Cuphead: E3 dojmy z roku 1930

Plošinovky už mají dobu své největší slávy nějakou dobu za sebou. Ono také není lehké přinést do tohoto žánru nějakou novinku, která by daný titul odlišila od jiných her. Občas se to ale povede a takovým případem je i skákačka Cuphead od studia MDHR, která by po několikaletém vývoji měla konečně spatřit světlo světa.

První věcí, která vás na Cupheadu zaujme, je bezesporu grafika. Ti starší z vás si jistě pamatují staré americké Looney Tunes animáky, ve kterých vystupovali postavy jako Bugs Bunny, tasmánský čert a spousty dalších. Přesně v tomto stylu je právě hra Cuphead tvořena. Je je opravdu až neuvěřitelné, jak dobře hra vypadá.

I když se může zdát, že hra vypadla z minulého století, tak ve skutečnosti bylo s její tvorbou dost problémů. Je totiž velký rozdíl mezi tím dělat podobně animovaný seriál a vytvořit hru v tomto stylu. Každá postava má nemalé množství animací a jak si můžete všimnout v záběrech přímo ze hry, tak i většina prostředí je rozpohybovaná. Vývojáři se navíc rozhodli, že všechno bude ručně kreslené. Je to jako u většiny her. Základní premisa je vesměs jednoduchá, ale převést myšlenku do skutečnosti je už složitější. Sami vývojáři říkají, že chtěli co nejvěrněji napodobit grafický styl ze třicátých let minulého století.

cuphead_screenshot_0001.pngcuphead_screenshot_0002.pngcuphead_screenshot_0003.png

Nenechte se ale ošálit vzhledem hry. Žánrově jde totiž o hardcore plošinovku, která vám nedá nic zadarmo. Vždycky rádi vzpomínáme na staré dobré hry a jak to dneska už není, co to bývalo. Častokrát ale zapomínáme, že tehdejší hry nebyly ke hráčům tak přívětivé jako ty dnešní. Cuphead nám to zase po nějaké době připomene. Snad se autoři trochu umoudří a pro méně zdatné hráče nabídnou i nějakou casual obtížnost.

cuphead_screenshot_0004.png

Ve hře se bohužel neukážou žádné známé postavy, které v seriálech tohoto stylu figurovaly. Třeba Disney jich má v repertoáru pěknou řadu. Autoři ale mají svůj vlastní svět, pouze si vypůjčili tento styl animace a stylizaci celkově.

Hra bude mít několik rovin. První z nich je klasická plošinovka, kde skáčete po platformách a snažíte se najít cestu do další úrovně. Na té ale budete potkávat nepřátele, na jejichž odstranění budete mít široký repertoár zbraní. Dojde i na letadlové bitvy. Ta pravá zábava nastává ale až při soubojích s bossy. Z toho, co jsme zatím viděli, musím říct, že autoři kreativitou nešetřili, takže ve hře potkáte všelijaké potvory od oživlých kytek po strašidla.

Celkově by se mělo dostat na 30 bossfightů, které prý nebudou založené na naučení nepřátelských útoků a zasazení rány ve správnou chvíli. I přes to, že o hře víme už nějaké 3 roky, tak stále netušíme, jakým způsobem tedy chtějí tento systém udělat. Boje s bossy budou prý tvořit celých 75 % hry, zbytek pak připadne skákání po platformách.

cuphead_screenshot_0005.pngcuphead_screenshot_0006.pngcuphead_screenshot_0007.png

Pokud na vás bude Cuphead moc těžký, tak si na pomoc budete moci zavolat kamaráda. Bohužel se zatím vždy mluvilo jen o lokální kooperaci. Stále je ale naděje, že si budete ve dvou lidech moci zahrát i online.

cuphead_screenshot_0009.png

Cuphead už měl vyjít několikrát. Pokaždé, když se ukázal na E3, tak přišlo i nové datum vydání. „Nikdo nemá rád odklady, jsme si toho vědomi. Upřímně, ani mi je nemusíme, ale někdy jsou prostě nutným zlem,“ uvádějí autoři na své webové stránce. Původní prý měli s Cupheadem docela jiný záměr. Měla to být „jen“ krátká skákačka, kterou tvořili ve třech lidech. Pokud by po jejím vydání získali dostatek fanoušků, tak chtěli přejít na tvorbu většího projektu. Cuphead ale sklidil nečekaný úspěch, díky kterému se rozhodli, že z projektu udělají něco více. Opustili svá dosavadní zaměstnání, uzavřeli partnerství s Microsoftem a plně se začali věnovat vývoji.

Hra při vývoji ale stále bobtnala a bobtnala a stále nové myšlenky a návrhy, které chtěli vývojáři implementovat do hry, také vyžadují svůj čas. Chtějí zkrátka vydat hru, na kterou budou ve výsledku hrdí.  

Shrnutí

Cuphead vypadá skvěle a my už se nemůžeme dočkat, kdy nás do tohoto malovaného světa vývojáři konečně pustí. Odklady sice nemáme rádi, ale v tohle případě se to dá pochopit vzhledem k tomu, že vývojáři nechtějí hru vydat nedodělanou, jak se teď stává trendem. Hra ještě ani nevyšla a už teď má opravdu velkou fanouškovskou základnu, takže se nemusíme bát o její úspěch. Do 30. let minulého století se podíváme 29. září letošního roku.

Diskuze (2) Další článek: Warhammer 40K: Inquisitor – Martyr má alfa verzi, oznamuje ji nový trailer

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,