Commandos 2 a PS2 – očekávám zklamání

Proč si vlastně myslím, že Commandos 2 by měly na PS2 dopadnout špatně? Napadá mě: „Přece jen verze na PC poběží v rozlišení okolo 1024*768 a možná vyšším, po ruce budu mít myšku a klávesnici…“ Představa, že se budu snažit v rychlosti s Dual Shockem II chytit vojáčka a přesně mu zadat cíl je trochu odstrašující.
Commandos 2 a PS2 – očekávám zklamání
Proč si vlastně myslím, že Commandos 2 by měly na PS2 dopadnout špatně? Napadá mě: „Přece jen verze na PC poběží v rozlišení okolo 1024*768 a možná vyšším, po ruce budu mít myšku a klávesnici…“ Představa, že se budu snažit v rychlosti s Dual Shockem II chytit vojáčka a přesně mu zadat cíl je trochu odstrašující. Nicméně Pyro Studios se dali do práce a uvidíme, jak to dopadne. Snad se dočkáme podařené konverze a mnou vzývanou myš a klávesnici nám konzolistům pokorně umožní.

Původní Commandos se konzolové předělávky nikdy nedočkali, takže vám nemám čím hru připomenout. Hrál jsem ji ovšem na PC a vzpomínám si, že ačkoli mně kamarád přesvědčoval, že je to bomba, nijak mi Commandos neimponovali. Až příliš často na real timovou hru jsem musel mačkat quick-load v kombinaci se save. Nebudu chodit okolo horké kaše a pokusím se tuto hru ve stručnosti popsat. Commandos jsou strategie/akční/plížení/ schovávání; v podstatě něco jako MGS bez příběhu. Shora koukáte na elitní jednotku z druhé světové války, která likviduje všemožnými způsoby nacistické jednotky a jejich hračky. Každý člen zabijáckého komanda má určité schopnosti. Jeden je univerzální řezník/silák, druhý ostřelovač, třetí ženista, další řídí, jiný je špión a poslední se potápí. Zde dojde k prvnímu zlepšení oproti prvnímu dílu. V původních Commandos byl pouze řidič-specialista schopen nastartovat, zařadit a jet. To je naštěstí ve dvojce opraveno a řídit obyčejný náklaďák mohou i ostatní ostří hoši. V C2 jsou tři nové charaktery. Zloděj: dokáže štípnout výbavičku aniž by musel zabít. Natasha: v podstatě taky špión, ale patrně využívající své ženské přednosti. A snad nejzajímavější je pejsek. Na akce ze zálohy je naprosto nejlepší. Nikoho nezajímá okolo běžící pes. Dokonce ani, když nese pár granátů…

Commandos 2Commandos 2

Tažení je rozprostřeno do jednotlivých misí. Kdy musíte někoho zabít, něco zničit či ukrást a tak dále. Každá Vaše akce, ale musí být předem promyšlena, protože není těžké něco zničit a posléze zjistit, že to budete potřebovat. Jestli na mne něco zapůsobilo u prvních Commandos, pak to byla možnost řešit problém asi deseti možnými způsoby. V tomto se programátoři opravdu vyřádili. Navíc se ve dvojce občas vyskytují spojenečtí vojáci, kteří mohou v případě nouze Němce účinně zdržet nebo je odříznout.

Asi hlavní změnou v C2 je 3D terén. Jistě stále vidíte hru izometricky z nebe, ale terén je plně trojrozměrný. To dává prostoru větší nádech reality a snad nebude docházet k situacím: „Jak mně ten voják mohl vidět?“ Pokud jste pod širým nebem, můžete přepínat kameru mezi čtyřmi nastaveními (zhruba je to sever, jih, východ, západ). Ale pokud vstoupíte do budovy, můžete kameru otáčet svobodně, jak chcete (?). Pokud jsme u těch interiérů, tak to bude patrně další silná stránka Commandos 2. Například detailní vnitřek ponorky, překrásný hrad, několika patrová věznice nebo věž. Teď si říkám, že to možná nebude až tak špatná hra, ty Commandos 2. Navíc například může střílet z okna budovy ven. A pokud má dobrý výhled, tak i způsobem: okno->příroda->okno->hlava.

Commandos 2Commandos 2

Designéři se nás rozhodli překvapit misemi odehrávajícími se v průběhu filmů jako: Zachraňte vojína Ryana, Most přes řeku Kwai a The Guns Of Navarone. Takže se Commandos 2 dočkali pár pořádných inovací. A pokud jde o Playstation2, tak rozlišení se podle screenshotů dotýká hlavně postav a prostředí ani moc ne, ale i tak je C2 na PS2 graficky o něco horší. Strategie založené na rozlišení u konzolí prostě neuspějí, snad leda by se k PS2 začal prodávat slibovaný VGA adaptér. Commandos 2 budou koncem tohoto roku.