Vývojáři očekávaného titulu Killzone: Shadow Fall dodrželi slib a po kratší pauze opět poodhalili další informace o multiplayeru, který zatím vypadá velmi nadějně.
Studio Guerrilla Games překvapilo většinu lidí v Killzone 3 tím, že kromě kvalitní příběhové linky nabídlo taktéž zábavný multiplayer, který chytl spousty hráčů. Proto v připravovaném nejnovějším dítku Killzone: Shadow Fall má multiplayer pro vývojáře stejnou prioritu, jako singleplayer a podle prvních prezentovaných videí a informací je to vidět. Po úvodu se tedy pojďme podívat na druhou vlnu zajímavostí.
Systém hodnocení
Oproti předchozímu dílu Killzone nebude multiplayer založen na oblíbených XP bodech, ale na různých výzvách, kterých tu bude přes 1 500. Každá úspěšně dokončená přidá bod k vaší úrovni a díky tomu si budete moci odemykat zbraně a jejich příslušenství, jednotlivé schopnosti či nové vzhledy vaší postavy. Taktéž budou rozděleny podle obtížnosti.
Bojové vyznamenání
Během boje se může aktivovat až několik speciálních bonusů, díky nimž se stanete o něco silnějšími. Tyto bonusy budou spíše takovou odměnou za dobře odvedenou práci na dané mapě, jelikož po odpojení nebo na konci mapy všechny automaticky zmizí. Ovšem je i možnost hrát bez nich, stačí najít server, kde jsou zakázány nebo založit svůj vlastní.
Zbraně a příslušenství
Zbraně mohou být rozšířeny až dvěma gadgety najednou. Počet se ale může lišit, záleží na jednotlivé zbrani. Například na některé lze přidělat celou řadu různých typů granátometů, munice a na jiné zase ne. Dále se pak arzenál liší podle stylu a možnosti střelby.
Štít
Poprvé v akci byl viděn na záběrech z videoherní výstavy Gamescom a jedná se o „nano-štít“, který blokuje nepřátelské střely a zároveň umožní spojencům skrze něj pálit. Štíty mohou být vyřazeny nebo zničeny nepřátelským EMP (elektromagnetickým impulsem), který lze přidělat ke zbrani. Podobně jako bojové vyznamenání, tak i tento speciální štít může být zakázán na serverech.
Oslavy vítězství
Po dohrání kola můžete díky „Spotlight“ systému oslavit své vítězství. Na konci každé bitvy jsou prezentování tři nejlepší hráči z vítězného týmu a jeden z poraženého. Jeden ze tří hráčů z vítězného týmu pak dostane možnost v krátkém časovém úseku spustit vítěznou scénku, pokud se mu to nepodaří spustit a netrefí se, tak dostane šanci soupeř vykonat protitah. Na výběr bude mít z celé řady vítězných pohybů a gest.
Online a offline AI protivníci
Každý hráč bude mít možnost na svém serveru do hry zapojit boty (AI protivníky), jak se mu zachce. Mohou tedy nahradit chybějící lidské protivníky během zápasu, aby se zajistila stále neutuchající akce. Dokonce je můžete přidat k jedné frakci a utkat se proti ní s kamarády. V offline módu jde udělat to samé, ovšem bez možnosti dokončování různých výzev, za které se zvýší vaše úroveň.
Žádní mechové a jetpacky
Bohužel se při startu Killzone: Shadow Fall ve hře pro více hráčů neobjeví žádní větší roboti nebo jetpacky. Toto rozhodnutí padlo kvůli tomu, aby byla zajištěna stoprocentní funkčnost všech map a nikdo nebyl zvýhodněn. Na druhou stranu jejich začlenění není v budoucnu vyloučeno.