Control: pecka mezi oči | Recenze

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 25

Diskuze k článku

ladah  |  01. 09. 2019 09:18

Je to šmejd Remedy, zde zopakuji sve duvody ktere jsem jiz psal v jinem clanku žive:

Je to šmejd, graficky vizualne nepřatelský Moution Blur, nekdy skoro neni pres nej videt, rozmazani v pohybu ani hloupě nejde vypnout, hry to moc nepouzivaj a když tak to jde vynout - je to nejaka slepa větev efektu. Cloveku se z toho tocí hlava, ale jim je proste jedno ze to neni radost hrat. Uz v prvních chvilich mi bylo neprijemne ruzne barvení místností do ruda a pak jeste blur.. Nepřijemna hra.

Nepratelské chovani vyvojaru k uzivatelum - ty hnusny zaviraci bloky kterymi se ma proskakovat jsem delal asi 30x a i kdyz jsem se dostal dal tak tam byly dalsi a dalsi a vratilo me to zpatky na zacatek protoze to navíc nema ani ukladaní - tahle hovadina tam vubec nema co delat, nema to vubec nic spolecneho s dějem, jen opruz aby to lidi nemohli udelat! V tu chvili jsem se rozhodl ze takovou sragoru hrat nemusim a nezajima me co bude dal, je to furt smejd remedy to uz vím.

Remedy neumej delat hry, po deseti letech konecne neco jako áckoveho vydaj a pristup k uzivatelum stoji za kulovy, neda se to hrat. Toho chovani jsem si vsiml u vice her ktere se ani nedaly dohrat protoze "vyvojaři" to udelali nepratelske k hračum jako by je nenávideli a nebo vubec nechapou pohled uživatelů, tim si taky ulehcuji praci a lidi to hraji jako troubove 100 hodin a 100x furt dokola až se jim podari chytit tu milisekundu kdy to jde :)) skoda prace se smejdem.

Je pravda, že na hlavne konzolich to pry jede dost zpomalene, veliky propady snímků - dalsi vada :)

Ja mam PC, ale zapnuty MOTION BLUR podle me nema s vykonem nic spolecneho, tohle mi zadna soucasná hra nedělá.. Je to efekt kdy se pri pohybu (zde z prvního pohledu) nezobrazi plynulý obraz ale nahradi se rozmazaním, tohle se moc nepouziva a kdyz tak se to da vypnout - Remede maji nejakou uchylku a prý to davaj do svých vsech, tedy asi 3 her :)) a neumoznují to vypnout !! Tak jsou lidi pekne naštvany viz inet, stíznosti na nevolnost, točení hlavy..

Jinak tam chybí i lokalizace a dokonce nejsou ani titulky, na to byly remedy dost líný. Ale pro me jako cecha to jde okamzite o 50% hodnocení dolu. Umim sice castecne english a dokazu vetsinou pochopit vyznam ale nejsem ochoten neustale lustit dementní hovory (stisk spacebar te posune dal :) zaznamy magnetáků a stovky nalezenych papíru na stolech.

Pocit ze střelby je navic uplne obycejny.. Takze je to pro me obycejna strilecka bez pribehu, obcas to hazeni predmety je zpocatku trochu zajimavy, jinak jen sřilet v kancelařích jakási komada a furt dokola, a jako perlicka ty zakysy aby to hrác nemohl udelat..

|   |  Odpovědět
PC  |  31. 08. 2019 15:12

ty vaše konzole za 7990kč hru control neutahnou na 60fps když jsem viděl že to běži na 25fps až 18fps loooooooool moje pc za 30 tisíc to utahne pohodě na 60fps ultra high grafiku bez rtx

|   |  Odpovědět
Jarda  |  01. 09. 2019 17:57

Tebe jeste nekam nezavreli, ty demente. Hraj si na svem PC a neotravuj s tema svyma kecama.

|   |  Odpovědět
Amatevry  |  02. 09. 2019 06:23

Vás konzolistov by mali radšej niekde zavrieť. To čo napísal je pravda, pochybovať o tom znamená, že sa v tom vôbec nevyznáš. A nechápem ako na tých starovekých strojoch môžete vôbec hrať.

|   |  Odpovědět
Hráč  |  02. 09. 2019 08:16

Nechápu, že může být někdo tak dementní. Konzole jsou o tom, že přinášejí možnost hraní lidem, kteří nejsou ochotni utratit své peníze za výkonné PC jen proto, aby měli lesklejší podlahu, více odrazů apod. Hráči na konzolích se zajímají hlavně o hry samotné. Vůbec nerozumím, jak někdo může tvrdit, že HW za 7999 Kč má být lepší než HW za 30 tisíc Kč. Protože to ten dement přímo prohlašuje. Nebo si prostě neuvědomuje poměr ceny za HW. Jak jsem říkal, hráče na konzolích zajímají hlavně hry jako takové a že si je zahrají na dostatečné grafické úrovni za přijatelnou cenu.

