Commandos 2 – 1. část návodu

Po skutečně zajímavé práci na návodu přinášíme první 4 mise s kompletním řešením. Vzhledem k rozsahu se nevyhneme rozdělení na víc částí, ale doufejme, že detailní návod pomůže všem, kdo zakysli v této obtížné hře. Jdeme na to.
Po skutečně zajímavé práci na návodu přinášíme první 4 mise s kompletním řešením. Vzhledem k rozsahu se nevyhneme rozdělení na víc částí, ale doufejme, že detailní návod pomůže všem, kdo zakysli v této obtížné hře. Jdeme na to.

Protože i tak bude návod VELMI dlouhý, nebudu zde vypisovat základní věci jako – průzkum terénu a hlavně dohledu jednotlivých stráží, obírání mrtvých těl o vše, co mají (hodí se i uniformy) a ani se nebudu zabývat tím, kdo z vašich lidí nese tu kterou věc – jen popíšu CO použít. A mimochodem – mapy na tréninkové mise raději nedodáme… To už by bylo moc jednoduché a hlavně zbytečné.

Mise 1 – výcvikový tábor 1
Primární cíle:
  • neutralizovat všechny nepřátele
  • dostat se ke strážnímu postu
  • získat kleště na zátarasy z ocelové bedny
  • prostříhat ostnatý drát a zneškodnit minové pole za ním
  • zlikvidovat velitelskou skupinu

    Sekundární cíle:

  • získat obsah dřevěné bedny

    Správný postup:

    Začneme pozorováním kouřícího vojáka. Druhý voják při své obchůzce dojde k němu a po chvíli pokračuje dále. V ten okamžik se ke kuřákovi přiblížíme s Infernem (Sapper), omráčíme jej, svážeme a zaneseme za křoví, aby nebyl vidět. Lupin teď prozkoumá znehybněného vojáka a sebere mu cigarety (+ vše co se bude hodit.). Cigarety pohodíme kousek za místo, kde stál kuřák. Pochodující stráž je sebere a otočí se zády pokuřujíc. Zopakujeme tedy stejný postup jako u předchozího kuřáka. Zbývají dva vojáci, jeden je u zátarasu a pracuje, přiblížit se k němu není nejmenší problém. Druhý se krčí za křovím a také si nehlídá záda – procházka růžovou zahradou. Prvního z jmenovaných schováme za keře, druhého necháme tam kde je a obereme jej o zbraň.

    Před branou je čisto, tudíž Lupin (Zloděj) může přeručkovat po telegrafních drátech za zátarasy. Vybereme jej a s SHIFTem klikneme na první telegrafní sloup. Na pravé straně obrazovky se nám objeví ukazatel výdrže, až klesne na nulu, lezec spadne – takže opatrně. Přeručkujeme na třetí sloup (předposlední) a slezeme stejně jako jsme na něj vylezli. Proplížíme se za strážním stanovištěm a vypáčíme zámek na bedně – SHIFT a myšátko na bednu. Vezmeme kleště na zátarasy (Wire Cutters) a nezapomeneme na granáty – poslouží k pohodovému zakončení mise. Stejnou cestou se dostaneme zpět a předáme kleště Infernovi (pomocí inventory – poklepat na ikonu Lupina, a vybrat ikonku dvou šipek stočených do kruhu. Musíte stát vedle sebe. A nebo prozkoumat (W) jedním C. druhého C.)

    Inferno nyní může prostříhat ostnatý drát a velice opatrně vykročit. S detektorem min v ruce!!! Vždy, když se přiblížíte k nějaké mině s detektorem, zobrazí se vám její pozice. Pak stačí (s detektorem v ruce) stisknout SHIFT a myš na mině a ta bude zneškodněna. Tímto opatrným způsobem se dostanete až na silnici za zátarasem. Doporučuji plížení.

    Prozkoumáme dosah pohledu jednotlivých vojáků a proplížíme se do optimální palebné pozice (cca dva kroky od baráčku pro hlídku – kde se nachází dřevěná bedna, jenž je sekundárním cílem. Naložíme s ní stejně jako s předešlou). S granáty v ruce se vztyčíme a jeden umístíme do středu debatujících oficírů a druhý pošleme s pozdravy na nedaleký hlídkový post. Pokud někdo unikne, použije Inferno kulomet sebraný hlídce za keři.

