Dark Souls 3: legendární řezničina (recenze)

|   |  Odpovědět
Rejtek  |  21. 04. 2016 08:07

Teda zatím jsem našel pouze tu
pár her už z tama mám ale zajímalo by mě třeba jestli někdo nenarazil na levnější, díkec

|   |  Odpovědět
X6205  |  20. 04. 2016 10:35

Dark Souls je hlavne umelo prehypovany a nie je nicim vynimocny.. Cely kult okolo vznikol vdaka prehnane vysokej obtiaznosti ktora je prezentovana ako uzasny benefit, ako nieco vynimocneho co sa dnesnych "lahkych" hrach uz nevidi a rozhyckani moderni hraci su z toho paralyzovani. Aspon si svoje komplexy mozu na socialnych sietach liecit pochvalnymi komentarmi ako uspesne DS dohrali :) Pritom je jedna iba o programatorsky odflaknutu pracu, velmi zle vyvazenu hernu mechaniku a vysledok je prakticky nehratelny a velmi frustrujuci. Proste taka sra**a ktoru mozno o par rokov AVGN bude recenzovat..

PS: DS1 som normalne dohral do konca a nasledne vymazal zo svojej Steam kniznice. Pekna strata casu..

|   |  Odpovědět
S4TW  |  20. 04. 2016 12:07

Jsem přesvědčený, že naopak tvé oblíbené hry by také spousta lidí zkritizovalo, tak to hold je, hra ti jednoduše nesedla a nevidíš v ní takový benefit, naopak xx hráčů ano. DS jsem nehrál, takže nemohu soudit, ale jakmile někdo takto odsoudí, ne úspěšnou, ale veleúspěšnou hru, tak je něco špatně na něm a ne té hře, popřípadě mu jednoduše hra nesedla, což se občas stane. Já zase dodneška nepochopím, co někdo může vidět na filmu 2001 Vesmírná Oddysea, to byla zase největší ztráta mého času... sorry, jen můj názor, neber to jako útok na tvou osobu...

|   |  Odpovědět
Tomb74  |  19. 04. 2016 16:16

Přátelé,poraďte prosím.Nikdy jsem DS hry nehrál,ale bavila mě kdysi série Legacy Of Kain,putování odlehlými lokacemi,chrámy a řešení různých hádanek,jsem zároveň i fanouškem série God Of War,mám rád tuhý souboje a nevadí mě dělat bosse třeba na padesátej pokus při těžších módech hry,beru to jako výzvu-mám do tohodle jít?Bude mě to bavit?Mám z týhle série prostě respekt,poněvadž každej dycky zmiňuje ukrutnou obtížnost a vím minimálně od dvou lidí,že koupili a odložili,protože by jinak prej museli rozkousat ovladač...Vzteky a nasráním...Takže se pořád odhodlávám,rád bych se u tý hry taky bavil,takže chci vědět,zda to úsilí při překonávání překážek a postup hrou je fakt takovou odměnou jak píšou recenzenti(většinou skalní fanoušci série)...Díky za postřehy a glosy.

|   |  Odpovědět
Pavel Kovalancik  |  19. 04. 2016 16:47

Pokud Vam jde o vypravu a hltani atmosfery, jdete do toho. Hra je sice tezka, ale neni problem si zavolat na pomoc vice bilych fantomu, kteri radi pomohou skrze nezdolnou lokaci. :)

|   |  Odpovědět
Tomb74  |  19. 04. 2016 17:38

Díky.Tak asi to zkusím.Já neřeším moc třeba grafiku,spíš mě dostane atmosféra tý hry, a tohle vypadá fakt zákeřně temně a fantasticky.Jen mám vítr z těch drobnejch zákeřností(úmrtí postavy a nutnost si tam dojít a obstát při zpětným získání inventáře).Tohle mi připomíná Diablo 2,akorát mám pocit,že v týhle hře to bude asi mnohem těžší a spíš na infarkt Holt neznám principy tý hry,abych vůbec prošel úvodníma pasážema(mini boss hned prý zkraje,a všude čtu,že postava může během chvíle zhebnout i při útoku běžnýho protivníka,či při nějaké zákeřnosti-past,truhla atd.)
Zní to dost hardcorově nesmlouvavě