|   |  Odpovědět
Amatevry  |  02. 09. 2019 11:54

Hráčov na konzolách zaujímajú hry samotné ? To myslíš vážne ? Akože tie dekády osekávania hier len kvôli tomu, aby boli spustiteľné na strojoch s utiahnutým výkonom?Krkolomné UI, nehrateľné, obmedzené ovládanie pre postihnutých... Podpora myši a klávesnice je kde ? Hovorí sa o tom už dlhšiu dobu. Nemožnosť modovania, prekladov. FPS limit... a to som sa ešte ani nedostal k tej grafike, ktorú spomínaš :D Prepáč, ale veď aj samému ti to musí pripadať na smiech. Hovoríš o 7999 Kč za konzolu. Nemusíš si veľa priplatiť, aby si dostal rovnaký výkon na PC a ešte k tomu mohol pracovať s hudbou, grafikou, plnohodnotne využívať internet + ďalších x činností. Konzole len brzdia herný priemysel svojimi exkluzivitami. Keby bol vývoj hier sústredený výhradne na PC, tak by kvalita hier bola na úplne inej úrovni.

|   |  Odpovědět
Hráč  |  02. 09. 2019 12:17

Nejspíš jste mě nepochopil. Jen pro ujasnění, mám herní PC i konzoli. Převážně hraji na PC. Hráče na konzoli grafika tolik nezajímá jako hráče na PC, kteří kvůli tomu kupují dražší HW. Stejně tak hráče na konzoli nezajímají módy, překlady. Co se týče FPS, tak pokud by HW vašeho počítače bylo obsaženo v konzoli, tak by se to vůbec nezměnilo, i kdyby byl daleko výkonnější. Pokud máte pevně daný HW, tak záleží jen na vývojářích, jak provedou optimalizaci a vyberou grafické detaily. To co si vy nastavíte za grafické detaily na PC sám, nastaví za Vás na konzoli oni. Tím pádem máte takové FPS, jaké vybrali sami vývojáři. Pokud by neexistovali konzole, nebylo by z čeho financovat takové hry, které na nich vycházejí.

|   |  Odpovědět
Amatevry  |  02. 09. 2019 12:53

Za 1. Ospravedlňujem sa za oslovenie, od teraz vám budem vykať, tak ako vy mne. Moja chyba, na podobných weboch som zvyknutý na neosobný prejav.

Za 2. V tomto vašom príspevku ste nepovedali jedinú vec, na ktorú by som mohol argumentovať. Je pravda, že ovládanie je vec preferencií, tak isto ako grafika, povedzme aj to UI. Tiež je pravda, že optimalizácia je z veľkej časti problém vývojárov. To čo mňa ale udivuje a proti čomu tak zbrojím je, že nevidím jediný dôvod na používanie týchto low-end zariadení, keďže všetko to ,čo dokáže konzola zvládne aj PC a oveľa lepšie. Chcete pripojiť TV, sedieť na gauči a hrať na gamepade ? Pre PC žiadny problém. Chcem tým povedať, že všetko, čo konzolisti vzývajú ako "gro" konzol sa dá jednoducho aplikovať aj na PC. Opačne to tak nefunguje, tak prečo sa to vôbec používa ? Len kvôli tej cene ? Cene na úkor kvality ?

|   |  Odpovědět
Hráč  |  02. 09. 2019 13:11

V pořádku s tykáním nemám problém. Nechtěl jsem jen, aby příspěvek vypadal jako útočný. V bodě 2 máš samozřejmě ve všem pravdu. Řekl bych, že to opravdu je celé o ceně a lenosti hráčů/uživatelů cokoli s PC řešit. Dále pak hodně pomáhají konzolím právě ty exkluzivní tituly, jejichž kvalita je opravdu vysoká. Konzoli (PS4) mám asi rok a za celá léta s hraním na PC, si nepamatuji, že bych z těch multiplatformních her byl tak unešený jako z těch exkluzivních. Samozřejmě pokud by byly na PC, vypadaly by po grafické stránce mnohem lépe, to určitě nikdo nepopírá. Otázka je, jestli by ty hry pak vůbec vznikaly, kdyby např. SONY nevydělávalo na HW.

