Konzola má několik výhod, které poznáš, až když si nějakou pořídíš. Ono je něco jiného krčit se někde u kancelářského stolu u myši a klávesnice (což ostatně většina z nás dělá celý dne v práci), a rozvalit se na gauč u 50" fullHD plazmy s bezdrátovým gamepadem v ruce. Taky je něco jiného dát za herní železo 7k nebo 20k - nemluvě o tom, že konzola za 5k vydrží bez nutnosti upgradování HW alespoň těch 5 let. Další věc je, že na konzoli se mi nikdy nestane, že by tam nějaká hra nešla rozchodit, krpala, atp. Všechno je optimalizované, hýbe se to plynule a vypadá to nejlépe, jak jen to je možné.
Navíc - rozhodně se nedá říct, že by grafika nějak výrazně zastarávala. Nedávno jsem předváděl Killzone 2 kamarádovi PCčkářovi, který je "feťák na grafiku" a musí mít doma vždy ten nejnadupanější hardware (a kdykoli přišla řeč na PS3, ohrnoval nos), a byl z toho unešenej. Ono je to tím, že PS3 má dost specifickou architekturu s nic moc grafickým akcelerátorem, ale mimořádně výkonným procesorem, takže pokud se hra "ušije na míru", sice nemá tak superostré textury jako Crysis na PC s grafickou kartou s gigabytem RAMky, ale zato má neuvěřitelně nabušené particle efekty, atp. a ve výsledku vypadá skvěle.
Věřím, že kdyby nějaký vývojář dnes udělal hru, která by vyždímala současná výkonná PC do poslední kapky, graficky by to konzole vymazalo z mapy. Ale proč by to někdo dělal? Kdo by si takovou hru koupil v dnešní době, kdy většina lidí má notebook s integrovanou grafárnou?
Takže tolik ke smyslu herních konzolí.