|   |  Odpovědět
Ch.  |  19. 04. 2016 22:41

Inventar ti zustane i po smrti. Ztracis jen duse (platidlo a v podstate XP na level up), a hlavne ember, coz je dejme tomu neco jako lidskost (v predchozich hrach se to tak jmenovalo). Dark Souls serie je extremne tezka pro nekoho, kdo nema trpelivost. Hra se da ale docela dobre naucit. Osobne si ale myslim, ze pro zacatecnika se serii je trojka dokonce tezsi nez jednicka, a to diky absolutne frenetickym soubojum. Jsou tam souboje klidne a pomalejsi, kdy vsechno zalezi na hracove skillu, ale pak jsou tam zkratka prilis casto souboje se zaplavou nepratel, kteri hrace muzou rozsekat hodne rychle par udery. Bud bych za sebe doporucil vyzkouset u nekoho, kdo hru vlastni, nebo zkusit sehnat za par korun treba jednicku (ale POZOR, ta ma hodne krkolomne ovladani kamery!). Coz mi pripomina, ze at uz to nebo to, bez gamepadu ani ranu, na klavesnici se DkS hry hrat moc nedaji). Jinak bez vyzkouseni hrozi to, ze vyhodis penize za dobre vypadajici hru, ale nedostanes se pres prvniho bosse, respektive prvni zaseknuti v postupu - hra ti nerika, kam mas jit, co mas udelat, vsechno musis prozkoumat a pritom zakonite spoustukrat umres, at uz na zaplavu nepratel, gravitaci (o boze, Undead Settlement!) nebo jen prostym faktem, ze te roznese neco jednim uderem, aniz bys vedel, co s tim mas delat (treba prave ta truhla). A to pro novacka muze byt a je hodne frustrujici. Vyzkousej u nekoho (nebo nejakym jinym zpusobem), po prvnim velkem souboji uvidis, pripadne vyzkousej predchozi hry ze serie (dvojku jen v Scholar of the First Sin edici!).

|   |  Odpovědět
Ch.  |  19. 04. 2016 22:47

A pripadne dopadnes jako ja, Dark Souls (1) jsem si koupil tusim pred rokem a pul, protoze se mi dost libil Bloodbourne a rekl jsem si, ze vyzkousim duchovniho predchudce, nez utratim 60€ nebo kolik (DS1 15 euro tusim v akci na steamu) a zasekl se v podstate hned na zacatku hry u tretiho bosse. A o mesic pozdeji nebo tak byl v akci DS2: SotFS a ja si rekl, ze to proste koupim a ty hry pokorim - a pokoril s pomoci youtube. Napada me jeste, ted je duben, pokud opravdu nespechas, urcite v lete prijde vyprodej na Steamu a DS3 muzou byt o dost levnejsi nez ted. A mezitim se podivat na youtube treba na nejaky playthrough, dokaze to dost pomoci v rozhodnuti, zda ty prachy investovat nebo ne.

|   |  Odpovědět
Tomb74  |  19. 04. 2016 23:26

Díky za koment!Steam se mě netýká,momentálně hraju na PS 4...Takže konzolová verze mě nemine...Já jsem na nějaká videa a gameplaye koukal,ale jelikož jsem to nikdy nehrál v reálu,tak nevím jak a co očekávat...Viděl jsem třeba gameplay nějakýho borce co mydlil bosse v Tebou zmiňované Bloodborne a během minuty a půl jak nic je ukončil...což je mi jasný,že to takhle prostě nepude...Takže tak...Pro mě to je krok do neznáma,absolutně,neprobádaná půda...

|   |  Odpovědět
Tomb74  |  24. 04. 2016 10:37

Tak zatím jsem ještě nekoupil nic.Mrknul jsem tedy ještě na recenze "dvojky" Scholar Of The First Sin a z toho teda taky nejsem moudrej...Jeden napíše,že nováčci mají možnost svět DS vyzkoušet,druhej,že je ta hra o dost těžší než původní edice...To samý Bloodborne,v jedný recenzi se říká,že pro nováčky ideální seznámení s brutalitou a náročností her od From Software a v druhý,že peklo na hraní...Podle mě nemá cenu tyhle věci číst.Sedmkrát se nadechnout a tu hru prostě koupit.S tím,že je reálná šance,že ten ovladač(nejeden) asi teda zřejmě roztřískám Buď mě to chytne a budu se měsíce frustrovat a pak opájet zvládnutím hry,nebo to odložím a už se k tomu nevrátím.Nic jinýho.Recenze mě pomohly jen k tomu,abych si udělal zhruba obrázek o tý hře,o principech hraní,zbytek je na mě a na kecy o brutální obtížnosti se vykašlat.Budu jen muset nakoupit pytle s čajem na uklidnění nervů...To zvládnu.Vypít...

