ Session).pdf
... sleduj 32x32km,sandbox,dohladnost bez obmedzenia,fyzika a destrukcia daleko pred crysis,paradna akcia,efekty,grafika.
... frostbite engine chystany pre hru Battlefield BC /konzoly/,kto by plakal pred crysis,a je snad TOTO vrchol kodingu .. NIE,pridu este lepsie kusy.

 |   |  Odpovědět
BotuloToxin  |  29. 12. 2007 18:27

Jenže Crysis už je venku a todle se teprv dělá...

 |   |  Odpovědět
joe  |  29. 12. 2007 18:31

... crysis je venku a nikto to nekupuje,nikto na to nema HW,plus ako hra je to FC v1.1 .. takze nic moc,sekat stromy mozem aj v BFBC pre PS3 .. o nic teda nepridem.

 |   |  Odpovědět
sx  |  28. 12. 2007 15:06

opravdu pred koncem roku se vsude pisou dost dobre a velke clanky
a nejen tri vety a hotovo na co tehdy jsou takove servery

 |   |  Odpovědět
negr, negr  |  28. 12. 2007 15:37

To je kritika nebo pochvala?

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  01. 01. 2008 10:13

Já hraju z 90% na PC (zbytek je PS2) a na rozdíl od mnoha diskutujících tady tak znám PC hraní nejen z diskuzí nebo článků v konzolových časopisech, ale z první ruky. Ad ladění a montování - nevzpomínám si, že se by mi v posledních letech některá hra nechtěla spustit. Nevím, na čem hrají lidé, kteří musejí furt něco štelovat, asi si neumějí nakoupit součástky a smontovat počítač. Vista - nemám, k čemu, kolik her je chce, asi dvě? Nutnost nastavovat grafiku, detaily atd. - na konzolích samozřejmě není, tam je už z továrny nastaveno na medium. Koukněte se na Oblivion na konzolích a na PC. Nemá každý peníze na PC, které rozjede všechna ta vysoká nastavení, textury a pluginy, ale PC tu možnost má. Next gen konzole se v tomto směru zatím projevily stejně jako ty před nimi. Těsně v době vyjití na nich hry vypadaly asi stejně jako na silných PC a teď jim PC grafika pomalu ujíždí. Karty mají víc paměti, zpracují větší textury atd., konzole má pořád stejně. Nemám to konzolím za zlé, hry na nich vypadají pěkně, na hezké TV je to prima. Takže ano, PC se dá montovat a vylepšovat, je to jeho přednost pro toho, kdo má peníze.
Kdo píše, že budoucnost má krátké příležitostné, jednoduché hraní, a proto konzole, nikdy konzoli neviděl. Právě na konzole Sony v současnosti vycházejí nejkomplexnější a nejdelší hry - JRPG na desítky a stovky hodin. O to tmutnější je, že zatímco konzolisti (tj. i já, takže zas tak smutné to není) mají FF12 nebo Valkyrie Profile, na PC se tvoří hry typu Crysis a hromada braku. Co kvalitního vyšlo na pc v roce 2007? Zaklínač a Shivering Isles. A to je dost málo. PC jako platforma je podle mě super, ale hrozí mu, že ji nakonec položí mizerné hry. A mizerné hry, mezi námi, ohrožují stejně tak i konzole. Podívejte se na "hity" letošních Vánoc - Halo 3, Crysis, CoD 4, Orange Box. Jeden žánr (střílečky). Velká, velká chudoba. Aby to nakonec nedopadlo tak, že Sony sice bude mít super japonské hry, ale celý svět bude stejně tupě hrát Need for Speed a Call of Duty - PC žánry, PC série.

 |   |  Odpovědět
joe  |  01. 01. 2008 10:44

... joe vas musi poucit,sleduj.

Starglider II

The game used solid shaded 3D polygonal graphics (only on 16 bit versions), and featured open, continuous gameplay without levels or loading screens after the game had started, despite taking place across an entire planetary system. The player could fly through space, enter a planet's atmosphere, explore the surface, and penetrate subterranean tunnels in one seamless movement.

ZX Spectrum !!

... este si ani nebol na svete.

.
.

Jez San


Jeremy 'Jez' San OBE (born 29 March 1966) is an English game programmer who founded Argonaut Software as a teenager in the 1980s.

games Starglider I and II

for the ZX spectrum both previously assumed were impossible

San helped develop the Super FX chip that made Star Fox possible on the Super NES.


