Daikatana

Je to už několik let, co se po vydání Quake 1 rozešli dvě legendy herního nebe, John Carmack a John Romero, kteří společně nejen tento žánr založili, ale mu i po několik let úspěšně kralovali. Romerovi se nelíbila jednoduchost designu a naprostá absence příběhu v Quake 1. A tak se s Carmackem rozešel a založil ION Storm, ve kterém začal tvořit hru podle svého hesla "design je zákon" Daikatanu, v mnohém revoluční doomovku.
Daikatana
Je to už několik let, co se po vydání Quake 1 rozešli dvě legendy herního nebe, John Carmack a John Romero, kteří společně nejen tento žánr založili, ale mu i po několik let úspěšně kralovali. Romerovi se nelíbila jednoduchost designu a naprostá absence příběhu v Quake 1. A tak se s Carmackem rozešel a založil ION Storm, ve kterém začal tvořit hru podle svého hesla „design je zákon“ Daikatanu, v mnohém revoluční doomovku.

Daikatana už je ve vývoji pěkných pár let a Carmack už stihl dvakrát zabodovat s Quaky dvě a tři. Opět v nich hrála prim technologie, a znovu - žádný příběh. Daikatana už několikrát byla těsně před vydáním, nicméně Romero ji zatím vždy na poslední chvíli odložil. A jak se zdá, teď se blíží další možný vydání Daikatany.

V Daikataně bude hrát velkou úlohu příběh. V něm se, jak už název napovídá, setkáme s legendárním samurajským mečem, do kterého v dobách dávno minulých přelil část své síly legendární samurai, síly tak veliké, že umožnila cestování v čase. Pak se Daikatana ztratila kdesi v hlubinách sopky Fujiyama a v nich čekala na archeologa Toshiru Ibiharu, který ji v roce 2455 vyzvedl. Z nálezu se neradoval dlouho, protože byl zavražděn svým asistentem Jaredem Benedictem. Ten se s ní vrátil časem nazpátek a ukradl lék na AIDS Ibiharovu předku a přivlastnil si ho. Vybudoval velkou pevnost a v ní Daikatanu uschoval. A vy jste tady od toho, aby jste zabránili těmto nekalostem Benedictovou předčasnou exekucí. Naštěstí na to nejste sami, společníky vám budou dělat Ibiharova dcera Mikiko a váš přítel Superfly Johnson. Oba si vezme na starost AI počítače, která zajistí i takové libůstky jako jsou emoce.

Ale odchytit Benedicta nebude tak jednoduché, jak se zprvu zdá. Je totiž docela čilý časocestovatel, takže než ho konečně odchytíte, tak navštívíte hned čtyři časové epochy (samozřejmě každá bude mít své vlastní zbraně a protivníky). Nejdříve se budete pohybovat v Japonsku budoucnosti, z něj budete Benedicta následovat do starověkého Řecka, potom se podíváte do postapokalyptickýho San Francisca abyste nakonec skončíte ve starověké Evropě. Co se týče protivníků, tak těch potkáme na šedesát, budou v nich zahrnuté víceméně klasická monstra známá z jiných her (od fantasy v Řecku po hi-tech sci-fi v San Franciscu). Váš arzenál bude čítat třicet různých zbraní (samozřejmě včetně Daikatany).

Romero samozřejmě klade vedle příběhu na první místo design levelů, který by měl prezentovat to nejlepší, co nám doteď žánr nabídl. Multiplayer bude víceméně klasický, takže tady se asi Q3A nebo UT bát konkurence nemusí. Carmack své trumfy dávno vyložil, a teď se

čeká pouze na Romera, aby to dokončil a ukázal, kdo měl tehdy pravdu.