Čtenáři naostro: Ptejte se Zdeňka Houba – jednoho z autorů Posla smrti!

Už od prvních konkrétnějších obrysů vzbuzovala adventura Posel smrti poměrně velkou pozornost. Ať už to bylo způsobeno „exkluzivním“ demem nebo recenzí na BW Profi a v Levelu, nebo příjemnou grafikou a hratelností této ukázkové verze. Nyní je hra dokončena a sklízí ovace ve všech recenzích. Zeptejte se jednoho z autorů hry, Zdeňka Houba, na co chcete v dalších „Čtenářích naostro“!
Čtenáři naostro: Ptejte se Zdeňka Houba – jednoho z autorů Posla smrti!

Osmá série „Čtenářů naostro“ se právě otevírá... Každé dva týdny vám v tomto cyklu nabízíme osobnost známou ze světa počítačových her, které pak můžete položit libovolnou otázku. Z nejlepších dotazů vybíráme maximálně 20 až 25, na které „celebrita“ odpoví. Nejde tedy v žádném případě o jednoduchý chat – vše se nese v duchu klasického rozhovoru - odpovědi jsou tedy promyšlené, věcné a delší, než na jaké jste zvyklí u běžného chatu. Interview je plně ve vaší režii a záleží vždy jen na vás, jak bude výsledný čtenářský rozhovor vypadat!

V dnešním rozhovoru přivítáme Zdeňka Houba z týmu Unknown Identity, která má na svědomí právě vycházející adventuru Posel smrti. Tato hra se dočkala velmi vysokých hodnocení prakticky ve všech médiích, ve kterých se zatím objevila (Level, Tiscali Games, BonusWeb...). Z dávného hratelného dema si každý mohl udělat obrázek o tom, zda point-and-click adventury jsou či nejsou mrtvé, nebo zda to s nimi u nás někdo (narozdíl od Poldy) myslí vážně...

Logo UI

Počátky kybernetického věku se u Zdeňka Houba začínají odvíjet od začátku devadesátých let minulého století. Prvním počítačem bylo staré dobré Atari 800 XE, na kterém se věnoval především hraní, hraní, štelování magnetofonu, lepení kazet s hrami a hraní... Mezi jeho první programátorské počiny lze s trochou nadsázky zařadit pokusy v Basicu typu:

10 Go To 20
20 Go To 10

Už v roce 1991 však Atari vyměnil za Commodore Amiga 500, později za výkonnější Amigu 1200, na které zaznamenal první pokusy „tvorby“ v čtyřstopém hudebním programu ProTracker na (tehdy) skvělém zvuku Amigy.

V roce 1995 se Zdeněk vydal na pole osobních počítačů se svou první 486 DX4/100, kterou by mu tehdy záviděl nejeden majitel 386 SX/40 :-). Na tomto dnes již muzejním kousku začala Zdeňkova herně-hudební dráha prvními pokusy v programu FastTracker. Už v roce 1996 skládal hudbu pro Posla Bohů.

Od roku 1999 se Zdeňkovy Megahertze zvedají postupně na 300 MHz a 466 MHz u procesorů Intel Celeron... Rok 2000 byl prvním, ve kterém Unknown Identity započíná dlouhý vývoj Posla smrti. „Postup“ v hudebních programech se ustálil až k dnešnímu Cakewalk/Sonar, Unknown Identity se rozrůstá a Posel smrti dostává první obrysy.

Takhle nějak se rodí... třeba takoví Poslové smrti ; - )

A to už se píše loňský rok... Zdeněk se dostává k procesoru 900 MHz :-), který však brzy odchází ze stolu, mezitím je dokončen Posel smrti a v Unknown Identity začínají práce na novém námětu.

Zdeněk Houb, hudebník a scénárista hry Posel bohů, očekává vaše otázky především ohledně této aktuálně vycházející hry, ovšem nejsou samozřejmě vyloučeny ani jiné herní i neherní příspěvky. Uzávěrka dotazů je „na apríla“, tedy 1.4., přesně ve 14.14 :-), celý upravený rozhovor by pak měl (dá-li Bůh) vyjít za týden, tedy 4. dubna.

Připomínáme, že příspěvky, které nebudou vhodné (ať už svou vulgaritou nebo urážlivým obsahem), můžeme z jakýchkoliv důvodů vyřadit. Snažte se být co nejkonkrétnější, jen tak máte šanci, že dostanete odpověď!

Dotazy pište do následujícího diskusního fóra:

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

včera | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

včera | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |