Také Cyberpunk 2077 se pochlubí nejmodernějšími grafickými technologiemi.
Cyberpunk 2077 se včera připomenul v plné parádě celou řadou videí a Nvidia mimo jiné odhalila trošku více z připravovaných grafických vychytávek, jako je ray tracing nebo technologie DLSS 2.0, která byla k vidění např. v akční adventuře Control.
Hráči se ve hře Cyberpunk 2077 mohou těšit na tyto ray-tracované efekty už během vydání:
- Ray-tracovaná technologie Ambient Occlusion – technologie ambient occlusion je metoda stínování a vykreslování používaná k výpočtu toho, jak moc je každý bod ve scéně vystaven okolnímu osvětlení. Její použití umožňuje vykreslování nových stínu technologie ambient occlusion, které vrhají objekty na zemi a které přirozeným způsobem ztmavují povrchy, předměty a další herní prvky. Ve hře Cyberpunk 2077 je možné ray-tracovanou technologii ambient occlusion použít společně s místním osvětlením, a to pro odhadnutí efektů místního stínování v bodech, kde stíny chybí – to značně vylepšuje kvalitu efektů technologie ambient occlusion.
- Ray-tracované dynamické osvětlení – tento efekt zachycuje světelnost nebe a také světlo vyzařované různými povrchy, které je obtížné vykreslovat pomocí tradičních technik. Po zapnutí tohoto efektu billboardy a další osvětlené povrchy a objekty zesvětlují své okolí přirozeně zbarveným světlem a Slunce i Měsíc realisticky osvětlují město Night City.
- Ray-tracované odrazy – ve hře Cyberpunk 2077 jsou ray-tracované odrazy používány na všech površích a dokáží pokrýt až několikakilometrovou plochu, což umožňuje dosáhnout realistických odrazů na velké vzdálenosti. Jsou přítomné u zamlžených i průhledných objektů a povrchů a prostřednictvím jednoho odražení paprsků od scény simulují způsob, jakým se světlo odráží od lesklých a kovových povrchů.
- Ray-tracované stíny – ray-tracing vývojářům umožňuje do her přinášet dokonalé stíny bez kompromisů a bez omezení stínových map. Ve hře Cyberpunk 2077jsou přidány směrové stíny plynoucí ze slunečního a měsíčního svitu, které jsou založeny na síle světla, rozptylování světla v mracích a dalších faktorech.
Očekává se, že ray-tracing i DLSS 2.0 budou dostupné hned při uvedení Cyberpunk 2077 dne 19. listopadu 2020.
"Cyberpunk 2077 je jednou z nejočekávanějších her všech dob," říká Jason Paul, vice prezident marketingu platformy GeForce ve společnosti Nvidia. "Společně s neuvěřitelnou schopností CD Projekt RED vyprávět příběhy a skvělou uměleckou stránkou učiní z Cyberpunku 2077 hru, kterou si v roce 2020 musíte zahrát."
Zdroj: TZ