UE3 je sice stále aktualizován, to však neznamená, že Epic nepracuje na jeho následníkovi.
Jak v rozhovoru pro IGN prozradil Tim Sweeney, zakladatel Epicu a jeho vášnivý programátor, věnuje šedesát procent svého času vývoji Unreal Engine 4. Přesto je vydání enginu stále daleko - Sweeney potvrdil, že se ho nedočkáme dříve jak v roce 2014.
"Zhruba šedesát procent svého času věnuji denně výzkumu, který se zaměřuje na náš další engine a na next-gen konzole," řekl Sweeney. "Tahle technologie se dostane na světlo světa přibližně v roce 2014, což mi umožňuje pohrávat si s některými fintičkami, které dnes sice nejsou příliš praktické, ale brzy budou."
"Jeden z našich největších přínosů v oboru byl první Unreal Engine z roku 1996, kdy jsme napsal softwarový balík s několika novými vychytávkami, které do té doby nikdo nikdy neviděl. Mám pocit, že je to stejné i teď s Unreal Engine 4, jelikož se zaměřuji na věci, o kterých jiní moc nepřemýšlí."
"Stále mají do praktičnosti dost daleko. I tak v nich vidím obrovský potenciál, díky čemuž je práce na velmi, velmi zábavná."
S určitostí se tedy dá říct, že PS3 a X360 si nového enginu neužijí.
Zdroj: IGN