Darksiders II: Deathinitive Edition - kapesní Smrt | Recenze Switch verze

Na začátku letošního roku na Switch dorazil první díl série Darksiders a pokračování na sebe nenechalo dlouho čekat. Jak si stojí Smrt na tomto hybridním zařízení?

Co baví

  • Výborný technický stav
  • Stále kvalitní RPG rubačka
  • Rovnou vylepšená edice

Co vadí

  • Kamera
  • Absence dotykového ovládání a gyroskopu
8/10
Hodnocení

Vypadá to, že s vydáváním her, které již dříve vyšly na nějakou jinou platformu, nově na Switch to jen tak nepřestane. Není to ale vůbec nic špatného. Mimo to, že je konečně vidět zájem studií třetích stran o platformu Nintenda, si také můžeme zahrát velké tituly i na cestách. Nyní si svoji cestu na tuto konzoli našla Smrt, jeden ze čtyř jezdců apokalypsy série Darksiders.  

2019100111205200-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg2019100111113100-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg2019093012352100-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg
Level design je stále pestrý a poutavý, s navozením skvělé atmosféry

V dubnu letošního roku už Switch navštívil Válka a jeho port Warmastered edice nedopadl vůbec špatně. I pokračování přichází rovnou ve vylepšené Deathinitive edici. Krom základní hry tedy součástí balení jsou i všechna DLC, vylepšená grafika a společně s dalšími úpravami. Pokud jste tento titul už hráli na jiné platformě, tak po obsahové stránce nečekejte žádné novinky. Ani hratelnostně se nic nemění. 

 

Pokud jste tento titul už hráli na jiné platformě, tak po obsahové stránce nečekejte žádné novinky

 

Jak už to u portů na Switch bývá, jako jedny z prvních věcí jsem zkoušel, jestli Darksiders II podporují dotykové ovládání a gyroskop, což jsou dosti charakteristické prvky pro tuto platformu. Bohužel jsem ani v jednom případě nepochodil. U mlátičky z pohledu třetí osoby by sice ovládání dotykem moc využití nenašlo, ale třeba pro orientaci v menu a inventáři by to nebylo vůbec od věci. Stejně tak i gyroskop by se hodil při míření, když smrt potřebuje přesně střílet nebo hodit bombu.  

Tentokrát byste tady českou lokalizaci hledali marně. Zatímco první díl přinesl české titulky, tady si budete muset vystačit s angličtinou. Ani se ale není čemu divit vzhledem k tomu, že ani na ostatních platformách se Darksiders II Deathinitive edice překladu nedočkala.  

Port, který nezapomněl na originál

Hlavní u takových portů je především jejich technická stránka. Například studio Panic Button Games nám stále dokazuje, že na Switch se dají dobře přenést i obří tituly jako je Warframe. Na druhou stranu jsou tu ale i horší případy jako remaster Assassins Creed III, který se sice po několika patchích zlepšil, ale zprvu to byla katastrofa.  Darksiders II naštěstí patří k těm lepším případům. Dokonce bych řekl, že se povedl ještě o něco lépe než první díl.  

2019100111501400-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg2019093013043300-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg2019093013041200-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg
Akční styl Darksiders platformě Switch opravdu sedne

Zatímco u prvních Darksiders byla na Switchi volba mezi lepší grafikou a vyšším počtem snímků za vteřinu, tady jsem na nic takového nenarazil. Musím uznat, že mě překvapilo, jak dvojka oproti svému předchůdci vypadá. Na to, že se jedná o znatelně větší titul, si s ním vývojáři poradili výborně. Studio Gunfire Games, které mělo tento port na starosti, má za sebou i vývoj třetího dílu a je vidět, že si na tomhle kousku dali záležet.  

 

Hlavní je, že Darksiders II jede stabilně bez jakýchkoliv záseků a pádů počtu snímků za vteřinu

 

Určitě si během hraní všimnete, že hra pracuje s dynamickým rozlišením, tedy že se rozlišení mění za chodu. Propastný rozdíl je znatelný ve velkých otevřených lokacích, ale vzhledem k tomu, že většinu času stejně budete trávit v interiérech, to zase až tak moc nevadí. Hlavní ale je, že Darksiders II jede stabilně bez jakýchkoliv záseků a pádů počtu snímků za vteřinu. Pokud pak budete hrát primárně v doku, tak je kvalita ještě o něco vyšší. V obou režimech hra běží naprosto bez problému.  

2019093011533600-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg2019093011230700-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg2019093011270100-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg
Grafika se dočkala ústupků, vizuální styl tím ale naštěstí nestrádá

Jak jsem již zmiňoval, po obsahové stránce se nic nezměnilo. Stále sledujeme příběh o jezdci jménem Smrt, který se snaží očistit jméno svého bratra války. Od Crowfathera pokračujeme do země Makerů, kteří existují už od pradávna a dokázali tvořit celé světy. Teď je ale sužuje Korupce, se kterou se musíte vypořádat. Zničení Korupce je výhra pro všechny. Pomůžete Makerům a zároveň si zpřístupníte cestu ke stromu života, kde se mají skrývat odpovědi, po kterých Smrt prahne. Tam jeho cesta ale teprve začíná. 

Portovaly se i chyby

Spolu s kladnými prvky jako je soubojový systém a propracovanější RPG systém si ale Darksiders II přineslo na Switch i své neduhy. V tomhle ohledu mi nejvíce vadila kamera, která nedělá dobrotu hlavně v těsnějších prostorách. Ani boje na koni nejsou nic příjemného, ale vzhledem k tomu, že se odehrávají v otevřených lokacích, tak kamera nedělá takovou neplechu.  

2019092214032200-D7CA6266AE0BA0B8685E3F17EDE6840C.jpg

Nevytratila se ani repetetivnost hry. Stále jdete a sekáte do všeho, co se jen pohne. Čekali byste ale něco jiného od mlátičky z pohledu třžetí osoby? I přes to, že už vyšel třetí díl, kde se poprvé představila sestra jezdců jménem Fury, se dvojka stále ve většině případů řadí na vrchol této série a já s tímto názorem naprosto souhlasím. Pokud se poohlížíte po větších klasikách tohoto žánru na Switchi, tak můžete sáhnout například po Devil May Cry 2, které také vyšlo docela nedávno. Darksiders každopádně stále zůstává příjemnou alternativou.  

Verdikt

Smrt přichází na Switch ve výborném technickém stavu. I když si s sebou přináší i neduhy z původních verzí, stále se jedná o výborný titul v žánru mlátiček z pohledu třetí osoby a zároveň nejlepší díl série Darksiders.

Nejnovější komentáře