Code Vein: E3 dojmy z japonské apokalypsy

Na E3 se neukazovaly jen profláklé tituly, dostalo se i na hry, které jsou častokrát neprávem přehlíženy. Právě takovou hrou je i Code Vein, rozhodně byste ji ale neměli podceňovat, protože za ní stojí tým plný zkušených vývojářů.

Code Vein je zajímavou hrou z několika důvodů. Prvním je grafická stránka. Na první pohled poznáte, že tuto hru mají na svědomí vývojáři z Japonska. Svůj typický manga styl zkrátka nezapřou. Ten je ale použitý jen v případě postav a příšer. Když se porozhlédnete po okolí, uvidíte spíše realističtější prostředí. Samozřejmě ne úplně reálné, protože zdejší svět si prošel nepěknými událostmi, ale o tom až za chvíli. Stylizace prostředí mi hodně připomíná hack ‘n‘ slash sérii Darksiders. Mezi těmito tituly vidím i jiné podobnosti. V Darksiders byl svět prolezlý zkázou, následky zdejší pohromy vypadají docela podobně.

Hlavní postavou je jeden ze členů skupiny Vein zvaný Revenant. I když to tak může vypadat, není to úplně člověk. Ovládá totiž zvláštní schopnosti, které jsou uváděny pod názvem Gift, tedy Dar. Tento dar má ale také svou cenu. Uživatel se musí krmit krví. Pokud tak nebude činit v pravidelných intervalech, změní se na bestii. Rychlost této přeměny ovlivňuje několik věcí. Můžete mít spousty nadpřirozených schopností, ale čím větší máte moc, tím rychleji ztrácíte svoji lidskost. Tuto mechaniku jsme viděli už v několika hrách. Namátkou mě napadá z poslední doby Prey, kde jste se při využívání mimozemských technologií sami na mimozemšťana měnili. Podobný systém také měla velmi úspěšná upírská série Vampire The Masquerade.

1.jpg1.png2.jpg

Lidskost ale není jediná cena, kterou za speciální schopnosti musíte zaplatit. Čím déle jste obdarování, tím více vzpomínek ztratíte. V Code Vein tedy nepůjde o zachraňování země nebo galaxie, půjdete po stopách svých vzpomínek.

Na této výpravě ale nebudete sami. Ve většině japonských RPG s vámi cestuje několik společníků a Code Vein nebude výjimkou. I když tady by vám doprovod měla dělat jen jedna osoba. Prý budeme mít na výběr, koho si s sebou vezmeme. Vývojáři také počítají s možností, že někdo zkrátka radši cestuje sólo. Můžete tedy vzpomínky hledat sami, ale průchod hrou bude znatelně těžší.

Code Vein nebude pro žádná ořezávátka. Inspiroval se totiž hrami od studia From Software, a to jak soubojovým systémem, tak obtížností. Samozřejmě se nejedná o kopii 1:1. Stále ale půjde o přesné načasování útoků. Souboje by měl hodně oživit parťák, díky kterému si dle slov vývojářů budete věřit i na silnější protivníky. Hraní v partě bude mít i další výhody. Můžete se třeba navzájem „oživovat“. Váš společník bude kompletně samostatný. To ale neznamená, že si ho nebudete muset všímat.

2.png

Herní svět bude sice velký, ale nejedná se o žádný sandbox. I v tomto ohledu se Code Vein podobá Darksiders. Prostředí tedy bude propojené, ale ne extra otevřené. Čeká nás hodně rozmanitých biomů, kterým dala apokalypsa vzniknout. Ještě nevíme přesně, co tuto zemi postihlo, ale určitě to nebude nic hezkého, když z toho vzešlo tolik nepěkných potvor. A že jich bude. Japonci jsou schopni vymyslet nevídané věci ve všech směrech. Počítejte také s rozvleklými souboji s bossy.

3.jpg3.png4.png

Na Code Vain pracuje Bandai Namco pod vedením Iizuky Keity, Yošimury Hirošiho a Tomizawy Yuusukeho. Tito tři pánové mají na svědomí úspěšnou předělávku anime God Eater. Že nevíte, o čem je řeč? Ani se nedivím. Hra sice vyšla celosvětově, ale kromě japonských hráčů ji značná část komunity přehlíží. Jde o JRPG, ve kterém hrají prim taktika a souboje v partě. Tyto věci si tedy vývojáři s velkou pravděpodobností přenesou i do nově vznikajícího projektu.

5.png

Pro autory je prý hodně důležité, aby zaujali i hráče mimo japonskou komunitu. „Věříme, že věci, které mají japonští hráči rádi, by měly být aplikovatelné i na zbytek světa. Já osobně jsem z Japonska a na základě tamních zvyklostí chci vytvořit herní svět, do kterého bude zakomponovaná i realita, aby hru přijal větší okruh hráčů, “ řekl Yošimura. Jako důsledek toho prý bude hra lehčí pro prezentování a bude lépe přijímána zahraničními hráči.

Hodně prý spolupracovali s evropskými studii na tom, jak zdejším hráčům jejich titul předvést. Podle ohlasů se tahle spolupráce vyplatila a Code Vain sklidil ovace od hráčů po celém světě. Do konce vývoje ale zbývá ještě dlouhá dobu a hodně věcí je nám stále neznámých. Vypadá to ale velmi zajímavě a díky vzhledu a několika dalším prvkům by Code Vein mohl vybočit z řad hardcore RPG.

Souhrn

Velmi dobře vypadající hardcore RPG, které nezapře svůj původ. Příběhem o nalézáním vzpomínek nás bude doprovázet další spolubojovník a souboje tak naberou docela jiné obrátky. Code Vein má slušně nakročeno, aby se dostal do povědomí hráčů po celém světě. Bohužel se ho nedočkáme dříve než příští rok.

Váš názor Další článek: Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,