Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióznějšího RPG dneška

Největší herní svátek roku sice už pomalu končí, ale pro nás je to teprve začátek. Postupně vám přineseme informace o valné většině představených her. Přednost mají samozřejmě ty větší tituly, a proto se dnes podíváme na Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED.

Je to opravdu tak. Po pár nic neříkajících trailerech tady máme zbrusu nové záběry, a dokonce se na výstavě objevila i téměř hodinová ukázka přímo ze hry. Toto demo je ale pro lidi, kteří nebyli přímo za zavřenými dveřmi, zapovězeno. Herní novináři jsou naštěstí dost sdílní, takže už po všech internetech koluje obrovské množství informací, jak vlastně Cyberpunk vypadá. Jdeme na to.

Jedním z velkých odhalení je fakt, že Cyberpunk budeme hrát v pohledu z první osoby. V herní komunitě to vyvolalo docela paniku. Nás to ale moc nepřekvapuje. Přeci jsme o hře samotné doposud věděli opravdu málo, takže ve výsledku to mohla být třeba i izometrická tahovka. Kyle Rowley z CD Projektu tuto perspektivu odůvodňuje tak, že tvůrci chtějí, aby si hráči prožili každý pocit, jako by ve zdejším světě opravdu byli. Když už mluvíme o světě, je tady pár věcí, které by vám neměly uniknout. Celý příběh se odehrává ve městě zvaném Night City. Je to fiktivní město vytvořené pro účely hry a leží někde v Americe, mezi San Franciscem a Los Angeles. Do jisté míry je jeho architektura inspirovaná právě těmito městy.  

Night City bude rozdělené do šesti čtvrtí, přičemž každá z nich bude mít svoji vlastní atmosféru. Největší kontrast bude bezesporu mezi chudinskou částí a čtvrtí zbohatlíků. Chudých lidí tady bude mnohem víc než těch bohatých, protože tomuto světu vládnou peníze, přesněji řečeno obří korporace. Je to z toho důvodu, že v roce 2077 jsou už vylepšení lidských těl technologiemi naprosto běžnými, ale levná záležitost to rozhodně není. Proto musí obyvatelé města dodržovat pravidla určená korporacemi, jinak by to s nimi nemuselo dopadnout dobře. O příběhu toho sice zatím moc nevíme, ale tipujeme, že v tom bude ještě nějaký háček. Třeba že uživatelé augmentací budou potřebovat pravidelně brát nějaké léky nebo něco podobného. To jsou ale jen výplody naší fantazie, pojďme se vrátit k faktům.  

screen-ambushed-en.jpgscreen-a-mercenary-on-the-rise-en.jpgscreen-high-speed-high-stakes-en.jpg
Řídit vozidla budete z pohledu třetí osoby, jinak jde o tradiční FPS

Vývojáři při každé příležitosti upozorňují, že Cyberpunk nebude střílečka s RPG prvky, ale plnokrevné RPG s prvky střílečky. Když se nad tím zamyslíte, je mezi těmito pojmy dost podstatný rozdíl. Vezměte si třeba Deus Ex, v tomto případě bych použil první označení. Tedy alespoň u těch novějších dílů. Cyberpunk na to půjde úplně jinak.

 

Jak budou fungovat perky zatím nevíme, ale docela by nám vyhovovalo, kdyby to bylo v podobném stylu, jako nabízí Skyrim

 

Ve správném RPG musí být hromada statistik, schopností a dalších způsobů, jak si svoji postavu upravit podle svého gusta. Cyberpunk nabídne celou řadu vývojových systémů. Tím nejvýraznějším bude výběr z celé řady skillů a schopností. Jak budou fungovat perky zatím nevíme, ale docela by nám vyhovovalo, kdyby to bylo v podobném stylu, jaký nabízí Skyrimu. Zkrátka se vám budou schopnosti vylepšovat tím, že je budete používat. Určitou roli ve vývoji postav bude hrát i reputace. V Night City je několik frakcí a podle toho, jak se k nim budete chovat, se bude odvíjet jejich chování k vám. Pokud si některou znepřátelíte, tak s vámi logicky nebude chtít mít nic společného a tak dále. Přesto, že se zdejší město jmenuje Night City, uvidíme ho i v prosluněných dnech. Cyberpunk bude obsahovat celý cyklus dne a noci a také dynamické počasí.

