Croc 2 – Tak takhle by to nešlo!

To peklo bych vám nepřál. Skákal jsem a skákal a skákal a skákal a skákal a skákal po spínačích, dokud jsem opět jakousi náhodou stejně jako u sendviče nevyskákal správnou kombinaci. Teď se bude na tuto hru sypat jedna kritická poznámka za druhou a nenechám na hře jedinou suchou nit. Nejhorším problémem Croca 2 je hratelnost.
Žánr: isometrická arkáda
Platforma: GameBoy Color
Podporuje: ---
Výrobce: THQ, Fox Interactive
Distributor: Nintendo

To peklo bych vám nepřál. Skákal jsem a skákal a skákal a skákal a skákal a skákal po spínačích, dokud jsem opět jakousi náhodou stejně jako u sendviče nevyskákal správnou kombinaci. Teď se bude na tuto hru sypat jedna kritická poznámka za druhou a nenechám na hře jedinou suchou nit. Nejhorším problémem Croca 2 je hratelnost.

Malý krokodýlek jménem Croc není herní komunitě neznámou postavičkou. Řekl bych dokonce, že je to asi nejznámější krokodýl na herní scéně. Nejspíš taky proto, že her, ve kterých by nějak významně účinkoval krokodýl, už moc neznám a není to zaviněno mou pamětí. Vypadá to že Croc je jedináček a ještě k tomu sirotek. Poté co vymetl televizní obrazovky na PSX a mihl se na monitorech PC přichází se svým dalším dobrodružstvím opět na GameBoye.

Sirotkové to nikdy nemají jednoduché, ale Crocovi přece jen svitla naděje. Když byl Croc ještě malinký krokodýlek, našli ho jednoho dne malé chlupaté kuličky z národu jménem Gobbos ležet napůl mrtvého na pláži. Král Gobbosů Rufuss nalezence adoptoval a s pomocí celého kmene Croca vychoval podle tradic a kultury Gobbosů. V prvním dílu zlý kouzelník Baron Dante uvěznil všechny Gobbose ve Věži hrůzy. Mladý Croc Gobbosy vysvobodil, zlého kouzelníka přemohl a zavřel do věže místo nich. Jenže nikdy není nic jednoduché a autoři museli nějak zadělat na pokračování a tak přisluhovači Barona Danta svého vůdce osvobodili a zmizeli neznámo kam.

Croc 2Croc 2

Croc 2Croc 2

A nyní se Croc vrací. Jednoho dne si Croc hrál na pláži a našel láhev vyplavenou z moře. Zvedl ji a uvnitř objevil zprávu s otiskem packy malého krokodýlka. Ve zprávě stálo, že ten kdo ji poslal, hledá již dlouhou dobu svého ztraceného syna. Croc zůstal jako opařený! Vzal zprávu a utíkal za svým adoptivním otcem králem Rufussem. Ten si zprávu z láhve přečetl a řekl Crocovi, že se musí vydat do daleké země, kde žijí další Gobbosové. Ti snad Crocovi pomohou najít jeho rodiče. A tak se všichni Gobbosové pustili do práce a sestrojili jet - pack, se kterým se Croc přenesl na vzdálené pobřeží. Že zde narazí narazí na Barona Danta asi nemusím zdůrazňovat. A tak začínají nová Crocova dobrodružství.

Pokud budete chtít pomoci Crocovi najít jeho rodiče a definitivně zničit Barona Danta tak budete muset projít čtyřmi vesničkami - Sailor Village, Cossak Village, Caveman Village a Inca Village. Každá vesnička se skládá ze čtyř úrovní. Napřed musíte splnit úkoly ve třech částech a pak se vám otevřou dveře do úrovně s bossem, kterého musíte pochopitelně porazit, pokud chcete pokračovat. V každé vesničce musíte splnit různé úkoly - například poskládat puzzle, osvobodit uvězněné Gobbose od přisluhovačů Barona Danta a nasbírat předměty, které použijete v další vesničce. V každé úrovni se také náchází pět barevných krystalů. Pokud všechny najdete, obdržíte Golden Gobbo, který je nezbytný k dokončení hry na 100 %. Abyste Crocovi trochu ulehčili jeho nebezpečnou cestu, můžete nalézt bonusové předměty. Díky jim získáte pár drobných výhod, třeba život navíc nebo otevření skrytých uzemí ve vesničkách. Bonusové předměty můžete nalézt nebo zakoupit v obchůdku za určitý obnos v podobě krystalů, které vypadnou z nepřátel nebo jsou někde ukryté.

Při svém putování se bude muset Croc postavit tváří v tvář mnoha různým Dantinům, přisluhovačům Barona Danta. V každé vesničce se setkáte s jedním typem přisluhovačů. Každý Dantini vypadá podle toho, v jaké vesničce se právě nacházíte. Třeba v Cossak Village mají Dantini na hlavě helmu a jsou designováni do podoby pirátů a v Sailor Village mají Dantini na hlavě šátek a jsou připodobněni námořníkům. Někteří Dantini stojí na místě a střílí po vás a jiní si hlídají svou cestičku a jsou neustále v pohybu.