|   |  Odpovědět
Amatevry  |  02. 09. 2019 13:25

Práve si nie som celkom istý, či ten zisk z HW nie je náhodou umelo preplatený len na úkor tých exkluzivít. Niekde som čítal článok ktorý tvrdil, že dokonca v prípade HW u konzolí náklady prevyšujú zisk. Ale nie som schopný toto tvrdenie nijak dokázať, takže to nepovažujem za samozrejmosť. Avšak nedivil by som sa, keby tomu tak naozaj bolo. Už len existencia exkluzivít tejto možnosti nahráva.

|   |  Odpovědět
Hráč  |  02. 09. 2019 13:32

Také jsem něco četl, ale myslím, že se to týkalo jen při počátečním uvedení nové generace na trh, dnes už je asi cena vyšší než skutečná cena HW. Ale samozřejmě to také nemám podložené.

|   |  Odpovědět
Hráč  |  02. 09. 2019 12:33

Jak byste chtěl financovat vývoj her od tolika výrobců HW? Co se ovládání týče, tak ne každý má tu potřebu hrát na klávesnici a myši. Nechápu co znamená omezené ovládání Krkolomné UI je subjektivní, každému se líbí něco jiného. Pokud člověk od zařízení vyžaduje ostatní činnosti, tak pořídí PC, nebo má na ně jiné zařízení.

|   |  Odpovědět
Amatevry  |  02. 09. 2019 13:09

Obmedzeným ovládaním som mal na mysli 4-tlačítkové rozhranie gamepadu s využitím 4, resp. 6 prstov na dvoch rukách. Na druhej strane tu máme klávesnicu s celou abecedou možností. Využívaním celej ľavej ruky + citlivé, presné ovládanie myšou. Niektorým titulom sa osekávalo ovládanie len preto, aby boli hrateľné na obmedzenom rozhraní gamepadu. Takto sa potom vydávali na PC.

|   |  Odpovědět
Hráč  |  02. 09. 2019 13:21

Ano, rozumím. Jenže ze strany vývojáře to chápu, konzole mají velké zastoupení. Je mnohem jednoduší přizpůsobit ovládání hry pro gamepad, když je to výchozí zařízení pro ovládání hry na konzoli. V některých hrách by tak mohla klávesnice lépe využít svůj potenciál. Jenže doba se změnila a myslím si, že by dnes velkému počtu hráčů nevyhovovalo využití všech kláves. Někdo má problém si zapamatovat pár kláves, takže by to mohlo naopak hráče odrazovat.

|   |  Odpovědět
Amatevry  |  02. 09. 2019 13:38

Zrovna pre mňa osobne je potenciál klávesnice a myši jednoznačný už aj pri hrách typu Mortal Kombat alebo FIFA - kde bude väčšina konzolistov za každú cenu tvrdiť, že sa lepšie ovládajú na gamepade. Osobne som mal tú česť v týchto hrách ukázať pár konzolistom ako vyzerá naozajstný skill s klávesnicou :D Preto ma radikálne vytočilo, keď som zistil, že prestížne turnaje vo FIFE sa hrajú výhradne na gamepade a iný ovládač je zakázaný - tým okamžite obmedzili účasť najlepších hráčov, ale ok, ja by som aj tak určite nebol jeden z tých najlepších, takže nech si to nechajú. :D So zapamätaním kláves je to čiastočná pravda, spomínam si na nejaké staré RPG, kde sa využívali snáď všetky klávesy okolo WSAD :D a mal som dosť problém zapamätať si čo sa s čím vlastne robí. Ale nemusel som stráviť hodiny v Key assign settingoch, stačilo mi pár hodín v tej hre. A gameplay sa tak stáva zábavnejším aj v tom objavovaní. Takže čo sa týka hrateľnosti to bol pre mňa plus. Ale máte pravdu, je to veľmi subjektívne. Aj ja čím som starší, tým mám rozdielnejšie preferencie.

|   |  Odpovědět
Hráč  |  02. 09. 2019 13:47

No vidíte a já bych si tyto hry nedokázal představit zrovna hrát na klávesnici už jen kvůli klasickému problému s klávesnici při stisknutí více kláves dohromady, kdy klávesnice rozpozná snad jen maximálně tři klávesy dohromady. Stejně tak se nedokážu představit závodní hru na klávesnici. Jak bych plynule zatáčel, brzdil, přidával plyn? Každé zařízení má své výhody a nevýhody a stejně tak záleží na těch preferencích hráče. Jinak jsme trochu odběhli od původního tématu, na který jsem reagoval na čtenáře s přezdívkou "PC", který porovnával jednak nepoměr ceny za HW a nerozlišuje rozdílný vývoj pro konzole a PC.

