Dark Age of Camelot – ta hra bude prostě dokonalá!

O masivně multiplayerové hře Dark Age of Camelot se zmíním prakticky pokaždé, když se o tomto typu her začne mluvit. Tato hry by měla vyjít na podzim letošního roku, v současné době probíhá neveřejný betatest a podle informací, které tu a tam prosáknou na veřejnost je prakticky jisté, že tenhle kousek se vyvedl.
O masivně multiplayerové hře Dark Age of Camelot se zmíním prakticky pokaždé, když se o tomto typu her začne mluvit. Tato hry by měla vyjít na podzim letošního roku, v současné době probíhá neveřejný betatest a podle informací, které tu a tam prosáknou na veřejnost je prakticky jisté, že tenhle kousek se vyvedl. Hra bude kombinací klasického RPG a fantasy světa, v zásadě (a na první pohled) se tedy nebude výrazně lišit od již vyšlých multiplayerovek. Teprve při bližším pohledu je vidět několik rozdílů. Zatímco Ultima Online, Everquest a Asheron´s Call se odehrávají ve zcela fiktivních světech v časech, který nemá žádné srovnání s pozemským, Dark Age má své místo i čas v naší historii. Místem, kde se celá hra bude odehrávat, je středověká Anglie, přesněji doba krátce po smrti krále Artuše.

O příběhu jste už možná četli v některé z předcházejících novinek, takže jenom v krátkosti: hráči se ve hře budou moci připojit k jednomu ze tří velkých „národů“ představujících země Albion, Hibernia a Midgard. Každá skupina bojuje s ostatními a už teď je jisté, že patrně žádná z nich nikdy nezíská výraznou převahu :-). Vy, jako hráč budete cmajdat vaší domovskou (poměrně bezpečnou) krajinou, účastnit se menších výprav v rámci svého království, cvičit postavu a jednou za čas přijde doba, kdy spolu s desítkami vašich druhů vyrazíte na nepřátelské území ukořistit nějaký ten poklad, lepé děvy, vyplenit město, ukořistit lepé děvy, lepé děvy, heh…

Dark Age of CamelotDark Age of Camelot

Ve hře bude samozřejmě i ekonomika – peníze budete získávat za věci, které vytlučete z monster a nepřítele. Ty následně utratíte za nová brnění, lepší zbraně, poplatky a mnoho dalších kratochvílí. Autoři se prý velmi snaží zamezit možnosti jakýchkoliv podvodů s penězi a vyvolání inflace s tím spojené. To samozřejmě není jednoduché a lze předpokládat, že se jim to nemusí podařit stoprocentně. Není pak těžké představit si rozhodnutí tvůrců hry, kteří ve hře budou zastoupeni například králem o tom, že každý s majetkem nad dva miliony zlaťáků musí polovinu svého bohatství odevzdat královské pokladnici. Na to už krásně navazují představy o protestujících bohatých hráčích, kterým se nebude líbit „socializace“ hry, spolčí se, zaplatí velkou armádu, která se pokusí dobýt hlavní město a svrhnout krále… To je samozřejmě pouze fantazie, nicméně určitě ne neuskutečnitelná v některé z chystaných MMORPG. S rostoucím významem multiplayerových her je takřka jisté, že naše virtuální alter ego bude nabývat významu a vše v jeho souvislosti budeme brát daleko vážněji.

Mimo pozemních lokací budou ve hře i dungeony. Měl jsem možnost vidět obrázek jednoho z nich a dýchla na mě atmosféra starých dobrých her jako byla například Ultima Underworld (měl by být někde tu okolo).

Dark Age of CamelotDark Age of Camelot

Nepřehlédnutelným prvkem bude i grafika, která u ostatních online her trochu zaostává za průměrem. Důvod je zřejmý – hratelnost masivně multiplayerových her je závislá na kvalitním připojení k Internetu a tomu je podřízeno vše. Tedy i grafické zpracování, protože zatím platila rovnice, že čím více grafiky, tím lepší připojení bylo nutné. Nevím, jak se s problémem optimalizace připojení vypořádali tvůrci Dark Age, ale podle screenshotů je to jednoznačně nejhezčí multiplayerovka ve vývoji.

Další změnou oproti stávajícím MMORPG bude způsob patchování hry. Autoři slibují, že bude značně vylepšen oproti způsobu, jakým jsou patchovány současné hry. Dnes je obvyklé, že celé patche se stahují z Internetu a hráči tak musí přetrpět stahování megabajtových balíků dat. Patche velké přes deset megabajtů nejsou výjimkou. Dark Age by měl jít cestou promyšleného způsobu updatu, který bude ve hře obsažen už v její základní verzi. Teoreticky tak autoři počítají s tím, že místo megabajtového patche vám do počítače pošlou krátký kód, který odemkne např. další dungeon či novou oblast. To by samozřejmě fungovat mohlo, ale i tak se jedná spíše o marketingový tah, kterým se tvůrci snaží dokázat, že jejich hra je lepší než konkurence. Takto mohou „poodemykat“ celou hru, ale dříve či později bude i poslední místečko na serveru přelidněné a bude nutný add-on.

Dark Age of CamelotDark Age of Camelot

Důležité je také říci, že před nedávnem se vývojovému týmu podařilo dosáhnout značného úspěchu. Jejich hru bude na severoamerickém trhu distribuovat firma Vivendi Universal, společnost vlastníci jiné herní firmy – Blizzard a Sierra. Je jisté, že tak velká firma dokáže svému produktu zajistit náležitou propagaci a je tedy pravděpodobné, že za předpokladu, že se z Dark Age of Camelot nevyklube naprostý brak (a to se s největší pravděpodobností nestane), hra velice záhy dožene své konkurenty a stane se tak nepřehlédnutelným hráčem na poli online her.

Na závěr jsem si připravil čtyři screenshoty jednoho hradu, který je na nich zachycen ráno, v poledne, večer a v noci. Nádhera.

Dark Age of Camelot – ránoDark Age of Camelot – v poledne

Dark Age of Camelot – večerDark Age of Camelot – v noci
Diskuze (2) Další článek: The Longest Journey konečně v prodeji!

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,