Až doteď jste si určitě mysleli, že Croc 2 bude hra s výborným hodnocením. Bohužel vás budu muset zklamat, protože teď se bude na tuto hru sypat jedna kritická poznámka za druhou a nenechám na hře jedinou suchou nit. Nejhorším problémem Croca 2 je hratelnost. Například v jedné části vesnice vás jeden Gobbos požádá, abyste mu přinesli zpět sendvič, který mu ukradla vrána. Prošmejdil jsem úroveň a v jednom zapadlém rožku jsem skutečně objevil vránu, jak sedí u sendviče. V okamžiku, kdy jsem se přiblížil k senviči a vrána mě uviděla, byl jsem vrácen na úplný začátek úrovně. Chybamí se člověk učí řekl jsem si a znovu se vydal pro ukradený sendvič. Tentokrát jsem se přiblížil k vráně zezadu, zaútočil jsem a v okamžiku kdy se Croc dotkl vrány, display ztmavl a opět jsem byl na začátku úrovně. Prozradím vám jak to dopadlo, chcete? Asi na padesátý pokus mi hra dovolila sendvič vzít a přinést ho zpět Gobbosovi. Nevím, co jsem udělal jinak a neměl jsem sílu nad tím přemýšlet. Další problém nastal třeba při jedné logické hříčce. Ve skále před sebou uvidíte symbol, který se při skoku na spínač před ním ležící změní. Spínače na zemi leží čtyři a tím pádem i ve skále jsou čtyři kamenné desky na nichž se mění symboly. Symbolů máte celkem pět v podobě mračícího se a usmívajícího se smajlíka, hvězdy, slunce a srpku měsíce. Teprve až si vyskákáte správnou kombinaci, otevřou se vám dveře a vydají předmět nutný pro dokončení úrovně. Dovedete si představit tu spoustu kombinací a jak frustrující je nalézt tu správnou bez jakékoliv nápovědy? To peklo bych vám nepřál. A tak jsem skákal a skákal a skákal a skákal a skákal a skákal po spínačích, dokud jsem opět jakousi náhodou stejně jako u sendviče nevyskákal správnou kombinaci. Těchto depresívních případů by se dalo uvést ještě několik, ale nebudu vás týrat. Dalším problémem je chování nepřátel popřípadě počet typů útoků Croca. Croc má pouze dva typy útoků. Buďto můžete nepříteli skočit na hlavu nebo se rychle roztočit na místě a ocasem nepřítele rozstřelit. S pohybujícími se nepřáteli to není až takový problém, horší je to se střílejícími nepřáteli. Ani jeden z těchto útoků není vhodný k tomu, abyste se k nepříteli dostali dřív než stačí vystřelit a vy tím pádem přicházíte o část života. S pohybujícími nepřáteli máte zase opačný problém. Vstoupíte do nové obrazovky a najednou se na vás v obrovské rychlosti řítí nějaký Dantini. I ty sebelepší reakce vás bohužel nezachrání, protože pokud stojíte jenom trošku mimo středu postavy Dantiniho už ho váš útok nezasáhne, zato jeho útok zasáhne vás. Nepříjemné že? Na druhou stranu budete rádi za každou takovouto nepříjemnost, protože nepřátel je ve hře jak šafránu v zimě. Ješte že až se budete tou stejnou cestou vracet, budou tam na vás obživlí opět čekat. Má to drobnou výhodu - úrovně ve hře jsou totiž navrženy tak, abyste neměli sebemenší šanci zapamatovat si cestu a tak až se budete vracet a potkáte nepřítele na stejné cestičce, na jaké už jste ho jednou zabili můžete si říct, že jste možná na správné cestě. Myslím, že na jednu noční můru ze hry už jsem toho napsal dost a tak věnuji pár řádků grafice, ovládání apod.

Croc 2Croc 2

Croc 2Croc 2

Graficky je hra povedená, vše je ve velmi sytých barvách, ale i zde bych měl jednu výtku. Na každou vesnici grafici "vyplýtvali" tři druhy barev, což je docela škoda. V první vesnici mi z té zelené hrozil epileptický záchvat. Ovládání je jednoduché, jedno tlačítko výskok a druhé tlačítko smrtící otočka. Pokud zmáčknete křížový ovladač některým směrem dvakrát Croc se rozběhne a doskočí dál. Většinu hry jsem běhal, protože když Croc pouze chodí tak se naprosto nechutně courá. To však sebou nese nebezpečí v podobě toho, že zahučíte z nějaké úzké cestičky do propasti. Hudba se docela povedla, je taková živá, přesně jak bych si ke Crocovi představoval. Zvuků je opět poskrovnu, ale těch pár, které hra obsahuje, se dají označit za povedené, což však nevyváží tu skutečnost, že je jich tam opravdu velmi málo. O hratelnosti jsem se rozepsal o odstavec výše a myslím, že na objasnění to stačilo až až.

Je škoda, že slavné jméno jako je Croc doprovází tak špatná hra. Připravila mi opravdu velké zklamání a doufám že tuto hru ještě nemáte doma. Pokud ano, tak vám přeji hodně trpělivosti a pevných nervů.

Grafika: 7/10
Zvuky: 5/10
Hudba: 7/10
Hratelnost: 3/10
Ruce pryč!!!
Celkové hodnocení: 3/10
Diskuze (2) Další článek: Frank Herbert´s Dune: Plány v plánech jiných plánů?

Témata článku: , , ,