de Blob 2: nabarvíme celý svět (recenze)

Skákačky se v dnešní době zase tolik nedělají a když už nějaká vyjde, stojí to opravdu za to. De Blob 2 mi ale ukázal, že ne v každém případě to platí. I když přichází v podstatě s dobrým nápadem, výsledek se od prvotní představy dost liší.

Název hry vám možná přijde povědomý. Není to totiž poprvé, co de Blob 2 vychází. Původně vystartoval ještě na starou generaci konzolí a také na handheld Nintendo DS. Tehdy za ním stálo studio THQ, které od té doby stihlo projít bankrotem a opět se vrátit k životu v podobě THQ Nordic.  

de Blob 2_20180227200822.pngde Blob 2_20180227202436.pngde Blob 2_20180227202402.pngde Blob 2_20180227202205.png
de Blob je plný barev, kterými musíte nabarvit okolní šedý svět.

De Blob je 3D skákačka, kde se ze světa vytratily všechny pestré barvy kvůli zlému záporákovi jménem Comrade Black. Všechno ve světě je šedivé a místo vody v řekách teče inkoust. De Blob to ale nemůže nechat jen tak, proto se svým věrným parťákem Pinkym chce navrátit světu jeho zašlou krásu. Princip toho je naprosto jednoduchý. Když Blob narazí na zdroj barvy, může ji do sebe vsáknout a následně ji použít k obarvení okolí. Většinou se musí barvit domy nebo samotní obyvatelé zdejšího světa. V některých případech musíte zvolit konkrétní barvu, jindy je úplně jedno, jestli bude barák ve výsledku červený nebo modrý.  

Při tom, jak se oblast kolem Bloba rozzařuje různorodými barvami se dynamicky mění hudba, která do tohoto stylu docela sedí. Když jedete stále vpřed a barvíte další a další části světa, hra vám dá skrz hudbu najevo, že to děláte dobře.  

Ze začátku tůňky s barvou najdete na každém rohu, později si musíte nejprve sami spustit zdroj a až potom se v něm můžete vyrochnit. Krom takových jezírek potkáte i gejzíry nebo sprchy. Z nich ale Blob nemůže barvu nasát, pouze se změní ta stávající.  

de Blob 2_20180301205944.pngde Blob 2_20180301205931.pngde Blob 2_20180301205921.png
Hra je vytvořena stylem animáků, japonský styl ji ale není cizí.

Upřímně, když jsem hru poprvé zapnul, myslel jsem si, že je to tvorba z Japonska. V de Blobovi jsou totiž některé prvky, které jsou typické právě pro tamní tvorbu. Jednou z nich je absence dabingu. Komunikace probíhá skrze textové bubliny a při tom postavy jen mumlají cosi nesrozumitelného. Jak jsem si u Fe pochvaloval, že zvuky zvířat jsou příjemné na poslech, De Blob 2 je přesně ten opačný případ. Postavy skřehotají a po chvíli mě každý další rozhovor otravoval více a více.  

Další věcí, která je spíše doménou japonských vývojářů, je netypický humor. De Blob se snaží o to, aby vypadal co nejvíc cool a stylově, ale tvůrci v tomhle ohledu až moc tlačili na pilu a ve výsledku se z toho stává kýč. Neříkám, že se nikomu takový styl nemůže líbit, ale během hraní mi to přišlo dost přehnané.  

de Blob 2_20180301205919.png

Teď přejdeme k prvkům, které jsem při hraní de Bloba opravdu nemohl vystát. Tím hlavním problémem je kamera. Což o to, tohle se týká snad všech 3D plošinovek, kdy se občas odhaduje vzdálenost a perspektiva trochu zlobí. Tady se ale s kamerou nedá ani pořádně manipulovat. Při otáčení má setrvačnost, kvůli které se většinou netrefíte do požadované pozice. Na druhou stranu zase chvíli trvá, než se kamera rozpohybuje, takže analogovou páčku musíte chvíli držet. de Blob má snad jeden z nejhorších systémů ovládání kamery, jaký jsem kdy ve hře viděl.  

Tohle se ale netýká 2D částí, kde se z de Bloba stává klasická plošinovka s trochou toho barvení a puzzlů. Tyto části jsem si užíval daleko více. Jen mě mrzelo, že jsou to převážně interiéry, kde se hra přepíná do tohoto režimu.  

De Blob vyjde v tomto roce na Nintendo Switch

De Blob vyjde v tomto roce na Nintendo Switch

Můžete si všimnout, že nahoře uprostřed obrazovky se nachází časový limit. Asi bych si toho ani nevšiml, kdyby mi hra sama neřekla, že tam něco takového je. Nikdy se mi nestalo, že bych kvůli malému množství času nedokončil level. Skoro na každém rohu jsou stopky, které vám po sebrání nějakou tu minutu přidají a ve hře ani není moc prostoru na to, abyste se v nějaké pasáži zasekli.  

de Blob 2_20180301205914.png

De Blob 2 přišel s dobrým nápadem, který bohužel kvůli zmršenému ovládání nevyšel. Navíc jsou tady další nepříjemnosti, jako třeba otravné mumlání postav, které vám znemožňují, abyste si hru patřičně užili. Navíc je na ní také vidět, že původně vyšla na minulou generaci konzolí. de Blob má cenu si pořídit snad jen v případě, že si chcete zavzpomínat na původní verze, jinak bych ale sáhl po jiných skákačkách. Třeba nejnovější Ratchet & Clank, který teď bude v PS Plus hrách zdarma, nebo Fe, které mě bavilo daleko více a ještě na tom ušetříte nějakou korunu.  

Hodnocení: 2 / 5 

Klady: 

  • 2D pasáže 

  • Dynamická hudba 

Zápory: 

  • Tragické ovládání kamery 

  • Skřehotání postav 

  • Přepálený styl 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A