In October 2004 Argonaut Group PLC suspended trading of its shares and within two weeks of that suspension appointed administrators for Argonaut Software Ltd, Morpheme Ltd and Just Add Monsters Ltd, all wholly owned subsidiaries of the main listed company. The administrators managed to sell Morpheme and Just Add Monsters back to Jez San after he resigned from the board of the group company. Argonaut Software Ltd was eventually closed which resulted in around 100 people losing their jobs [1] and hundreds of shareholders their investment.



Just Add Monsters has now been rebranded as Ninja Theory and created PlayStation 3 first-party launch title Heavenly Sword.

Jez is considered to be one of the most experienced experts on the interactive games and technology markets and is widely quoted in the industry.

.
.

... ideme dalej.


7.1984

Simon walks to the window and turns around. "MSX is a terrible standard. It is terrible." he repeats emphatically. "I am speaking as a designer. That´s why I was stressing I can design computers. Because no one´s gone on about about the hardware on the MSX. It´s got a sprite chip. There are going to be a lot of companies in the market who write sprite type games who will love that computer."

Graham joins in. "Ocean although they´re not keen on the MSX thinks it´s reasonably good and they prefer it to the Amstrad. And the reason is because on the Amstrad you´ve got a raster display like on the Spectrum. You can do WHATEVER you want to, BUT you´ve got to think about it and write sofware for it. On the MSX you just do this pretty shape and shove something out of a port."

Simon taps the edge of the desk firmly. "Let´s get this straight. Sprites are fine, I´m not anti-sprite. But you cannot have ONLY sprites, and that´s more or less what MSX has done. Because you can´t get at the video display memory. I´m seriously opposed to MSX. People are going ti fall left, right and centre for MSX because it suits their sprite games. But in six months time, when everybody´s tire of sprite games, there are going to be no alternative. The software industry will go pooomph !."

"Graphics should be interactive. Now the thing about MSX is that the update on display is so slow that you can´t do 3D games like Dark Star, or 3D tank duel. I´ve seen some of the MSX games from Japan and lot of the people looking at them say, oh they´re garbage but they´ll get better because the Spectrum games got better. but it WON´T get better ! Because MSX isn´t an open ended system. Spectrum games were awfull when they first came out because they programmers didn´t know what thez were doing. But because the display is versatile you can get better and better things with the machine. The Spectrum encourages you to write different programs for it. And a programmer can´t ask for more than a good procesor like Z80 running fast, a reasonable mount of memory and a display which is easy to get to."

Well what about the QL then ? There´s a moment of silence and thez both laugh. "Hah ! Forget it, it´s terrible. it´s already failed. We knew it would." says Graham.










wikipedia:

The Sinclair QL (for Quantum Leap), was a personal computer launched by Sinclair Research in 1984, as the successor to the ZX Spectrum.
It failed , and production was suspended in 1985.

######

The Freescape engine is an early 3D game engine. Developed in-house by Incentive Software in 1986, Freescape is considered to be the first proprietary 3D engine ever to be used in computer games. The engine was originally designed for the ZX Spectrum and IBM PC.

######

world of spectrum:

R-Type, It is a conversion of an arcade machine made by IREM. It was developed for ZX Spectrum by Electric Dreams.
Year of release 1988

"One of the most acccomplished titles ever released for the spectrum. Large playing area, smooth, colourful scrolling and superbly detailed and colourful sprites... Incredible. I doff my cap to the programmer/s"

"i didn't notice any motion problems at all in this game, in fact this may well have been the best home port of r-type at the time, i have the master system version too and it's a joke compared to this."

"A strong contender for the greatest technical achievement on the machine."

"Drawings were accurate to the arcade as was the game play.This was the best version i played back then.C64 was okay too but a lot had to be changed on that.Great gaming history!"







.
.
.


... a pointa,v rokoch ked ste vy cucali materske mlieko,alebo ste ani neboli na svete som ja hral veci,na ktore dnes ani nemame pomenovanie /zaner !!/,uz v priebehu rokoov 1985-90 doslo ku regresii na tych par sraciek co pozname a hrajeme dnes .. chlapik,ktory v roku 1984 na 8bit spektre urobil free roaming 3D planetarnu hru .. dnes vysekal H.Sword na PS3,hraci dnes su iba tupi dobytok,ktorym stacia kraviny ako orange box a CoD4 z ktoreho sa rehota aj to spectrum.
... riesenie vsak existuje,o tom vsak nabuduce .. a nie ... herne PC .. najvulgarnejsi omyl hernej historie .. to nebude.