Novinkou vzhledem k dosavadním hrám od CD Projektu je také možnost vytvořit si svoji vlastní postavu, která se má jmenovat jednoduše V. Tady už nebude žádný pevně daný Geralt. Jen jméno vývojáři vybrali za vás. Je jedno, jestli budete hrát za muže nebo za ženu, vždycky se budete jmenovat V a na rozdíl od RPG her Bethesdy bude i hlavní postava nadabovaná. Upravitelnost postavy zahrnuje i výběr osobnosti a příběhového pozadí. V základu to bude žoldák z podsvětí, kterého si kdokoliv může najmout na špinavou práci.  

Cyberpunk2077_On_the_Red_Carpet_RGB_1528914854.png
Umělecký styl Cyberpunku je stejně neopakovatelný, jako atmosféra

Cyberpunk se od většiny ostatních RPG odlišuje v tom, že si na začátku hry nebudeme vybírat třídu. Tady nás opět napadá série The Elder Scrolls, ve které se také můžete vydat jakoukoliv cestou. Systém tříd bude založen na vašich rozhodnutích a počínání na začátku hry. Jak jsme psali v minulosti ve článku věnujícímu se přímo třídám a frakcím, budete klidně moci být třeba novinář. Budeme hrát za Netrunnera, který je na okraji společnosti a základní třídy budou Techie a Solo. Nevypadá to ale tak, že si vyberete jednu třídu a už s tím nic nenaděláte. Můžete si vybrat od všeho trochu a zkombinovat několik tříd dohromady.  Pak můžete svou postavu obohatit i o perky z vedlejších tříd, jako je Rocker nebo Corp.  

Vývoj postavy tady není určen podle levelů. V této informaci se některé zdroje rozcházejí. Někde se dočtete, že tam levelovací systém vůbec není, jinde tvrdí, že klasicky budeme začínat od 1. Měl by být nahrazen dvěma formami XP. První z nich je Core XP, které se vztahují k hlavním misím. Street Cred pak budete sbírat během vedlejších misí. Se ziskem Street Credu se můžete dostat k novým misím, které by vám jinak zůstali skryty. Hodně velkou roli bude hrát i oblečení, které taktéž bude ovlivňovat vaši reputaci na ulici.

Cyberpunk2077_Doing_Business_RGB_1528914931.png
Podsvětí futuristického města se dělí do mnoha podob a gantů

Vývojáři si přeci jen něco přinesli ze třetího Zaklínače. Vyprávění hlavního příběhu a systém questů bude fungovat velmi podobně. Samozřejmě bude tento systém upraven pro potřeby Cyberpunku. K tomu se váže i fakt, že naše volby mají opravdu viditelný dopad na příběh. Vývojáři chtějí podobně jako Rockstar překonat sami sebe. Zaklínač 3 je tak nějak obecně považován za nejlepší RPG, co kdy vzniklo. CD Projektu to ale nestačí, takže krále RPG chtějí svrhnout dalším vlastním výtvorem.  

 

Vývojáři si přeci jen něco přinesli ze třetího Zaklínače. Vyprávění příběhu a systém questů bude fungovat velmi podobně

 

Po mechanikách vývoje přišla řeč na souboje. Do potyček se vrhneme opět v pohledu z první osoby, a to jak na blízko, tak na dálku. V pěstních soubojích chtějí vývojáři využít toho, co se naučili při vývoji Zaklínače. Většinou se ale podobné situace budou řešit střelnými zbraněmi. Ty jsou rozděleny na tři základní kategorie.

Mezi Power Weapons patří třeba těžké zbraně. Pomocí Tech Weapons můžete vymýšlet různé kulišárny. Některé z nich vám dovolí prostřelit jakoukoliv překážku nebo střílet za roh. Poslední kategorií je Smart Weapons, které jsou sice slabší, ale mají naváděné kulky a podobné vychytávky. Paráda.

screen-trauma-team-en (1).jpgscreen-the-hottest-tech-in-town-en.jpgscreen-shock-to-save-shoot-to-kill-en.jpg
K dispozici bude celá řada zbraní, schopností a augmentací

Dojde i na dopravní prostředky. Klepnu ale nechte ve stáji, tady budete cestovat po krajině v jiných sedlech. Většinu vozidel, které ve hře najdete, si budete moci "vypůjčit". Mimo klasických aut narazíte i na motorky a létající auta. Samozřejmě značně futuristické. 

Pokud jste to nevěděli, tak Cyberpunk 2077 vychází z velmi populárního paper-RPG jménem Cyberpunk 2020. Jestli jste do tohoto univerza už dříve zavítali, možná ve hře poznáte nějaké známé tváře. Je to opravdu temný svět. Vývojáři to připodobňují k tomu, že jak je Zaklínač temné fantasy, Cyberpunk bude temná dystopie. Všechno v tomto světě má svůj smysl. Během jeho tvorby prý byl design jednou z nejvyšších priorit.  

Cyberpunk2077_Street_Life_RGB_1528914973.png

Na rozdíl od už tolikrát zmíněného Zaklínače nebude Cyberpunk obrovský ve smyslu horizontální rozlohy. Tady půjde především o vertikalitu. Něco podobného jsme viděli třeba v Deus Ex: Human Revolution, kde bylo jedno město postavené nad druhým. To ale neznamená, že by herní svět Cyberpunku měl být rozlohou nějak malý. Stále jde o největší hru, na které zatím CD Project RED pracoval. Můžete si projít všechny budovy, korporátní mrakodrapy nevyjímaje, jen vás tam asi neuvidí moc rádi.  

 

Na rozdíl od už tolikrát zmíněného Zaklínače nebude Cyberpunk obrovský ve smyslu horizontální rozlohy. Tady půjde především o vertikalitu

 

Cyberpunk 2077 v době vydání bude čistě singleplayerovým zážitkem. Vývojáři ale nevylučují, že by do něj časem přidali hru pro více hráčů. V současnosti to ale není mezi jejich hlavními prioritami.  

screen-beautiful-and-deadly-en.jpgscreen-provoked-en.jpgscreen-gotta-know-where-to-look-en.jpg
Hra nabídne plynulé střídání dne a noci, stejně jak rozmary počasí

V některých věcech sice ještě může být lehce zmatek, ale i tak toho už o Cyberpunku víme dost na to, abychom si o něm udělali nějaký obrázek. Nebo snad ne? Podle slov novinářů, kteří za zavřenými dveřmi sledovali demo, je neuvěřitelné, že se něco takového povedlo vůbec vytvořit. Pokud je váš vztah k Cyberpunku chladný, po zveřejnění záběrů to prý už tak nebude. Na to si ale budeme muset ještě chvíli počkat. Pokud se video nedostane ven jinou než oficiální cestou, uvidíme ho pravděpodobně až za pár měsíců na GamesComu. Nás rozhodně nové informace o Cyberpunku navnadily. Jak jste na tom vy?  

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 29 N/A
Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fotorežimu krásy peruánské džungle

Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fot…

Nejnovější Tomb Raider možná není nabitý akcí, jako historický výlet do Mayské minulosti však poslouží skvěle.

23.  9.  2018 | | 1 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky, žádná akce (recenze)

Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky…

Reboot Tomb Raidera dospěl do svého zdárného konce a nám chybí jeho začátek.

14.  9.  2018 | | 9 N/A