Crash Bandicoot 2: N-Tranced - Playstation na Nintendu!

Ačkoliv měl být Crash Bandicoot hlavním maskotem Sony Playstation a stát se tak exkluzivní postavičkou jakou je (vlastně byl) ježek Sonic či instalatér Mario, hráči přijali Crashe pouze vlažně a svůj úkol nesplnil. Díky tomu si Sony nenárokovala exkluzivitu pro své konzole a my se tak setkáváme s tímto vakojezevcem na našich handheldech již podruhé a jak je dobrým zvykem Crashe, opět to bude výborná plošinovka.

Žánr: Plošinovka
Platforma: GameBoy Advance
Podporuje: Propojovací kabel
Výrobce: Vicarious Vision, Universal Interactive
Distributor: Nintendo
Distributor pro ČR: Conquest (
www.gameboy.cz)

Tak s čímpak se bude muset Crash vypořádat tentokrát? Starý známý zloduch Dr.Cortex se zřejmě odebral na dovolenou a tak zločineckou práci za něj tentokrát odvede Dr.Nefarious Tropy. Unese všechny Bandicootovy přátele, zhypnotizuje je a s jejich nedobrovolnou pomocí se pokouší a o to, o co se pokouší snad každý narcistický zločinec – chce ovládnout svět. Crash bude muset projít zhruba 30 úrovní, aby zachránil svět i všechny své přátele a k tomu vám dopomáhej bůh, vaše dva palce a občas ukazováčky.

 

Crash Bandicoot 2: N-Tranced je stejně jako první díl, který se na GBA objevil, klasická plošinovka, ve které se snažíte dostat zleva doprava bez ztráty života. Autoři si zřejmě uvědomili jaký hardwarový potenciál se v GBA skrývá a oživili hru několika 3D úrovněmi. Například s Crashem prcháte na surfovém prkně po moři před rozzuřeným a krvežíznivým žralokem který na vás neustále útočí svými zuby. Další vychytávka, se kterou si autoři vyhráli, je úroveň viděná šikmo shora (ala Diablo), ve které je Crash přivázán v kouli, velice podobné té, ve které cvičí astronauti. Vaším úkolem je pochopitelně Crashe prokoulet až na konec úrovně. Můžu vám říct dle své osobní zkušenosti, že tato úroveň vás připraví o pěknou hromádku nervů.

 

Na to, aby Crash překonal všechny překážky, které mu budou postaveny do cesty, potřebuje mít široký arzenál pohybových schopností. Od začátku vám bude dán do vínku již známý Crashův twister neboli rychlá pirueta, při které smete popřípadě rozbije téměř vše, co mu stojí v cestě. Dále budete moci využít klasického skoku, skrčení, doubleskoku, volného pádu nebo skluzu. Crash musí projít celkem čtyřmi světy a na konci každého z nich ho čeká závěrečný boss. Po jeho poražení je vám odměnou upgrade schopnosti, kterou již využíváte od začátku.

 

Můžete se tedy těšit na rychlejší běh, ještě vyšší výskoky nebo prodloužení skluzů. Vzhledem k tomu, že na některá místa se základními pohyby nedostanete a tím pádem vám nebude umožněno rozbití všech bedniček, budete se po získání těchto vylepšení vracet do již prošlých úrovní a snažit se je zkompletovat na 100 procent. Ani druhý díl není ušetřen od již notně profláknutých bedýnek a jablíček. Hráči Crashe již určitě vědí a nově hrajícím prozradím, že po posbírání sta jablíček hráč obdrží bonusový život a může zase zvesela sbírat dále. Počet druhů bedniček se vyhoupl na číslo 19. Najdete zde bedničky úplně obyčejné, bedničky s bonusovým životem, okamžitě vybuchující, vybuchující za tři vteřiny, checkpointové, informativní, aktivační nebo i nerozbitné.

 

Další vylepšení, které si autoři připravili, je možnost ovládat i Crashovy přátele v podobě sestry Coco nebo svalnatého Crunche Bandicoota. S Coco vás také čeká jedna z 3D úrovní hry, ve které budete taženi jakýmsi tažným zařízením či co to je vesmírem a budete kličkovat mezi meteority a ještě prchat před nepříjemně dotírající ohnivou koulí.

 

Pokud jste snad vlastníky propojovacího kabelu mezi GBA a máte ve svém okolí někoho, kdo vlastní stejnou hru, tak není nic jednoduššího než se propojit a porazit kamaráda na čas v klasických singleplayerových úrovních, kde jste podle vybojovaného času hodnoceni medailemi, nebo si to můžete rozdat ve speciální multiplayerové úrovni nazvané Atlasphere, kde závodíte v již známých astronautských koulích o titul King of Hill neboli král kopce. Pokud máte doma starší hru Crash Bandicoot XS, můžete si pomocí propojovacího kabelu kopírovat uložené pozice a využít je ke zpřístupnění nových multiplayerových úrovní a nových postav.

Světlé stránky hry
  • grafická různorodost světů
  • prokreslení Crashe
Temné stránky hry
  • špatně zvládnutá hloubka 3D úrovní

Graficky je hra zpracována velmi dobře, ale od doby co jsem hrál na GBA Raymana mám pocit, že by to šlo ještě o něco lépe, to je však jen můj osobní pocit. Crashovi pohyby, stejně jako on sám, jsou velmi dobře vykresleny. S Crashem se proběhnete po čtyřech graficky různých světech a ani o jednom z nich se nedá říci, že by byl slabším článkem. I když jsou 3D úrovně výborným oživením, autoři lehce nezvládli jejich hloubku a tak pokud se řítíte na surfu a chcete sebrat bedničku, která se vám zdá ještě daleko, bednička je mnohem blíž než se zdá a než se stihnete přesunout, bednička už je za vámi. Ovládání vám přejde do krve velmi snadno, zde se nemusíte ničeho obávat. Po hudební a zvukové stránce hra nijak nevyniká a zapadá do průměru, který nikoho neurazí ale také neoslní. Co se týče hratelnosti, je vidět, že autoři už mají několik plošinovek za sebou a na jejich díle je to poznat, takže hratelnost je opravdu velmi dobrá.

Grafika: 8/10
Zvuky: 6/10
Hudba: 6/10
Hratelnost: 8/10

Pokud se nemůžete dočkat nového Waria, Crash váš plošinový hlad vydatně uspokojí.

Celkové hodnocení: 8/10

Diskuze (1) Další článek: Half-Life 2 ovládl letošní ceny veletrhu E3 2003!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,