Creation Club aneb placené modifikace trochu jinak

Bethesda už to před nějakým časem společně s Valve s placenými modifikacemi zkoušela, no a jak to dopadlo. Hráči byli naštvaní, že musejí platit za obsah, který byl ještě včera zdarma, a navíc ani neměli záruku, jestli jim zrovna tahle modifikace nerozbije celou hru nebo nepoškodí uložené pozici. Tentokrát na to jde Bethesda trošku jinak a vypadá to, že tímto způsobem by to dokonce mohlo fungovat.

Předem je nutné říci, že se nejedná o zpoplatnění modifikací tak, jak je známe. Tento způsob se právě Bethesdě před dvěma lety vůbec neosvědčil, a tak přišla s jiným řešením. Creation Club bude úplně jiný ekosystém, který nijak nebude narušovat stávající modifikace a jejich tvůrce. Nemusíte se tak bát, že by se s již existujícími modifikacemi něco stalo. Budou fungovat jako nyní a stále budou vznikat nové.

3.png

V Creation Clubu bude obsah, který si projde testováním, jakým prochází klasické DLC. Ještě před samotnou tvorbou musí autorův nápad Bethesda schválit. Tímto se chtějí vyvarovat toho, aby se do Creation Clubu dostával nějaký odpad nebo obsah, který do hry nepřináší nic dobrého. Tvůrcem obsahu pro Creation Club se může stát kdokoliv, ale vyjádření Bethesdy zní tak, že obsah budou tvořit vývojáři z externích studií a modeři, kteří jsou na nejvyšší úrovni. Navíc si nemůžete říct „tak, jdu dělat mody a na tom zbohatnu“. Abyste se dostali mezi autorizované tvůrce, musíte Bethesdě nějak doložit, že dosahujete kvalit, které potřebujete k tvorbě smysluplného obsahu.

Zatím do tohoto programu budou patřit dva tituly z portfolia Bethesdy – Skyrim a Fallout 4. Co se týče platforem se pak dostane na PC, PS4 a Xbox One. V budoucnu se očekává přidání dalších titulů, stejně jako začlenění nových platforem. Vůbec bych se nedivil, kdyby se Creation Club dostal i na Nintendo Switch, kde Skyrim vychází na konci letošního roku.

2.jpg5.jpg

Díky tomu, že budou modifikace procházet testováním se nebude stávat, že by vám některá úplně rozbila hru nebo poškodila uložené pozice. Někteří z vás určitě mají zkušenosti s tím, že jedna modifikace zkrátka nedokázala spolupracovat s ostatními a hra byla následkem toho nehratelná nebo se odmítala spustit. Veškerý obsah Creation Clubu bude kompletně kompatibilní navzájem, takže nic takového se stát nemůže. Kvůli těmto modifikacím ale mohou nastat jiné problémy. Máte třeba ve Skyrimu několik modů, vše funguje v pořádku. Řeknete si, že nějaký ten obsah z Creation Clubu by neuškodil. Přeci má být kompatibilní se vším. No jo, jenže tvůrci počítají jen se základní hrou, DLC a ostatním obsahem z Creation Clubu. Na klasické mody se ohled nebere, takže se vám i tak může celá hra rozsypat.

4.jpg

Bethesda na stránkách Creation Clubu uvádí, že po tom, co si projdete přijímacím řízením, s vámi bude zacházeno jako s klasickými vývojáři. Za svoji práci budete náležitě odměněni. Zajímalo by mě, jestli se do řad tvůrců obsahu v tomto programu zapojí nějaké známé vývojářské studio. Řekl bych, že se to spíš nestane, protože má jistě dost starostí s tvorbou vlastních her. Creation Club je ale docela dobrá příležitost pro menší týmy, aby si v komunitě vytvořili pověst a zkrátka se lidem dostali do povědomí.

Do Creation Clubu se samozřejmě může zapojit i jednotlivec. Obsah, který si budeme moci koupit, budou představovat i menší věci, jako skiny zbraní, nové postavy a předměty. Dostane se ale i na větší projekty, jako je úprava prostředí nebo dokonce nové herní módy.

youtu.be-XRkrascT_iM.png

Vicepresident pro marketing Pete Hines v rozhovoru pro Gamespot řekl: „Chceme do našich her stále přidávat obsah. Chceme vytvořit nový ekosystém, který ale nijak nenaruší stávající moderskou komunitu. Budeme se na tom podílet i my, ale chceme do toho také zapojit externí vývojáře nebo tvůrce populárních modifikací do našich her. Nebudeme je ale brát jako modery. Budou to zkrátka vývojáři. To také znamená, že abychom jim něco vydali, musí pro to splnit určitá kritéria a zároveň to nesmí být něco, co už bylo vytvořeno jako klasická modifikace. O tomhle Creation Club není.“

Autor tedy musí přijít se zcela novým nápadem. Bethesda chce vytvořit opravdu izolovaný svět, který nebude narušovat stabilní sféru fanouškovských modifikací. Veškerý obsah pak bude dostupný na všech platformách. Zároveň ale také bude zakázané přetvářet obsah z Creation Clubu do neplacených modifikací. Logicky by pak hráči sáhli raději po nezpoplatněném řešení.

youtu.be-XRkrascT_iM (2).png

Samotné modifikace budeme kupovat za kredity, které budou sdílené mezi Skyrimem a Falloutem. Z jedné platformy si je ale nebudete moci přesouvat na druhou. Ještě jsme také nemluvili o ceně, že? Přesné hodnoty sice nevíme, ale bude záležet hlavně na velikosti modifikace. Za skin na zbraň samozřejmě nezaplatíte tolik, co za nový herní režim. Cena pak bude výsledkem dohody mezi Bethesdou a tvůrcem.

Hines také řekl, že záleží na lidech, jaký obsah budou tvořit. Prý jsou otevřeni všelijakým možnostem, pokud se tedy nebude jednat o zrůdnosti typu mašinka Tomáš. Podle toho, jaký obsah bude autor tvořit pak dojde i na lokalizaci, pokud bude potřeba.

Premisa Creation Clubu zní velmi zajímavě, jen aby to fungovalo tak, jak si Bethesda slibuje. Snad se ještě nestalo, že by placené modifikace měly úspěch. Vím, Bethesda to jako modifikace nenazývá, ale stále se jedná o komunitní tvorbu. Jaký je váš názor na tento přístup k placenému obsahu do her? Jestli to Bethesdě vyjde bychom se pak měli dozvědět ještě do konce léta.

Diskuze (2) Další článek: Srpnové hry zdarma pro PS Plus nabídnou Just Cause i asasína

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,