Dark Souls 2: dobrodružství na infarkt (recenze)

Hardcorové, brutálně tuhé RPG se opět vrací a zlepšuje se takřka na všech frontách. Není to ale taková idylka, jak se může zdát.

Spousta hráčů si v posledních letech stěžuje, že už nevychází tolik „starých dobrých“ RPG. Tedy pořádného hardcoru, u kterého ztvrdnete desítky hodin a stejně vlastně nevíte, o co jde. Proč se po vás něco vůbec chce, kdo je tohle a kdo je tamto a až postupem času na to tak nějak sami přijdete. No a přesně to je Dark Souls. Původní hra byla silně vyhrazená jen pro opravdu RPG hráče pozitivní. Druhý díl už od prvotního oznámení o sobě prohlašuje, že je více přístupný i pro nezkušené hráče. To se samozřejmě nelíbilo milovníkům prvního dílu a zvedla se vlna nevole. Právě tito hráči se však nemusí bát, Dark Souls je zpět. Větší, lepší a ještě rozsáhlejší.

1394119103-5.jpg 1394119103-6.jpg 1394119104-4.jpg

RPG jako řemen

Jisté usnadnění pro novice tu sice najdete, ale rozhodně to není nic převratného a i hráči, co už si RPG žánr vyzkoušeli, tu budou ze začátku tápat. V prvních místnostech, které fungují jako jakýsi tutoriál, si přečtete na kamenných cedulích, jak se skáče, chodí, bojuje a tak dále. Už vám ale nikdo neřekne, kam jít, proč tam vlastně jít a koho tam můžete potkat. To je právě síla i největší slabina Dark Souls 2. Hrou můžete procházet třeba třicet hodin a stále budete objevovat nové detaily, které si sami zařadíte do příběhové mozaiky. Na některé ani nenarazíte, takže vám musí vystačit vlastní fantazie.

1394119101-1.jpg

Ačkoliv příběh není přímo návazný na první díl, odehrává se ve stejném světě. Hlavní protagonista se objeví v království Drangleic, kdysi prosperujícím místě, které je nyní zruinováno a leží v troskách. V úvodním krátkém filmečku se dozvíte, že se z vás stal Nemrtvý a musíte nalézt lék pro své vyléčení. Ne tedy zrovna originální příběh, ale budiž.

 

Oproti prvnímu dílu jsou tu přítomna speciální ohniště, která vám později dovolí do již navštívených oblastí odcestovat

 

Po vybrání vhodné třídy, základní výbavy a vzezření jste vrženi do hry. Rozprostře se před vámi otevřený svět, po kterém budete cestovat desítky a desítky hodin. Naštěstí jsou zde oproti prvnímu dílu přítomna speciální ohniště, která vám později dovolí do již navštívených oblastí (nebo po zabití místního bosse) odcestovat. To samozřejmě snižuje vysokou míru frustrace při smrti a následném vrácení na poslední checkpoint, který je zatraceně daleko.

1394119103-2.jpg 1394119105-3.jpg 1394119105-7.jpg

No a že budete umírat hodně, to si pište. Myslím, že se nemám za co stydět, když se přiznám, že jsem umřel po prvních deseti hodinách více než dvacetkrát. Nutno jedním dechem dodat, že vždy vlastní chybou. Nikdy to totiž není tak, že by vás hra nějak podvedla a vy jste umřeli nějakým bugem. Dost často jsem navíc umřel díky své chamtivosti.

Tu jsem viděl, jak se něco třpytí pode mnou a risknul jsem skok za blyštivým pozlátkem. Bohužel jsem ale špatně odhadl vzdálenost a utopil se. Jinde jsem zase vlezl do oblasti, na kterou jsem ještě neměl dostatečný level, a první protivník mě zabil jedním mocným úderem. Ze všech těchto smrtí se však poučíte.

Opakování matka moudrosti

Po respawnu vlezete do jiné části, po pár soubojích si zvýšíte level, nakoupíte nové zbraně (ty se mimochodem nově opravují samy po respawnu) a jde se do předešlé části znovu a s větší vervou! Pokud se vám tento styl líbí, budete tu jako doma, protože přesně o tom Dark Souls 2 je. Umřete hodněkrát, ale vždy se oklepete, poučíte a příště už stejnou chybu neuděláte. Respektive uděláte podobnou, ale i z té se poučíte a tak pořád dokola.

1392187916-5.jpg 1392187917-7.jpg 1392187919-2.jpg

Bojový systém zůstal takřka nezměněn, takže budete muset opět studovat styl útočení nepřítele, možná i jednou dvakrát umřít, abyste se naučili jeho útokům uhýbat a následně mu mohli zasadit smrtící úder. To vše vyžaduje praxi a trpělivost. Kdo nemá především zmíněnou trpělivost, bude mít problém.

 

Vylepšená grafika, stabilní frame-rate, možnost cestování do lokací a opět desítky hodin herní zábavy

 

Místy jsem však vývojáře proklínal vzhledem k nepřehlednosti. Nikdy totiž dopředu nevíte, jestli postava před vámi je třeba NPC, nebo krvežíznivý protivník. Mně se něco podobného stalo s jedním obchodníkem, kterého jsem nechtěně trefil mečem a on si to nějak špatně vyložil. Jelikož byl na naprosto odlišném levelu než já, stačilo jedno, dvě máchnutí a byl jsem v pánu. Problém byl, že jsem od něj potřeboval koupit nový štít, jenže pokaždé, když jsem se v jeho okolí objevil, okamžitě na mě zaútočil. Místní obyvatelé mají tedy zatraceně dobrou paměť, pozor na to.

1392187921-10.jpg

Hardcore i vzhledově

Dark Souls 2 je skvělým pokračováním skvělé hry, které si své publikum určitě najde. Pokud se vám líbíla jednička, zde budete mlaskat blahem ještě víc. Vylepšená grafika, stabilní frame-rate, možnost cestování do lokací a opět desítky hodin herní zábavy. To všechno protkané uhrančivou a strašidelnou atmosférou, kdy se budete často krčit ve světle pochodně a doufat, že alespoň některé protivníky plápolající oheň odradí od útoku. Hutná atmosféra se dá krájet na každém kroku a je jen na vás, jak si ji dokážete užít.

1392188412-11.jpg 1392188413-12.jpg 1392188413-15.jpg

Grafické zpracování je vylepšené a především okolní prostředí vypadá velmi dobře. Když se však zaměříte na detaily, už tak odvaření nebudete. Především obličeje působí v roce 2014 až komicky, stejně tak jako „průsvitný“ hábit díky problikávajícím pixelům. Také audio stránka si občas vezme timeout, takže mírně opožděné zvuky jsou takřka všude.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: RPG | Hardcore RPG
Výrobce: From Software | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 14. března 2014
  • Výborná atmosféra
  • Dlouhá herní doba
  • Nesmírně rozsáhlá mapa
  • Volnost
  • Pravé hardcore RPG
  • Neoriginální příběh
  • Občasné lagy
  • Otravná penalizace smrti

Druhé pokračování RPG hardcore hry ze staré školy se povedlo. Přináší více méně to stejné co první díl, ale některé části a aspekty ještě vylepšuje. Nejedná se o dokonalou hru, nicméně fanoušci série si ji jistě užijí. Pro ostatní hráče nebo ty, kteří o RPG žánr zakopnou jednou za čas, se ale opět jedná o nehratelný kousek. Bohužel.

Dojmy z multiplayeru vám přineseme již brzy.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 11 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 12 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 13 N/A