 |   |  Odpovědět
Lumpik  |  01. 01. 2008 17:51

Víš joe někdo řekne něco slušně a ty hned na něj útočíš,tak aby ti to nebylo ty primitive líto,zautočím si ted na tebe.Víš připomínáš mi toho informátora joa z mafie,který na slušnou otázku odpovídal velice sprostě až to skončilo tím že dostal pěknou nakládačku.Nehci tě strašit ale jednou narazíš počkej.P.s:PC bylo jako první,stále bude první,konzole je tak pro děti a pro tebe.Pokud to nevíš i na výrobu konzolové hry je stále potřeba velice silný (Herní)počítač.

 |   |  Odpovědět
joe  |  02. 01. 2008 08:41

... blbecku,konzoly tu boli DAVNO pred hernym PC,na konzolach je dnes VIAC "dospelych" hier ako na PC za poslednych 5 rokov,herne PC je iba pre IDIOTOV a CURAKOV,hypovane crysis vybuchlo,pindy o nakladacke ignorujem.
... decko.

 |   |  Odpovědět
Lumpik  |  02. 01. 2008 12:37

Primitiv se nezapře a jediné děcko jsi tu ty.

 |   |  Odpovědět
maiki  |  22. 01. 2008 05:32

to ze nekdo osadi HW sprajtama je logicke, vzdyt na tom je postavena (byla) drtiva vetsina her

C64 mel oproti Spectru 8 HW sprajtu a HW scrolling a je to znat, i kdyz jeho posraty 1 MHz procesor 6510 sam o sobe ukociruje velke kulove... takze dedikovany HW ano, ale CPU je jeste dulezitejsi - staci si porovnat rychlost vypoctu Elite, The Sentinel... kde C64 je uplne v prdeli

kdyby melo spectrum HW sprites a scrolling mohlo by se peklo zvane Z80 starat o dulezitejsi veci jako je optimalizovani hratelnosi, AI atd.

jelikoz se nedozijeme toho, aby jakekoliv CPU upocitalo vse, ma dedikovany HW, prinejmensim v hernich konzolich zcela zasadni smysl

 |   |  Odpovědět
Tom  |  13. 01. 2008 08:42

Budoucnost PC her vidim dost blede...Porad slysim ty vety :Na konzoly si nic poradnyho nezahrajes..Ted na nich hraji vsichni redaktori a ja nevim kdo vsechno a jen vychvaluji plynulou grafiku..Vsak jde poznat jak ty hry na PC ubyvaji..Proc taky ne...KDyz se Crysis s UT3 proda par kousku a COD4 na x 360 behem tydne pres milion...UTohle je dost velka motivace pro vyvojare ..

 |   |  Odpovědět
maiki  |  22. 01. 2008 05:13

Pomatene blaboleni o tom, jak je Xbox 360 nejskvelejsi konzole si prosim vetknete laskave za klobouk. Je to kus orezaneho spalku neschopneho vlastniho zivota. Jen kokot nebo psychicky naruseny jedinec si tohle poridi vice jak jednou v zivote. Mel jsem coby fanda Xboxu tu moznost se s timto kriplem utkavat ve svem zivote i kdyz nastesti velmi zridka po dobu jednoho roku, nez jsem se ho pred vanoci zbavil za zlomkovou (realnou) hodnotu odpovidajici hladine i dnes plne konkurenceschopne PS2. Nova konzole, nova hra pOblivion, a helemese, po hodine hrani ZATUHLO. Komplet zamrznuto. Originalka jeste vonici folii. Gratulujeme ke kriplovi 260. Ale pokracujeme dale. GRAW, jisteze schopny single a co myslite? No jisteze to zatuhlo a nekolikrat za vecer. Podotykam ze tyhle 2 hry tuhly protoze co cekat od jeciciho DVD... kde je vestaveny pevny disk se kterym pocita vyvojar... co dela mistr Molyneux kdyz se v roce 2002 na jednom DVD k Xboxu dusoval jak moc vyvojar potrebuje HDD pro Fable a spol. Microsoft si sam jamu vykopal a taky do ni uz pomalu cely spadl. A patri jim to. Uskrtit po 4 letech schopnou konzoli a nahradit ji kriplem stavenym pro pubertalni paviany co vykrikuji na serverech jako Xlive.cz je vskutku silna kava. Prisaham bohu ze udelam maximum pro to, aby tento kripl mizel nejen z ceskeho internetu. Dela konzolovemu trhu jen ostudu a megahry jako GTA4 na to doplaci.

 |   |  Odpovědět
yay  |  10. 08. 2008 21:34

a největši děcko tu je stejně ten co tu napsal nejvickrat že sou ostatni blbci a děti ...

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor