Čtenáři naostro: Ptejte se Zdeňka Houba – jednoho z autorů Posla smrti!

Už od prvních konkrétnějších obrysů vzbuzovala adventura Posel smrti poměrně velkou pozornost. Ať už to bylo způsobeno „exkluzivním“ demem nebo recenzí na BW Profi a v Levelu, nebo příjemnou grafikou a hratelností této ukázkové verze. Nyní je hra dokončena a sklízí ovace ve všech recenzích. Zeptejte se jednoho z autorů hry, Zdeňka Houba, na co chcete v dalších „Čtenářích naostro“!
Čtenáři naostro: Ptejte se Zdeňka Houba – jednoho z autorů Posla smrti!

Osmá série „Čtenářů naostro“ se právě otevírá... Každé dva týdny vám v tomto cyklu nabízíme osobnost známou ze světa počítačových her, které pak můžete položit libovolnou otázku. Z nejlepších dotazů vybíráme maximálně 20 až 25, na které „celebrita“ odpoví. Nejde tedy v žádném případě o jednoduchý chat – vše se nese v duchu klasického rozhovoru - odpovědi jsou tedy promyšlené, věcné a delší, než na jaké jste zvyklí u běžného chatu. Interview je plně ve vaší režii a záleží vždy jen na vás, jak bude výsledný čtenářský rozhovor vypadat!

V dnešním rozhovoru přivítáme Zdeňka Houba z týmu Unknown Identity, která má na svědomí právě vycházející adventuru Posel smrti. Tato hra se dočkala velmi vysokých hodnocení prakticky ve všech médiích, ve kterých se zatím objevila (Level, Tiscali Games, BonusWeb...). Z dávného hratelného dema si každý mohl udělat obrázek o tom, zda point-and-click adventury jsou či nejsou mrtvé, nebo zda to s nimi u nás někdo (narozdíl od Poldy) myslí vážně...

Logo UI

Počátky kybernetického věku se u Zdeňka Houba začínají odvíjet od začátku devadesátých let minulého století. Prvním počítačem bylo staré dobré Atari 800 XE, na kterém se věnoval především hraní, hraní, štelování magnetofonu, lepení kazet s hrami a hraní... Mezi jeho první programátorské počiny lze s trochou nadsázky zařadit pokusy v Basicu typu:

10 Go To 20
20 Go To 10

Už v roce 1991 však Atari vyměnil za Commodore Amiga 500, později za výkonnější Amigu 1200, na které zaznamenal první pokusy „tvorby“ v čtyřstopém hudebním programu ProTracker na (tehdy) skvělém zvuku Amigy.

V roce 1995 se Zdeněk vydal na pole osobních počítačů se svou první 486 DX4/100, kterou by mu tehdy záviděl nejeden majitel 386 SX/40 :-). Na tomto dnes již muzejním kousku začala Zdeňkova herně-hudební dráha prvními pokusy v programu FastTracker. Už v roce 1996 skládal hudbu pro Posla Bohů.

Od roku 1999 se Zdeňkovy Megahertze zvedají postupně na 300 MHz a 466 MHz u procesorů Intel Celeron... Rok 2000 byl prvním, ve kterém Unknown Identity započíná dlouhý vývoj Posla smrti. „Postup“ v hudebních programech se ustálil až k dnešnímu Cakewalk/Sonar, Unknown Identity se rozrůstá a Posel smrti dostává první obrysy.

Takhle nějak se rodí... třeba takoví Poslové smrti ; - )

A to už se píše loňský rok... Zdeněk se dostává k procesoru 900 MHz :-), který však brzy odchází ze stolu, mezitím je dokončen Posel smrti a v Unknown Identity začínají práce na novém námětu.

Zdeněk Houb, hudebník a scénárista hry Posel bohů, očekává vaše otázky především ohledně této aktuálně vycházející hry, ovšem nejsou samozřejmě vyloučeny ani jiné herní i neherní příspěvky. Uzávěrka dotazů je „na apríla“, tedy 1.4., přesně ve 14.14 :-), celý upravený rozhovor by pak měl (dá-li Bůh) vyjít za týden, tedy 4. dubna.

Připomínáme, že příspěvky, které nebudou vhodné (ať už svou vulgaritou nebo urážlivým obsahem), můžeme z jakýchkoliv důvodů vyřadit. Snažte se být co nejkonkrétnější, jen tak máte šanci, že dostanete odpověď!

Dotazy pište do následujícího diskusního fóra:

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Když jsou hry umění: nádherné obrázky, které by se klidně daly vystavit v galerii

Když jsou hry umění: nádherné obrázky,…

Hry jsou uměním a díky moderních nástrojům můžeme tvořit nádherné pohlednice z našich výprav. Pojďme se podívat na ty nejlepší z posledních let.

7.  5.  2018 | | 1 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Thanos míří do akce Fortnite díky speciálnímu, časově omezenému eventu

Thanos míří do akce Fortnite díky spec…

Nejpopulárnější světový film zavítá do nejpopulárnější videohry.

8.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A