Dark Sector – ve stopách Unrealu?

Nejspíš už vás ta myšlenka také napadla. Když mohou mít příznivci RPG svoji Ultimu Online a Asheron´s Call, proč by něco podobného nemohli mít milovníci first-person stříleček? Stejnou otázku si položili i tvůrci Unreal:Tournamentu a dali se do díla na monumentální online hře, které dali jméno zavánějící temnou akcí: Dark Sector.
Nejspíš už vás ta myšlenka také napadla. Když mohou mít příznivci RPG svoji Ultimu Online a Asheron´s Call, proč by něco podobného nemohli mít milovníci first-person stříleček? Stejnou otázku si položili i tvůrci Unreal:Tournamentu a dali se do díla na monumentální online hře, které dali jméno zavánějící temnou akcí: Dark Sector.

Kanadští Digital Extreme vznikli v roce 1995 a jméno si udělali společně s Epicem právě na v titulku zmiňovaném Unrealu a loni na Unreal Tournamentu. A zatímco UT ještě stále sbírá ocenění za nejlepší akční hru loňského roku, v Digital Extreme si řekli, že další adrenalínovou záležitost už zvládnou sami. Dali hlavy dohromady, omrkli přitom, jak sami přiznávají, především Asheron´s Call a vyzbrojeni až po zuby enginem a zkušenostmi z Unrealu, vrhli se do práce. 11.února tohoto roku pak vydali oficiální tiskové prohlášení, v němž svůj Dark Sector přestavili.

Dark Sector bude samozřejmě FPS, tedy first-person shooter. Odehrávat se bude v relativně blízké budoucnosti (50-100 let) v naší sluneční soustavě. A že to nebude, jak už název napovídá, budoucnost růžová, ale temná, to je snad všem jasné. Světem vládne chaos, heslem dne je „Silnější vyhrává“. Vy se budete moci stát takřka čímkoli - lovcem hlav, který bude pronásledovat psance od planety k planetě; psancem, pro něhož jsou zákony od toho, aby se porušovaly či nájemným zabijákem, na něhož bude po čase vypsána taková odměna, že se proti němu obrátí i jeho vlastní přátelé. Budou tu však ještě větší možnosti, jako například oficiální zakládání syndikátů (něco pro členy Quake klanů), které budou chránit vaše soukromí i vaši bezpečnost. Tyto syndikáty budou rovněž moci dobývat a ovládat některá území, z nichž budou mít potom slušný ekonomický zisk (a nejspíš i řadu starostí s jinou materialisticky zaměřenou konkurencí). A aby toho nebylo málo, dočkáte se samozřejmě i klasických arén, ve kterých budou moci vaše týmy či postavy bojovat s jinými, vydělávat těžké peníze a za ně upgradovat dosavadní výzbroj. Důležitou součástí hry by pak měly být i meziplanetární lety a boje v nejrůznějších typech raket, jak velkou roli však budou v Dark Sectoru hrát, to je ve hvězdách.

Zní to sice jako fantazie, nicméně fakt je ten, že už se to všechno (ne moc dlouho) chystá a pokud se podaří celou věc dotáhnout do úspěšného konce (není důvod o tom zatím pochybovat), bude to skutečná bomba. Svět Dark Sectoru by se měl navíc jak sociálně tak technologicky vyvíjet, takže vaše postavy budou díky lepšímu vybavení čím dál mocnější (autoři se zmiňují dokonce i o náznacích RPG) a podobně jako u Asheron´s Call by měly každý měsíc přibývat nové mise či kampaně, které budou rozvíjet základní linii hry.

Co se grafiky týče, tady bude samozřejmě základem Unreal engine. Notně vylepšený ovšem, pracující s větším množstvím polygonů a počítající s využitím nejnovějších technologií včetně T&L. Což zní sice jako skvělá zpráva, ne ovšem pro ty, kteří jsou napojeni přes 56k modem (natož nižsí!). Známo dosud ani definitivně není, přes jaké servery se budete připojovat a kde budou, pravděpodobně však bude mít Evropa své vlastní. Otázkou zůstává i kdo bude distributorem hry. Na odpovědi si, zdá se, ještě nějakou dobu počkáme (na letošním E3 se Dark Sector prezentovat nebude) a tak jediné, co nám zbývá, je být ve střehu a číhat na první screenshoty. Do doby, než se objeví, můžete se kochat aspoň přiloženými výtvarnými návrhy. Nevypadají špatně, co říkáte?

Váš názor Další článek: Testovací programy

Témata článku: , , , , , , ,