Cultures 2 rozhovor: nová naděje budovatelských strategií

Budovatelské strategie jsou asi nejlépe reprezentovány tituly jako Settlers a Sim City. Právě Settlerům se velmi podobá oblíbená hra Cultures, o jejímž druhém pokračování jsme si povídali s vývojáři ze společnosti Funatics Development. Dozvíte se zde o všech novinkách, které vás v druhém dílu potkají i to, kdy by měla tahle netrpělivě očekávaná hra konečně vyjít.
Cultures 2 rozhovor: nová naděje budovatelských strategií
Budovatelské strategie jsou asi nejlépe reprezentovány tituly jako Settlers a Sim City. Právě Settlerům se velmi podobá oblíbená hra Cultures, o jejímž druhém pokračování jsme si povídali s vývojáři ze společnosti Funatics Development. Dozvíte se zde o všech novinkách, které vás v druhém dílu potkají i to, kdy by měla tahle netrpělivě očekávaná hra konečně vyjít.

Prvnímu dílu Cultures se dostalo vlídného přijetí zejména mezi fanoušky již zmiňované série Settlers, která je jen tak mimochodem taktéž německé provenience (od společnosti Blue Byte). Cultures se v mnohém liší - například se více zaměřují na produkci jednotlivých postaviček, které pro vás pak vykonávají nejrůznější činnosti, včetně všudypřítomného boje. Detailní grafika, zajímavý příběh a propracovaný ekonomický systém, to byly hlavní součásti jedničky. Co přinese dvojka? To se dozvíte od Thomase Friedmanna, jednoho z vývojářů Cultures 2.

Cultures 2 Cultures 2

Doupě: Mohl byste nám prosím nejprve v krátkosti představit vaši společnost?

Thomas Friedmann: Naše firma Funatics Development byla založena v roce 1998 Thomasem Häuserem, Thorstenem Knopem a mnou. V současné době je tu 30 lidí, kteří pro vás dělají všechny ty krásné hry - momentálně pracujeme na adventuře "Zanzarah - The Hidden Portal" a strategii "Cultures 2", obě hry budou vydány v nejbližších týdnech. Více informací o našich hrách a týmu můžete najít na našich oficiálních stránkách na adrese http://www.funatics.de/.

Doupě: A teď již k druhému dílu Cultures. Jaké jsou ty nejdůležitější novinky oproti prvnímu dílu?

T.F.: Je jich opravdu hodně. Zejména byl vylepšen systém armády, nyní již mohou být budovy upgradovány, aby měly větší produkci, je zde také plno nových zaměstnání a věcí, obchodní lodě, vůdčí postavy (velitelé), truhly a utajené věci, které můžete náhodou najít a velmi dobře využít (například svitek, který vám umožní postavit jakoukoliv budovu v jediném okamžiku a úplně zdarma...), speciální elixíry, jež posilují vaše vojáky, a samozřejmě jsme také vylepšili umělou inteligenci, která je nyní mnohem komplexnější, ucelenější.

Doupě: Bude dvojka obsahovat nějaké nové RPG prvky? Například rozšířené statistiky jednotlivých postav?

T.F.: Rozšířili jsme původní systém o nové možnosti. Například počet zkušeností dané postavy má nyní mnohem větší dopad na její produktivitu, může vyrábět daleko větší množství věcí - pokud k tomu má dostatečné zkušenosti, dále ji také můžete vybavit již zmiňovanými speciálními elixíry, kterými se může léčit kdykoliv potřebuje, a navíc je možné je nyní vybavovat přímo.

Cultures 2 Cultures 2

Doupě: Systém rozmnožování obyvatelstva zůstane nezměněn?

T.F.: Ne tak úplně. Jak jsem již napsal, bude zde plno nových zaměstnání, a navíc jsme změnili některá existující. Jeden příklad - máme nyní sběrače, kteří mohou sbírat různé věci jako dřevo nebo kámen, ale nepotřebují k tomu dům, jako tomu bylo v Cultures 1. A budovy nyní mohou být vylepšovány. To je asi jedna z nejlepších vlastností Cultures 2. Když jste v prvním díle měli dřevořezbáře, který dosáhl dostatečného počtu zkušeností, aby mohl produkovat nábytek, potřebovali jste ještě předtím novou budovu - výrobnu nábytku. Pro ní jste potřebovali nějaké to volné místo - a toho bylo často málo. V Cultures 2 můžete nyní upgradovat původní výrobnu na novou úroveň, ve které lze již nové věci, jako například onen nábytek, lehko vyrábět. To činí vaši vesnici mnohem efektivnější a po chvíli zjistíte, že její centrum je dosti cenná a vysoce rozvinutá oblast. Měl bych tady asi zmínit jednu důležitou věc - pro upgrade budete samozřejmě potřebovat materiál. Příklad? Ok - zatímco prvotní fáze budov mají střechy ze slámy, pokročilé už budou vyžadovat střešní tašky. Ty mohou být buďto koupeny nebo vyrobeny - u keramika s pecí. Stejným způsobem bude fungovat více budov, jinými slovy budeme mít víc věcí, pomocí kterých dokážete udělat svou vesničku nejproduktivnější a nejkrásnější na světě ;o).

Doupě: Mohl byste nám trochu přiblížit příběh na pozadí celé hry?

T.F.: Bjarni, mladý Viking, který vyprávěl jedničku, je nyní dospělým hrdinou. Jednoho dne na něj padne podivná vize, ve které se mu zjeví on sám, jak bojuje spolu s třemi dalšími, neznámými bojovníky proti děsivému hadímu monstru. Nemá tušení, co by tato vize mohla znamenat a vydá se na cestu za vyřešením této hádanky. Jeho cesty ho vedou skrze Evropu. Tam potká Franky, Byzantince a Saracény. Také potká další hrdiny ze své vize a přidá se k nim (nebo spíše oni k němu). Nakonec bude samozřejmě hádanka vyřešena. Ale více se dozvíte až ve hře ;o).

Cultures 2 Cultures 2

Doupě: Jaký druh her nejraději ve vaší společnosti hrajete? Osobně bych tipoval, že nejoblíbenějšími žánry celého studia budou RPG a RTS, nebo se mýlím?

T.F.: Zcela :). Kromě těch nejznámějších multiplayerových stříleček momentálně taky děláme trochu do konzolí. Když dokončujete nějaký projekt, skoro nemáte čas na hraní, takže hledáme zábavu u tzv. "quick and dirty" her ;o).

Doupě: Kolik civilizací celkem bude ve hře přítomno (hratelných i nehratelných)?

T.F.: Čtyři, ale hráč bude moct hrát pouze za Vikingy. Kampaň za ně je skutečně VELMI rozmanitá a plná různorodých událostí. Daleko od toho, co jste mohli vidět v jedničce - už to zdaleka není jen typická budovatelská strategie.

Doupě: Co takhle nějaké nové předměty, třeba nějaké speciální magické zbraně/zbroje, a podobně?

T.F.: Viz. předchozí odpovědi. Je zde mnoho variací. Například pro multiplayer je to velmi důležitá nová vlastnost! Nyní můžeme na mapě rozmístit do startovních pozicí některé svitky (jako "budova zdarma" nebo "udělej nové lidi") a hráč tak bude mít základ vesnice a její infrastruktury postaveny v několika málo sekundách. Dlouhotrvající prvopočátkové budování, neboli startovací fáze, která v mnohých podobných hrách zabere značnou část času je zde redukována na několik málo okamžiků. Poté už nastupuje boj, který je dominantním elementem hry.

Doupě: Jak rozsáhlý bude technologický strom?

T.F.: V Cultures 2 bude více než 40 budov, přes 25 různých zaměstnání a přes 50 předmětů a věcí.

Doupě: A nakonec, kdy by měla hra přibližně vyjít?

T.F.: Snažíme se, aby se tak stalo v prvním kvartále tohoto roku. Hra bude publikována společností JoWood.

Poznámka na závěr - poslední dva screenshoty, které vidíte na této stránce jsou z prvního dílu Cultures.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A