Darksiders – nepřeskočil Fallout něco? (recenze CZ verze)

Diskuze čtenářů k článku

Lukáš  |  04. 11. 2010 08:23

Tak nějak nechápu, proč si autor stěžuje na to, že v Mass Effect byl jeho adept moc násilnický, a potom v Darksiders vyzdvihuje souboje jako nejlepší část hry a něco, co ho vtáhlo do RPG zóny

Nechápejte mě zle, nic proti mlátičkám ani konverzím z konzolí nemám (většinou...), třeba Devil May Cry 3 bylo pro mě skvělou zábavou, ovšem asi bych dvakrát rozmýšlel, zda-li takovou hru označit jako RPG. Akce z třetího pohledu s několika RPG prvky zní logičtěji. Když jsem recenzi otevřel a četl nadpis, domníval jsem se, že mám co do činění se hrou, která by mohla stát po boku Dragon Age :)

PS: Zaznamenal jsem celkem dost gramatických chyb v textu, autor by si po sobě mohl text alespoň přečíst, než ho uveřejní.

 |   |  Odpovědět
05. 11. 2010 00:12

Tak ono šlo z velké části o očekávání. Od ME jsem čekal RPGčko až na krev a v podstatě jsem si zahrál Gears of War ve sci-fi prostředí. Naproti tomu Darksiders jsem zpočátku vnímal jako tupou mlátičku a ejhle. Takže proto.

Ale zajímaly by mě ty chyby popravdě :) Vypátral jsem zatím dva překlepy.

 |   |  Odpovědět
Clarkie  |  05. 11. 2010 21:43

To zní, jak kdyby Gears of War sci-fi nebylo :)

 |   |  Odpovědět
Lukáš  |  06. 04. 2011 10:06

Tak jsem si recenzi pročetl podruhé, co se těch chyb týče tak to asi nebylo tak zlé, jesli byly překlepy jen dva :) Asi mi přišly jako přílišné hrubky.

Každopádně se mi pořád nezdá označování Darksiders jako představitele RPG. I v takovém Diablu byly RPG možnosti o poznání dál. Tady přeci jen máme 3 zbraně hlavní, spoustu gadgetů a menších zbraní (nevím, ale těžko tu škatulkovat, protože třeba nástroj na otevírání portálů a roh či řetěz se moc za zbraně považovat nedají, zatímco Mercy a hvězdice jsou jasnými kandidáty). Brnění máme vlastně jen dvě a to ještě hráči s druhým často do kontaktu ani přijít nemusí. Nakupování u Vulgrima je určitým RPG elementem, ale jakmile u meče všechny útoky vytáhneme na level 3 a zakoupíme nelevelovatelné, tím veškeré RPG končí. Použitelnost consumables je minimální, za celou hru jsem se neobtěžoval, možná jednou menší Life Essenci. No a enhancementů na zbraně tu sice je 12, ale jako nosný RPG prvek to také nevidím. Hlavně nám tu chybí jakákoliv možnost rozhovorů s postavami mimo in-game videí, nejsou tu v podstatě žádné questy jako takové, prostě máme směr a sledujeme ho, abychom hru posunuli dál. Sice máme možnost prozkoumávat okolí a jiné lokace, ale v těch už nás žádné vedlejší questíky nečekají.

Naproti tomu Mass Effect (alespoň první):
Máme tu brnění pro každého člena týmu, jeho sloty a s tím spojené vylepšování. Máme tu 4 kategorie zbraní, z nichž každá má desítky zástupců a další systém vylepšování, máme tu uni-nástroje a biotiku, granáty. Můžeme nejen nakupovat ale také prodávat a rozkládat na omnigel, máme k dispozici inventář o více než 8mi (10ti? Nevím teď přesně, kolik consumables má v inventáři možnost nosit War) slotech. Hlavně, mnoho postranních questů, rozhovorů, logů, záznamů atp. Levelování postavy a zlepšování jejích schopností, nejen zbraní, mnoho classů, za které se dá hra hrát... A to je prosím podle mnoha hráčů osekané RPG na ty staré RPG poměry.

Podle Vaší logiky by se jako RPG dalo označit i Bulletstorm, protože koneckonců i tam si člověk vylepšuje zbraně a žene ho to kupředu :)

Darksiders je vynikající hra, ale je to mlátička s několika RPG prvky, upřímně jsem kosu využíval minimálně, taky rozsah jejích komb na Chaoseater zdaleka nemá a ani Tremor Gauntlet na tom není o moc líp. A sekeru, kterou tu uvádíte, tak s tou jsem do kontaktu nepřišel vůbec, a to bych rád zmínil, že jsem měl v držení všechny dostupné zbraně i enhancementy :) Vzpomínám si, že občas War popadne sekeru od minibossa a pár mu jich s ní flákne, ale to z ní ještě nedělá hratelnou zbraň. Vůbec mi to nevadí, protože mám rád hry, co se opírají o hrdinu a jeho nabušený meč (podobně jako Devil May Cry 3), ale jako RPG zónu bych to neoznačoval. Oproti DMC má ale Darksiders obrovské množství puzzlů a je potřeba u nich myslet, proto je přirovnávám k Legends of Zelda. A proti tomu srovnávat ME s Gears of War, to jste si měl to ME asi opravdu zahrát víc.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 12 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 12 N/A
Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, největší problém má Xbox

Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, n…

Cyberpunk 2077 dostal minulý týden odklad data vydání a vyjde tak až v září. Polský insider Borys Niespielak tvrdí, že je to kvůli optimalizaci pro konzole.

23.  1.  2020 | | 8 N/A
Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Recenze

Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Rece…

Masivní MMORPG Black Desert konečně dorazilo na mobilní telefony a vypadá to na hodně slušnou zábavu.

13.  1.  2020 | | 3 N/A