Death Stranding na PC láká fotorealistickou grafikou a DLSS 2.0

Nejnovější technologie v precizně optimalizovaném enginu pana Kojimy.

Ať už si o sci-fi eposu Hideo Kojimy myslíte ledacos, jedno mu upřít nelze. Death Stranding je z grafického hlediska naprostou špičkou realisticky zpracovaných světů a hráči můžou děkovat především skvěle odladěnému enginu Decima, který můžete znát třeba i ze hry Horizon Zero Dawn. A zatímco Kojima dokázal vyždímat technické možnosti konzole Playstation 4 na maximum, teprve na PC můžeme vidět jeho projekt tak, jak původně zamýšlel. 

Pravděpodobně první nejvýraznější změnou je vyšší snímková frekvence. Jak podotkl technický ředitel Akio Sakamoto, studio hru už v základu tvořilo pro 60FPS a je tak skvělé, že to můžeme na PC aktivovat. Samozřejmě lze jít mnohem výše, pokud vám to hardware dovolí, rozdíl oproti PS4 verzi tak bude znatelný.

Death Stranding: pošťákem napříč Amerikou | Recenze

Death Stranding: pošťákem napříč Amerikou | Recenze

Jednou z grafických vychytávek, která ve 4K rozlišení na monitoru patřičně vynikne, je fotorealistická technologie snímání okolního prostředí, kterou Decima umí. Přidejte k tomu věrohodné zpracování textur, povrchů a materiálů a máte smrtící kombinaci. 

Jelikož Decima pracuje s vlastním systémem osvětlení a práce se světlem a stíny, titul nepodporuje ray tracing. Na druhou stranu tu nechybí velmi chválená technologie Nvidie - DLSS 2.0 pro vyhlazování hran při zachování výkonu. Titul jsme testovali na herním notebooku Asus Zephyrus S GX502 s procesorem i7 deváté generace a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070, takže nebyl problém nejen vyšponovat snímkovací frekvenci vysoko nad 60FPS, ale také aktivovat DLSS 2.0. 

Kojima pracuje na novém projektu, možná půjde o Death Stranding 2

Kojima pracuje na novém projektu, možná půjde o Death Stranding 2

Výsledkem jsou krásně jemné hrany objektů, které díky enginu a jeho kvalitní práci s texturami opravdu dokonale splývaly. Decima sama o sobě umí výborně zaostřit hrany a objekty, takže rozdíl mezi zapnutým a vypnutým DLSS 2.0 nebyl tak viditelný, jako například v případě hry Control, při bližším zkoumání některých objektů je však stále znát. Co však přítomnost této technologie dovoluje je spustit hru ve 4K rozlišení při minimálně 60 snímcích bez výrazného poklesu výkonu (za předpokladu, že hrajete v režimu performance) na všech grafických kartách řady RTX 20xx. 

Jsme rozhodně zvědavi, jak může Death Stranding potenciálně vypadat na konzoli PS5, s PC verzí jsme však více než spokojeni a tým odvedl perfektní práci z hlediska optimalizace. 


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A
Ubisoft u Valhally a Legionu ukazuje, s jakým počítačem si zahrajete

Ubisoft u Valhally a Legionu ukazuje, s jakým počí…

Vývojáři se konečně naučili zveřejňovat přesné specifikace PC a k nim kvalitu nastavení a očekávaný výkon.

27.  10.  2020 | | 2 N/A
Státní svátek na Steamu: Celý týden slevy na hry od českých a slovenských tvůrců

Státní svátek na Steamu: Celý týden slevy na hry o…

27.  10.  2020 | | 2 N/A