    A hotovo. Vlastně ne, možností, jak zneškodnit poslední oficíry je celé řada, ale rád bych upozornil na jeden obzvláště zákeřný. Inferno může sebrat zneškodněné miny a opětovně je položit. Pak stačí jen se proplížit co nejblíže k debatující skupince a zaminovat (O) okolí. Jedním granátem povzbudíme hlídku na konci mapy a jen sledujeme, jak velitelé sami vběhnou do improvizovaného minového pole.

    Mise 2 – Výcvikový tábor 2
    Tak tady už přituhuje, ale stále to není nic moc zlého v porovnáním s tím, co bude následovat. Poprvé si zabojujete proti technice a nahlédnete do domu.

    Primární cíle:

  • zachránit spojenecké vojáky, kteří byli odříznuti od své jednotky (maličkost, že?)
  • sehnat klíč od domu
  • kontaktovat spojenecké vojáky
  • pomocí nepřátelského rádia kontaktovat základnu
  • ubránit se nepřátelskému útoku. Zničit jejich tank

    Sekundární cíle:

  • vybrat všechny bedny na mapě
  • jistit pozice spojenců

    Teď už to bude složitější, rozdělíme si jednotlivé body do podkategorií. A také naposledy vypisuji jak zneškodnit vojáky – v dalších misích už musíte tyto triky umět, jinak končíte. Mimochodem, pokud jste potřebovali návod na tréninkové mise, pak asi nemá ani cenu pokračovat ve hře.

    Klíč od domu má důstojník nedaleko startovací pozice, získáme jej takto:

    S Tinym (Commando) se připlížíme k nejbližšímu vojákovi a když se voják severně od vaší pozice nedívá, použijeme nůž a mrtvé tělo odneseme zpět na startovní pozici.

    Vrátíme se s Tinym zpět a, když je druhý voják otočen, proplížíme se přibližně na pozici, kde byl první a Zakopeme se (S). (tento způsob je nejistější a nejbezpečnější)

    Jeden z vašich svěřenců má u sebe cigarety – učte se samostatnosti a hledejte je :-) – ty pak hodíme tak, aby dopadly kousek jižně od zakopaného Commanda a byly v dohledu druhého vojáka.

    Ve chvíli, kdy si pro ně kuřák dojde, se s Tiny vykope a zezadu použije nůž (mrtvé tělo můžete zase schovat).

    Proplížíme se se všemi svěřenci do krytu nedaleké zdi ve tvaru V, kde tiše zneškodníme vojáka (ve chvíli, kdy se další vojáci věnují střelbě, je mimo dohled, takže pohodová záležitost). Ověřte si ale, kam až vidí důstojník u zdi a držte se z dohledu.

    U zdi stojí oficír, který má u sebe klíč – občas něco hledá na stěně a pravidelně si volá jednoho z vojáků kvůli informacím z bojiště. S Commandem není problém se k němu přiblížit a opět nechat pracovat nůž. Vybereme si k tomu chvíli, kdy voják poinformoval a mizí a kdy má voják, plížící se po schodech oběma směry, znovu nabito a vyráží zpět.

    Oficíra uklidíme do stínu za blízkou zeď a obereme jej – má potřebný klíč.

    Kontaktovat spojence je ještě zajímavější:

    K vyčištění schodů použijeme jednu z mnoha metod, uvádím dvě nejčastěji používané: 1) je velice efektní a jednoduchá. Použijeme Molotova (Molotovův koktejl) a to ve chvíli, kdy se všichni zbylí vojáci sejdou u vrcholku schodiště. Jeden hod a je čisto. Nevýhodou je kompletní destrukce jejich inventáře. 2) druhá metoda je ve stylu Rambo. Tiny si stoupne na začátek schodiště a pozdraví všechny dávkou z automatu. Nevýhoda je značný hluk, který může přilákat pozornost a také se vám asi nepodaří vyváznout bez škrábnutí. Ušetříte ale molotova. Je to na vás.

    Vylezeme po schodech a zamíříme na západ, kde jsou v pozicích tři nepřátelští vojáci. Jeden neustále mění stanoviště. Počkáme, až se vzdálí a zabijeme osamoceného vojáka. Tělo odtáhneme. Zase se hodí Tiny, ale možno udělat i s kterýmkoliv jiným.

