Day of Defeat aneb jak pár nadšenců k penězům (a slávě) přišlo

Nestává se to často, ale stává se to. Oblíbená herní modifikace, zkráceně "mod", se postupně vyvine v natolik uznávaný a rozšířený produkt, že se na něj zaměří pozornost herních společností, které zavětří povědomou pižmovitou vůni peněz. Bylo to tak s Counter-Strikem a je to tak i s dalším proslulým Half-Life modem jménem Day of Defeat. Chcete vědět víc?

Day of Defeat je stará, ale opravdu stará modifikace hry Half-Life. Její počátky se datují kamsi do roku 2000, o rok později zvítězila v prestižní soutěži magazínu GameSpy o nejlepší herní modifikaci roku. Jedná se, jak jinak, o multiplayerovou FPS z prostředí 2. světové války. Ono těch rozdílů oproti Counter-Strikeovi vlastně ani moc není - opět máte na výběr několik různých herních týmů (několik za Spojence i za Osu) a můžete si také zvolit specializaci svého vojáka (kulometčík, sniper, seržant a podobně). No a pak už se jen pustíte do boje - mapy jsou zasazené do prostředí válkou značně poničené západní Evropy.

 

 

Zdařilá modifikace měla hned od začátku poměrně velký úspěch, a tak není divu, že po pár letech si jejích vývojářů všimla přímo společnost Valve Software (tvůrci Half-Life). Najala klíčové lidi z vývojářského týmu, kteří od té chvíle pracovali přímo v centrále Valve spolu s těmi, které dříve obdivovali. Přesně jak poznamenal jeden z autorů DoD - "byl to splněný sen". Úkol zněl jasně: připravit původně volně šířitelnou modifikaci pro komerční využití. To znamenalo velké změny v grafice, menší už v podobě map (kterých devět přibylo, celkem jich bude patnáct) a skladbě zbraní. Přibyl také britský tým pod vlajku Spojenců a do, se vší úctou, dnes již značně zastaralého Half-Life enginu byla přidána podpora částicových systémů. Změny se dotkly ve větší či menší míře takřka každého elementu hry.

 

Hlavní rysy hry:

  • multiplayerová FPS z prostředí 2. světové války
  • původně oblíbená Half-Life modifikace
  • v mnoha ohledech podobná Counter-Strikeovi
  • s nízkými hardwarovými nároky
  • ale poněkud zastaralou grafikou

Současní hráči DoD se prý nemají čeho obávat, a už vůbec se nemusejí strachovat, že by si nemohli zahrát spolu s těmi, kteří si Day of Defeat koupí v obchodě. Valve údajně chystá vydání několika patchů, které zajistí kompatibilitu těchto verzí a přidají také nové mapy, zbraně i upravený kód.

Co je na tomto projektu na výsost zajímavé je fakt, že vydání komerční verze DoD se ujala společnost Activision. Až doposud totiž všechny hry od Valve vycházely do světa pod hlavičkou Sierry. Nedávno však byla uzavřena dohoda právě mezi společnostmi Valve a Activision, která mluví neurčitě o "několika připravovaných titulech", které mají být vydány Activisionem. Bude mezi nimi také Half-Life 2, který se má údajně objevit už koncem tohoto roku? A co oblíbená multiplayerová akce Team Fortress 2? To vše je zatím bohužel ve hvězdách (a možná v hlavách manažerů Valve).

Vydání Day of Defeat je připraveno na 6. května 2003. Má šanci na (komerční) úspěch? Podle manažerů společnosti Activision zjevně ano. Teprve čas ukáže, jestli se tihle často přemoudřelí chlapíci nemýlili.

Oficiální stránky: http://www.dayofdefeatmod.com/
Výrobce: Valve Software (http://www.valvesoftware.com/)
Vydavatel: Activision (http://www.activision.com/)

Dostupné pro: PC
Žánr: Akce | multiplayerová FPS
Výrobce: Valve Software LLC | Webové stránky hry
Diskuze (6) Další článek: Postal 2: Zvrhlé první dojmy

Témata článku: , , , , , , ,