|   |  Odpovědět
Ch.  |  19. 04. 2016 00:38

Chybi nejakej vhled do herniho navrhu - postihy za smrt? Backstab? Parry a riposty? Nejaky soft level cap? Ovladani? Uhly kamery? Co level design - jedna se o uzavrene chodbovite lokace, nebo otevrene prostory? Zajimava kritika DS2, kterou ctu posledni dobou nejak casto v "recenzich" DS3, pritom pokud DS3 je navrat ke korenum v kombinaci s frenetickym soubojovym systemem a frenetickymi neprateli z Bloodbourne, mozna bych se radsi vratil do doby Scholar of the First Sin, kde soubojovy system byl zalozen na zkoumani protivniku a jejich vzorcu utoku a nikoliv na neustalem rollovani a vyhybani se peti strelcum z kuse a peti skakajicim skretum s cepicemi :)

|   |  Odpovědět
Pavel Kovalancik  |  19. 04. 2016 16:49

Diky za postrehy. Nejake info bude doplneno. Bohuzel ale mista neni pro clanek tolik. Mnoho ctenaru pri pohledu na ctyr a vice strankovou recenzi radeji zaskroluje k zaveru a tim to hasne.

|   |  Odpovědět
Vody  |  19. 04. 2016 18:01

Na druhou stranu ti co nemají v práci co dělat, nebo ti co se nechcou právě učit a hledají jakokouliv záminku, dlouhé články uvítají

|   |  Odpovědět
Ch.  |  19. 04. 2016 22:19

Napsat se to da rychle a jednoduse, treba do jednoho odstavce treba misto toho druheho, ktery v podstate s recenzi nema co spolecneho ;) V podstate muzes misto nejakyho tlachani o tom, jak te zklamal druhy dil, a nekam doprostred recenze nahodit, ze soubojovy system je v zasade napriklad podle me frustrujici a odmenujici zaroven. Treba v tom, ze souboje jsou freneticke a neni misto na to, aby hrac jen drzel stit nahore (protoze tady prichazi prave to, v cem povazuju DkS3 za slabsi nez dvojku - enemaci maji komba, ktere jen stitem nahore hrac nevykryje, navic se k tomu pridava to, ze obtiznost je umele navysovana vyskytem vicero stejnych ci ruznych enemaku - jako priklad staci treba uvest pasaz uz nevim kde na strechach katedraly, kdy v uzkem koridoru na zavareni hracovych prstu staci jeden ci dva silver knighti, ale fromsoftware tam zbuhvijakyho duvodu nahodili knightu osm, z nich kazdy jeste ke vsemu muze strilet z obrovskyho luku, takze hrac je odkazan na dodge a roll a nejake zahadne odlakavani nepratel jeden po jednom, coz nefunguje, a tak jen na zbesily sprint okolo k nejakemu ohnicku). Ale pak zase prichazi souboje, kdy skill hrace je to klicove - parry ma znovu oproti DkS2 ohromnou ulohu, spoustu nepratel tim jde snadno udolat jednim dvema udery a souboje tak mohou byt ohromne odmenujici. A stejne tak souboje s bossy, kterych je tusim mene nez v DS2, ale spousta z nich se vryje do pameti a ze souboje s nimi by mely byt zalozene na pozorovani vzorcu, jakymi utoci (bohuzel obycejny plebs nebo prave ruzne varianty knightu jsou umele ztizeny jejich mnozstvim a hlavne neskutecnou frekvenci jejich uderu bez znatelne ztraty JEJICH staminy).
No a pak jednou vetou zminit treba to, ze postihy za smrt stale existuji, ze backstab je zase hodne dulezity a ze treba level design odpovida world designu. A urcite bych zminil, ze DS3 vypada sakra dobre i proto, ze spousta budov je jasne cesky gotickych, chram sv. Barbory je ve hre ve svy nadhere petkrat zvetseny :) Jinak mne osobne se hraje trojka o dost hure nez predchozi dily prave diky frenetickym soubojum. Mozna jsem si zvolil spatny build na prvni pruchod, mozna jsem proste jen zvykly na pomale tempo predchozich her, a vetsi sevrenost lokaci, a s nejvetsi pravdepodobnosti nemam skill na parry :)
Jinak Miyazaki mimochodem pracoval na dvojce taky, takze bych o nejakem "navratu" asi nemluvil. Porad pracoval jako hlavni dohled nad titulem, coz je mimochodem dost patrne treba v art a world designu. Asi jako kdyby se clovek z pozice recenzenta posunul na post sefredaktora - clanek bys primo ty nenapsal, ale porad bys byl odpovedny za jeho vydani, a mohl bys recenzenta sloupat do krve, kdyby svou praci podle tebe odflakl ;) Jo a sorry za super dlouhou odpoved, kdyz sam rikam, ze se to da napsat kratce a jednoduse. Lol.

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor