Dark Souls 2: další porce strachu a frustrace?

Za rohem tu máme nové Dark Souls, které ve všech ohledech ctí předchůdce a jeho hlavním přínosem bude větší přístupnost a koukatelnější grafické zpracování. Opravdu?

Najde se jen málo her, které si kolem sebe zvládly vytvořit takovou auru jako první Dark Souls. Auru pořádného oldschool RPG, které neodpouští ani jedno chybné kliknutí a zelenáče si dává k snídani. Japonští vývojáři z From Software jednoduše perfektně vybalancovali výzvu a nekompromisní obtížnost s frustrací a z nevinně vypadajícího fantasy světa vytvořili nelítostnou torturu, kterou dobrovolně podstoupil nejeden hráč. Vývoj a dneska už i kvapně se blíží vydání dvojky tedy nejsou nic překvapivého. To částečná obměna tvůrčího týmu a údajné zvěsti o větší přístupnosti k nováčkům už ano. Je to ale všechno pravda?

1392187915-1.jpg 1392187916-5.jpg 1392187917-7.jpg

Opakovaná dekadence

Tak nějak na půl, protože za kormidlo se skutečně postavilo nové vedení, a to určitě vtiskne hře svůj vlastní styl. Podle novinářů, kteří už ale mohli hru hrát se nejedná o nijak dramatickou změnu. Dark Souls je pořád pekelnou mučírnou, která neztratila nic ze svého unikátního výtvarného návrhu nebo výzev, ze kterých vám budou doslova vstávat vlasy hrůzou. Druhé Dark Souls tak třeba poznáte už na první pohled. Dopředu se totiž posouvá výhradně kvalita grafiky, nikoli její styl. Zatímco jednička se tedy k světu zase tak moc neměla, pokračování už by se mělo potkávat se standardy a moderními technologiemi nejen RPG žánru.

1392187919-2.jpg

Všechny postavy budou mnohem detailnější, monstra ještě děsivější a prostředí živější. Hlavně na dojmu z dekadentních gotických kulis se snaží tvůrci opravdu zapracovat a máme se prý těšit i na snahu simulovat poryvy větru a především na povedené dynamické nasvícení. Tahle série ostatně do určité míry stojí a padá právě s atmosférou, a tak se není maniakální posedlosti světlem a tmou, kterou by tvůrcům mohl závidět i Shinji Mikami, vůbec co divit. V temných jeskyních, kde uvidíte sotva na tři kroky se přeci jen budete pohybovat až moc často a Slunce je ve světě druhých Dark Souls takřka neznámým pojmem.

Nekompromisní tortura

Alespoň to ale nebude tak velká změna, když se nad vámi budou stále dokola a dokola zavírat víka rakví. Ten, kdo mluví o jednodušším Dark Souls je totiž blázen! Obtížnost podle všech informací spíše ještě trošku porostla díky propracovanějšímu ovládání. Pořád se sice jedná o primitivní systém kombinující dva útoky a nějaké to krytí, ale nově hraje velkou roli třeba orientace v prostoru a směr, jakým se vaše postava kouká. Systém objevování nebezpečí skrze nespočet smrtí tedy jistě zůstane na svém místě.

1392187921-9.jpg 1392188412-11.jpg 1392188413-12.jpg

Lepší výraz, než-li snížení obtížnosti je spíše zprůhlednění herních mechanismů a hlavně rozumný návrh ovládání nebo inventáře. Nově by už konečně mělo Dark Souls vypadat jako moderní hra, mít normální inventář a přestat být tak tajnosnubnou mučírnou, která vám všechno říká s křížkem po funuse a nebo pro jistotu vůbec. V tomhle ohledu by si hru skutečně měli užít i hráči se slabším žaludkem a velmi malou trpělivostí.

Rozhodně to ale neznamená, že by se kvůli nim drželi autoři při zemi. Pořád se můžete těšit na obrovský herní svět, plně otevřený a lákající ke smrtelnému prozkoumávání. Dojde také na draky, přerostlé rytíře i mytické potvory a mnohdy vám nebudou stačit ani dva obří meče a trocha té magie a lektvarů. Všechny stěžejní principy v čele se stále se opakujícími úmrtími prostě hlásají návrat.

1392188417-20.jpg

Vše při starém

Otázkou ale zůstává, jak dalece bude funkční třeba nový systém, který vám při každém úmrtí ještě snižuje hodnotu zdraví. Dark Souls je totiž hlavně o perfektním vyvážení a to bude také hlavním úkolem pro celý tvůrčí tým. Pěkný kabátek, nové animace nebo kupa nových zbraní, to všechno je fajn, ale v okamžiku, kdy bude hra jenom frustrující přehlídka zajímavých smrtí je to k ničemu.

1392188416-17.jpg 1392188592-21.jpg 1392188594-24.jpg

Proto je možná nakonec lepší, že ve většině případů se autoři drží prověřených principů a zbytečně až tak moc neexperimentují. Alespoň to tak zatím vypadá a proběhlý betatest nám dává za pravdu. Pořád se údajně jedná o tu starou dobrou výzvu, jen značně audiovizuálně vylepšenou a s ovládacími schématy a menu patřícími do 21. století. Jak to ve skutečnosti je se ale můžete přesvědčit i sami, a to už v první polovině března.

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A