Dark Zion v prachu a popelu

Když jsme před několika málo měsíci přinesli informace o online RPG Dark Zion, článek nesl bombastický název „Revoluce v on-line hraní na dohled?“. Početná skupina příznivců multiplayeru se mohla začít radovat nad tím, jak rychle se zvyšuje počet připravovaných online titulů. V té době ale ještě nikdo netušil, že proběhne pár úplňků, ženy ztratí trochu krve a všechno bude úplně jinak…
Dark Zion v prachu a popelu
Když jsme před několika málo měsíci přinesli informace o online RPG Dark Zion, článek nesl bombastický název „Revoluce v on-line hraní na dohled?“. Početná skupina příznivců multiplayeru se mohla začít radovat nad tím, jak rychle se zvyšuje počet připravovaných online titulů. V té době ale ještě nikdo netušil, že proběhne pár úplňků, ženy ztratí trochu krve a všechno bude úplně jinak…

Honza Horčík ve svém článku Dark Zion charakterizoval jako hru, kde je „naprostá svoboda hráčova rozhodování a konání“. Na rozdíl od současných O-O (online only) her, které ve své naprosté většině vycházejí z klasických RPG a fantasy světa, měl DZ podle záměru autorů přinést mnoho nových prvků do role-playing stránky hry i samotného technického zpracování.

Zatímco například v Ultimě Online jste vrženi do světa s fungující společenskou strukturou, v DZ ji mělo být potřeba nejprve vytvořit – vystavět klany, města, království, impéria. Záměrně mluvím v minulém čase, protože podle včera uveřejněné zprávy se tým Wombat Games rozhodl vývoj této hry ukončit.

Jako důvody proč se tak stalo, jsou v oficiálním prohlášení uvedeny nezájem vydavatelů a velké náklady, které by další vývoj této hry sebou nesl. Hra přitom byla vyvíjena již od roku 1998, i když na druhou stranu nutno přiznat - o žádný velký frmol se nejednalo, v době našeho prvního článku bylo k dispozici pouze několik artworků, tedy vůbec žádné obrázky ze hry nebo alespoň použitého enginu.

Na projektu se v pozici konzultanta podílel také Tad Williams, známý spisovatel sci-fi. Bohužel se nejedná pouze o konec této hry, ale celého mladého týmu Wombat Games, jehož někteří členové se podíleli na vývoji Ultimy Online.

Nemá smysl diskutovat o tom, že online hry patří po technické stránce k nejsložitějším hrám vůbec – prostě to tak je. Ačkoli různí herní guru do budoucna předpovídají, že multiplayer se nestane převládajícím prvkem počítačové zábavy, v současné době, po velkém úspěchu UO a jejích následovníků vypadá situace úplně odlišně – každý se do jejich tvorby vrhá. Musíme tedy doufat, že smutný konec kterého se dostalo Dark Zionu nepotká další připravované hry.

Nejnovější komentáře