    Až se vrátí onen cestovatel, stihne jej stejný osud.

    Nakonec ještě vyřídíme spojenecký pozdrav poslednímu vojákovi a máme volnou cestu ke spojencům.

    Ještě doporučujeme teď vybít vojáky u radiostanice – ten baráček, ke kterému máme klíč, a jelikož jen jeden z nich chodí na obhlídku, dá se vše zvládnout velice hladce. Pozor na vojáky ZA baráčkem, nejsou při původním nastavení kamery vidět, takže je třeba rotovat mapu (Alt a Myšátko).

    Rádiem zavolat na velitelství už je jednoduché:

    V radiostanici jsou poslední dva nepřátelé. Jednoho můžeme zastřelit oknem a zbývající oficír čeká na váš nůž (pro vstup do budovy použijeme W a Myšátko). Jednodušší je ale použít granát a oba tak překvapit skrze okno.

    Nyní zavoláme rádiem a v rohu obrazovky nám přibude ikona k zahájení útoku. Pokud na ni klikneme, začne, jak jinak, útok nacistů.

    Přestát útok:

    Budeme potřebovat obsah beden – v jedné se nalézají protitankové miny. Ty umístíme na příjezdovou cestu přibližně po jedné třetině její šířky – přijíždějící tank se zaručeně trefí.

    Rozmístíme spojenecké vojáky tak, abychom o ně nepřišli, a zároveň aby nám byli co platní. Zde je to plně na vás, jen nezapomeňte, že o žádného nesmíte přijít! Doporučuji využívat krytí zídky a baráčku.

    Stiskneme ikonu útoku a připravíme se na ŘEŽBU!

    Mnoho štěstí.

    Mise 3 – Noc vlků (Night of the Wolves)
    Primární cíle:
  • kontaktovat zraněného spojeneckého vojáka
  • ukrást klíč generálovu asistentovi
  • získat šifrovací přístroj Enigma ze sejfu generála
  • rozšifrovat zprávu pomocí Enigmy
  • použít rádio
  • zloděje schovat pod postel

    Sekundární cíle:

  • kontaktovat Natashu
  • odpojit proud z elektrického plotu
  • pomocí uspávacích prášků vyřadit generálova asistenta
  • odlákat generála pomocí Natashina telefonátu

    Kontaktovat zraněného spojeneckého vojáka:

    S Lupinem (zloděj) doplavete od člunu ke chodům, nemusíte se bát, hlídky jej neuvidí. Vylezete (plížit se!) po schodech k nejbližší budově – má dvoje dveře. Ty blíže k vám vedou ke strážnému, druhé k zraněnému vojákovi a Whiskeymu. Použijeme pochopitelně druhé dveře.

    Shift a myšátko na ležící postavu a prohlédnout si animaci. A pochopitelně se ještě nezapomeňte radovat z Whiskeyho.

    Kontaktovat Natashu:

    Severovýchodně od vaší pozice se nachází „Power Room“ kde je i Natasha. V cestě vám stojí dva nepřátelé – jeden voják a pak pracující. Podívejte se, kam až pracant vidí a pak odlákejte hlídku pomocí cigaret tak, abyste se mohli prosmýknout okolo dělníka bez povšimnutí. Nedoporučujeme jej omračovat – probere se a může být nepříjemný.

    Promluvte si s Natashou a pak je třeba sebrat z police v místnosti tři věci – cigarety, první pomoc a Bonus. (Bonusy se válejí po celé misi, a pokud seberete všechny, budete moci plnit ještě bonusovou misi po každé „normální“. Bonusové mise zde popisovat nebudeme, protože tenhle návod je na začátku a už teď mne přestává bavit :-)). Navíc před tímto pokojem jsou na poličce uspávací tablety, bez nich rozhodně neodcházejte!

    Odpojit proud z elektrického plotu:

    V té samé budově najdete malou místnost, ve které jsou dva přepínače. Ty vypněte s Natashou ve chvíli, kdy se další pracující v místnosti soustředí na své dílo. (Jeden panel vypne proud v plotu a druhý zhasne venkovní světla).

    Teď si někde za větrem nechte Lupina a s Natashou vzhůru na další části mise.

    Ukrást klíč generálovu asistentovi:

    Na Natashu teď čeká „Mess Hall“, neboli kantýna. Dostat se tam je poměrně jednoduché a v této misi se už plížit mimo dohled stráží umíte, takže žádný problém.

    Váš cíl právě pojídá své jídlo s mužstvem (5 kusů), zde se budou hodit uspávací tablety. V místnosti je navíc na poličkách ještě Bonus.

    V dřevěné bedně mají vojáci víno. Vždy, když dopijí, si jdou pro další, takže využití uspávacích prášků se přímo nabízí.

    Podstrčte dochucené víno zpět do bedny a čekejte. Po chvíli si pro ně někdo přijde a následuje scéna z Šípkové Růženky.

    Oberte asistenta o klíč a pryč.

    Získat šifrovací přístroj Enigma ze sejfu generála a rozšifrovat:

    Předejte klíč Lupinovi.

    Natashu postavte do pohotovosti k telefonu (Tele. na mapě)

    Lupina zase nasměrujte do generálovy pracovny. Můžete se tam cítit celkem bezpečně – pozor na generála, potřebuje odlákat.

    Natasha teď zavolá telefonem generálovi a Lupin se přiblíží k sejfu, otevře zámek a získá Enigmu a lejstra. Rozkódování proběhne automaticky.

    Použít rádio k odeslání zprávy:

    Radio se nachází za hlavní bránou a je střeženo několika vojáky – pro Lupina není problém je odstranit. Nebo je může Whiskey odlákat. K malé brance se hodí klíč od asistenta. Oproti tomu Natasha má problémy se k rádiu dostat, ale pravděpodobně je za ni lepší hodnocení, takže je to jen na vás.

    Schovat se pod postel s Lupinem:

    Najděte noclehárnu – Bed Room a vnikněte oknem. Rovnou se schovejte pod postel (shift + myš) a mise je u konce.

    Poznámka – po mapě se válejí ještě 3 bonusy: jeden je ve sprchách, a dva v kasárnách – tam pozor na vojáky, kterými se to tam hemží. Doporučujeme se sem vydat s Natashou.

    Mise 4 – Das Boot, Silent killers
    Primární cíle:
  • zneškodnit podvodní miny
  • najít klíč od vězení
  • zachránit všechny spojenecké námořníky
  • pomocí rádia zavolat Zeleného Bareta
  • otevřít dveře od hangáru
  • utéci z mise v ponorce

    Sekundární cíle:

  • přestříhnout ostnatý drát a zneškodnit miny
  • dopravit po Whiskeym doklady špiónovi
  • ukrást „přibližovalo“ – auto
  • v převleku se dostat do komplexu
  • zničit AA děla
  • zničit zásobníky paliva
  • zničit torpédo

Zneškodnit podvodní miny:

Fins, váš potápěč a plavec, dokáže zneškodnit všechny miny. Musí se ale obléci do neoprénu a plavat od miny k mině. Zneškodnění se provádí Shift a myška, přičemž myš držíme tak dlouho, až mina začne odplouvat pryč.

Doplaveme k molu a nožem (Fins jej vrhá) zneškodníme hlídku.

Přestříhnout ostnatý drát a zneškodnit miny:

Tohle je práce pro Inferna. Převlékněte jej do uniformy Finsem zneškodněného vojáka a pomalu hledejte všechny miny u ostnatého drátu (je jich 10).

Pak přestříhněte dráty. A miny nemusíte nechat jen tak povalovat, mohou se hodit.

Dopravit po Whiskeym doklady špiónovi:

Zábavná část, dejte papíry, které má u sebe Lupin Whiskeymu – bude muset otevřít dveře…

Spooky (špión) teď jen zapíská na Whiskeyho a sebere od něj papíry.

Ukrást automobil:

Přestříhněte další ostnatý drát a měli byste se dostat na roh vedle brány. (Inferno a Fins). Počkejte si na důstojníka jdoucího k bráně a zneškodněte jej.

Spooky si vezme jeho uniformu a vydá se „vyrušit“ strážného (S).

Fins a Inferno si zatím vezmou na starost mechanika a strážného, který je zaměstnán Spookym.

Posaďte Spookyho do vozu a je váš.

V převleku se dostat do komplexu:

Pokud jste postupovali podle návodu, pak má Spooky u sebe papíry, na sobě uniformu a řídí automobil. Směle vjeďte do objektu.

Dále už psát podrobný návod by bylo nelidské, neboť způsobů je celá řada. Inspiruji se teď zahraničními kolegy a vypíši někde jen záchytné body, podle kterých je třeba postupovat a také rozmístění předmětů v lokaci – pochopitelně ne všech…

Předměty:

Bonusů je celkem 11, což je velice těžké získat. Nachází se: 2x v ponorce v policích, 1x v polici u Kapitána, 1x v polici u spínačů dveří hangáru, 1x v kanclu v bunkru, 1x v hlídkové věži, 1x u torpéda v kanclu, 1x ve velitelově kanceláři, 1x ve sprchách a 2x v kasárnách.

Na psy se hodí steaky a uspávací pilule – jsou v kůlně u plotu a pilule v místnosti u hlídkové věže.

Provazový žebřík je v místnosti u kapitána

A vychutnejte si plamenomet v jedné z věží

Další postup:

Klíč od věznice:

Najděte procházejícího se důstojníka v černém – v jeho kapse nejdete i klíč.

Za důstojníkem je požární schodiště, s Lupinem se můžete proplížit a ukrást mu klíč z kapsy, ale.

… budete potřebovat klid na práci, a tak Whiskey a Spooky budou fungovat jako vábnička na vojáky (jedna z možností).

A nezapomeňte na dobrmany, pro ně máte připravené maso s pilulemi.

A pozor na snipery, nesmí vás vidět!

Až budete mít klíč (šplháním po zdi se Lupin přiblíží až k oběti), nezapomeňte zmizet TIŠE – nejlépe šplhem po zábradlí.

Zachránit všechny spojenecké námořníky:

Teď již máte přístup do oblasti s ponorkou. Je třeba odlákat všechny vojáky a tiše je uspat. Nejlépe navěky.

Prohledávejte všechno, na co narazíte!

Až najdete námořníky, promluvte s jedním z nich a zbavte jej pout. Začne rozvazovat další (pomožte mu…)

Označte všechny námořníky a pošlete je do ponorky (pokud jste ji už vyčistili).

Najděte kapitána a také jej osvoboďte – je vedle dveří hangáru. Pošlete jej za jeho muži do ponorky

Zničit AA děla a Palivové nádrže:

jsou zde celkem 3 a k jejich zničení můžete použít časované a nebo dálkově kontrolované (nevím, jak se to jmenuje přesně česky…) bomby. Stejně postupujte s palivovými nádržemi.

Zničit torpédo:

Torpéda jste si jistě všimli při průzkumu budov, takže stejně jako AAčka jej vyhoďte do povětří. Zde ale NEPOUŽÍVEJTE časovanou nálož, protože po jeho výbuchu se celá stavba, co jej skrývá, zbortí…

Otevřít dveře hangáru:

Nedaleko místa, kde byl kapitán, se nachází místnost (dobře střežená) ve které je ovládání brány. Můžete zkusit s Spookym využít svého hereckého umění a oklamat stráž (nesmí vás ale vidět, jak si hrajete s ovládáním brány!) a nebo jednoduše hrubou silou vybít vše živé…

Pomocí rádia zavolat Zeleného Bareta:

Kdykoliv se dostanete do radiové místnosti, můžete zavolat Tinyho. Pak je třeba vybrat místo, kam seskočí padákem – někde „za větrem“. Po jeho zavolání se objeví ikona po jejíž aktivaci seskočí na scénu.

Utéci z mise v ponorce:

Když jsou na palubě kapitán i posádka, pak stačí nastoupit a jede se. Nejdřív ale je třeba vyčistit ponorku (než tam pošlete lidi) od nepřátel. Je to klasická killing-game a tudíž nebudu rozebírat – nikdo by vám neměl činit potíže.

Pak prohledejte ponorku (jsou zde bonusy!!) a teprve potom sem pošlete zachráněné vojáky.

A to je pro dnešek vše, pokračování příště – jak budeme stíhat psát ;-) Doufám, že si hru užijete (i bez návodu!).

Příště se podíváme na mise 5-8. (tedy mise 3-6 podle značení v C2 – Trénink se tam nepočítá). Příjemnou zábavu.

Diskuze (42) Další článek: JoWooD vydal demo závodní hry Rally Trophy

Témata článku: , , , , , , , , , , ,