|   |  Odpovědět
Amatevry  |  03. 09. 2019 08:29

Tento problém je otázkou klasických kancelárskych klávesníc, ktoré naozaj "stíhajú" max 4 funkcie naraz. Ja osobne som si na to veľmi rýchlo zvykol, ak totiž nehovoríme o hrách ako DOTA, tak nie je dôvod toto využívať. Na druhej strane na takom gamepade tých tlačítiek nestlačíte dohromady viac ako tých 6 (prstov), takže žiadny rozdiel. Čo sa týka závodných hier, znova, citlivosť stláčania kláves WSAD je prirodzenejšia a presnejšia ako keď ovládate ľavým palcom celé riadenie. V prípade klávesnice toto riadenie zahrňujú 3 prsty, takže je to o veľa jednoduchšie a efektívnejšie takto ovládať. Ale asi by sme tu mohli polemizovať ešte pár dní takto, a k ničomu by sme sa nedostali. Jednoducho kto je zvyknutý na gamepad, tak bude tvrdiť, že je lepší, lebo je na to zvyknutý.

|   |  Odpovědět
zmrd  |  31. 08. 2019 10:02

Zajimalo by mě, co vy inteligenti od střílečky čekáte? Mam Control rozehraný a hra je zábavná a skvěle odsýpa, graficky je na tom dobře a na to že hraju na 970m ve fullHD na vyšší detaily jede plynule. Za mě tak 8.5/10

|   |  Odpovědět
pyramidak  |  31. 08. 2019 09:22

Všechny youtube videa ukazují nerealistickou nudnou střílečku. Třebaže má postava super schopnosti navíc, tak pořád je hlavním postupem bezduché střílení. Nebo ne?

|   |  Odpovědět
Jirka  |  31. 08. 2019 01:11

V recenzi je zmíněn Quantum Breake jako špatná hra, pro mě byla skvělá a fantasticky jsem se u ní bavil. U téhle hry jsem vydržel hodinu a nemá nic čím by mě uchvátila. Nároky na HW neodpovídají grafice, sterilní prostředí kanceláří a velkých prostorů je nezáživné a nikam se ve hře neposunujete. Allan Wake špičková hra. Tady je směs nějakých psychomagorizmů a levitujících lidí ve vzduchu. Za mě totální propadák. Na youtube jsem již shlédl 4 hodiny gameplaye a názor na hru neměním. Ale pokud někdo chce investovat svůj vzácný čas do této hry je to jeho volba.

|   |  Odpovědět
31. 08. 2019 09:41

Bavíme jak píšeš o vzácnosti času ve stejném odstavci, kde říkáš že jsi 4 hodiny koukal na to jak to někdo jiný hraje (což je cca 40% herní doby titulu samotného) a pak jsi to další hodinu hrál sám ?

|   |  Odpovědět
Jirka  |  31. 08. 2019 10:01

Tím koukáním myslím jedním okem, kdy video běží na mobilu a já u toho dělám běžné činnosti, jako je vaření, mytí nádobí, nebo koukání na film, sprcha a podobně, je to jako taková kulisa.

|   |  Odpovědět
Petr Melichar  |  31. 08. 2019 01:07

Naštěstí jsem mohl hru v časovém pásmu vrátit. Jediná kladná věc, že člověk mohl rozstřílet cokoliv. Nebavilo mě to vůbec.

|   |  Odpovědět
Jirka  |  31. 08. 2019 01:14

Ano je to fatální zklamání, prostředí se nemění, je to furt stejné na Maxe Paina nebo Allana Wake to nesahá ani po kotníky, ani hratelností, ani příběhem ani grafikou. Ale to je názor jednotlivce, jistě se najde někdo, koho pobíhání po čtvercových kanceláří bude bavit a bude to vrchol hratelnosti.

|   |  Odpovědět
ladah  |  10. 09. 2019 20:06

Ja ted hraju Wolfeinstein Youngblood a to je desetkrat lepsi akcni strilecka nez tahleta plytká nezáživná bezduchá ubohost ktera si jen hraje na nejaky přiběh a zbytek je prázdno s podprumernou grafikou, ubohým zpracovanim interierů a mizernou hratelností..

S Wolfem se to vůbec neda srovnavat, tam je vše prakticky perfekt včetne herních mechanik, grafiky, rozsahu, veliké detailní mapy a super zpracované, přátelské rozhraní, zábavnost, a žádné špeky od dementních remedy aby to clovek nemohl dokončit, atd..

Je taky zajimave jak tahle zpotvořenina control ma vysoky hodnoceni a třeba ten Wolfeinstein ma výrazne nizší, vypada to na nekorektní zvýhodnovaní třeba aby dostali příšte hru na recenzi, je to do očí bijící nespravedlivé hodnocení braku..

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor