Dead Rising 3 – zombice z naší ulice

Neidentifikovatelné chraplavé zvuky a mrtvolný pach tlejícího masa. Hurá, další zombie apokalypsa je tady.

V roce 2006 beru do rukou sekačku na trávu a s přiblblým úsměvem na tváři se vydávám zredukovat počty nemrtvých v jednom obyčejném americkém obchoďáku. O sedm let později se dívám na video ze třetího dílu Dead Rising, exkluzivního titulu pro Xbox One, a všímám si jednoho zásadního rozdílu – moc se u něj nesměju. Vypadá to tedy, jako by se značka Dead Rising vydávala opačným směrem, než série Saints Row, která je díl od dílu ujetější. Humor by se však neměl vyhnout ani nejnovějšímu zombie masakru, takže snad ho v dalších videích, případně v plné hře, docením.

 

Jak už to tak u zombie titulů bývá, hráč musí stihnout upláchnout z města dřív, než se na něj snese atomový hřib.

 

Hra se odehrává deset let po událostech z Dead Rising 2 a začíná v tom nejhorším, respektive pro zombie žánr v tom nejlepším – po vypuknutí nákazy, která udělala z obyvatel městečka Los Perdidos vyhladovělé, po masu lačnící bestie. V hlavní roli se opět představí nový hrdina, v jehož kůži budete čelit několikanásobné přesile líně i nelíně se šinoucích umrlců. Nejedná se ovšem o žádného spasitele, kterému sudičky předurčily osud hrdiny a zachránce světa. Nick Ramos, jak zní jeho jméno, je naopak obyčejný chlap živící se jako automechanik. A má podobný cíl, jako hrdinové Resident Evil 3: Nemesis – upláchnout z města dřív, než se na něj snese atomový hřib.

Ulice Los Perdidos vám mají být plně k dispozici, takže záleží jen na vás, kam vás nohy zavedou. A tentokrát nejen nohy, nýbrž i automobily. Dead Rising 3 totiž nabídne pestrou škálu vozítek, jež mají hrát významnou roli. Díky nim totiž budete moci pročesávat každičký kout mapy (má být větší, než v první a druhé hře dohromady) mnohem snáze a hlavně rychleji. A bude to nutné, protože po vylidnění obytných prostor jsou v kdysi lidských příbytcích roztroušeny důležité zásoby.

Kromě toho se dají vozítka po vzoru stařičkého Carmageddonu využít také jako účinný prostředek k snadnému pročištění přeplněných ulic. Během veselého kácení nemrtvých ovšem hrozí, že někteří z nich na vůz vyskočí a skrze boční okénko vám vaše přátelské chování oplatí a s chutí se vám zahryznou do krku. Pocit nejistoty a ohrožení života by tak měl být všudypřítomný.

1370922326-deadrising3.jpg 1370922327-vehicle.jpg 1370922329-hero.jpg

Zombie, tedy jsem

Hryzat nehty hrůzou si ale nebudete. Dějová linka má být sice tentokrát temnější, ale – jak už bylo zmíněno na začátku – nikoli humoru prostá. Co přesně to znamená je podle jediné ukázky zatím poměrně obtížné předpovídat, ale už ta jízda v autě nebo kreativní využití rozličných předmětů roztáčí představivost na plné obrátky. Pomyslná herní aréna má doslova přetékat stovkami nejrůznějších předmětů, které pochopitelně najdou své uplatnění v boji.

1370922333-zombiegrapple.jpg

A záleží pouze na vaší fantazii, jak s nimi naložíte. Umlátíte osamoceného zombíka kladivem? A co když se jich na vás vrhne víc? V takové situaci jistě oceníte systém craftování, který umožňuje vytvářet spojením na první pohled neslučitelných předmětů ty nejbláznivější kombinace zbraní. A s takovou cirkulárkou na jedné straně a kladivem na druhé už jde práce od ruky podstatně líp.

 

Zombíci ve hře nejsou moc chytří, stačí vyskočit na auto a ztratí o večeři zájem.

 

Nedostatek inteligence nemrtvých vynahrazuje jejich počet, hezkých pár desítek se jich vyskytuje prakticky na každém kroku. A na takové množství nepřátel bude i cirkulárka po chvíli krátká. V případě kritické situace se dá naštěstí vylézt na vyvýšenou plochu. Oproti poměrně chytrým zombíkům z novějších filmů v traileru stačilo, aby Nick vyskočil na střechu nízkého auta a místo hladového sápání masožrouti ztratili o večeři zájem.

V boji najde své uplatnění i (volitelná) funkce SmartGlass, díky níž si přivoláte na pomoc vzdušný útok nebo naleznete užitečné předměty. Pokud po ruce nebude žádný vhodný úkryt a bude vám téct do bot, můžete se spolehnout na zvuk. Nechtěné pozornosti se zbavíte například vystřelenou světlicí, za kterou se nepřátelé rozběhnou jak pominutí.

Kinect tě slyší

Hluk je ovšem může k vaší osobě i přilákat. Hra totiž nabídne možnost využít hlasových funkcí nového Xbox One. Zabudovaný Kinect tak neslyší pouze vaše povely pro zapínání, vypínání, přepínání a další „nání“, které s konzolí provádíte, ale v Dead Rising 3 vám může prořízlá pusa způsobit i spoustu problémů, protože nemrtví na hluk reagují. Stačí tak při hraní vykřiknout a o pozornost máte postaráno (jak ze strany zombie, tak zbylých členů domácnosti).

1370922334-zombies.jpg

No jo, ale co když vám za uchem bez ustání křičí mimčo nebo rozlícená manželka, která chce, abyste konečně přidělal ty poličky – znamená to, že si za takových podmínek nezahrajete? Nikoliv. Předně, funkce se dá vypnout a navíc má být citlivost mikrofonu nastavena tak, aby protivníci zpozorněli jen tehdy, když o to budete opravdu stát. Kromě toho zombie nerozumí angličtině. A co třeba čeština?

Chceme takovou hru? Podle dostupných informací to zatím vypadá, že ano. Podaří se jí vybalancovat míru novinek a tradičních znaků série, aby byla atraktivní jak pro nové hráče, tak pro ostřílené harcovníky? Doufejme. Silné tituly bude každopádně Xbox One potřebovat jako sůl, protože po E3 konferencích to vypadá, že konkurenční konzole má u novinářů i hráčů navrch ve všech směrech. Bude Dead Rising 3 jedním z nich? Odpovědi se dočkáme už koncem roku.

Diskuze (1) Další článek: Pokud vám na Xbox One zabanují Live účet, už si nezahrajete

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,