Čtenáři naostro: Ptejte se Martina Klímy – tvůrce UFO: Aftermath!

Do našeho horkého křesla dnes usedne Martin Klíma – člověk, který oživí zašlou slávou tahových strategií UFO. Jeho tým ALTAR znáte také z vynikající logické hry Fish Fillets nebo originální strategie Originál War… Podaří se Martinovi a jeho lidem vytvořit důstojného nástupce strategií UFO? Zeptejte se jej na cokoli v dalším dílu cyklu „Čtenáři naostro“!

Další díl „Čtenářů naostro“ je tady! Každé dva týdny vám v tomto cyklu nabídneme jednu osobnost známou ze světa počítačových her, které pak můžete položit libovolnou otázku. Z nejlepších dotazů vybereme maximálně 20 až 25, na které osobnost odpoví. Nejde tedy v žádném případě o jednoduchý chat – vše se nese v duchu klasického rozhovoru - odpovědi jsou tedy promyšlené, věcné a delší, než na jaké jste zvyklí u běžného chatu. Interview je plně ve vaší režii a záleží jen na vás, jak bude výsledný čtenářský rozhovor vypadat!

Martin KlímaNaostro se dnes budete ptát člověka, který se bude snažit znovu oživit herní fenomén her „UFO“ na vašich monitorech... Martin Klíma se narodil 7. 6. 1969 v Praze. Po získání diplomu na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v roce 1993 založil ALTAR Publishing (http://www.altar.cz), který vydává v současnosti nejrozšířenější českou hru na hrdiny "Dračí doupě", mezi jehož autory patří. Na úspěch první verze navázaly rozšiřující pravidla "Pro pokročilé" a "Pro experty", vytvoření samostatného herního světa "Asterion", pravidelné pořádání festivalu hráčů s turnaji GameCon nebo vydávání časopisu Dech draka. Nakladatelství pro český trh dále připravilo strategickou hru "Aréna", deskovou fantasy "Proroctví" a simulátor bojů Obrněných Bitevních Robotů - "Battletech".

Od roku 1999 pracuje jako CEO sesterské společnosti ALTAR interactive, která využívá zkušenosti z vývoje a vydávání deskových her při vývoji her počítačových. Prvotinou ALTAR interactive se stala logická hra pro dvě rybičky "Fish Fillets", jejíchž sedmdesát místností doposud vyřešilo pouze sedm lidí. Hry se prodalo více než 5000 kusů a po jejím uvolnění k volnému šíření v roce 2002 si jí z internetu stáhlo více než 25 000 lidí z celého světa. Navíc byla její plná verze přiložena k několika magazínům v České republice i v zahraničí.

V roce 2001 se na monitorech stovky tisíc hráčů po celém světě usídlil netradiční mix realtimové strategie a RPG "Original War", který sbíral příznivá ocenění recenzentů po celém světě - např. Doupě 8/10, BonusWeb 88/100, GameStar 85/100, LEVEL 8,4/10, SCORE 80/100 a Tiscali Games 90/100 nebo GameSpot 8/10, GameSpy 88/100, PC Gamer 80/100, Strategy Player 88/100 a PC Gameplay 8/10.

Nyní společně s téměř třiceti kolegy pracuje na taktické strategii "UFO: Aftermath", která hráčům nabídne nekonečné množství misí v plně trojrozměrném prostředí, přes 70 lidských i nelidských zbraní, desítky mutantů a mimozemských nepřátel a v neposlední řadě revoluční tahový systém s tahy v reálném čase. Půl roku před vydáním se UFO: Aftermath stalo nejžádanější hrou hrou serveru ToTheGame.com a magazíny Bjorn3D, BonusWeb, Level a PC ZONE ji zařadili mezi nejočekávanější hry roku 2003.

Martin Klíma je ženatý a má dvě děti. Uzávěrka dotazů, které mohou být o všem možném (hry i ne-hry) je 18. února (v 18 hodin), celý upravený rozhovor by pak měl vyjít za týden, tedy 21. února.

Připomínáme, že příspěvky, které nebudou vhodné (ať už svou vulgaritou nebo urážlivým obsahem), můžeme z jakýchkoliv důvodů vyřadit. Snažte se být co nejkonkrétnější, jen tak máte šanci, že dostanete odpověď!

Související odkazy:

http://www.altar.cz/
http://www.altarinteractive.com/
http://www.original-war.com/
http://www.ufo-aftermath.com/

Dotazy pište do následujícího diskusního fóra:

Diskuze (19) Další článek: Raven Shield je GOLD!

Témata článku: , , , , , , , , ,