Death Stranding na PC láká fotorealistickou grafikou a DLSS 2.0

Nejnovější technologie v precizně optimalizovaném enginu pana Kojimy.

Ať už si o sci-fi eposu Hideo Kojimy myslíte ledacos, jedno mu upřít nelze. Death Stranding je z grafického hlediska naprostou špičkou realisticky zpracovaných světů a hráči můžou děkovat především skvěle odladěnému enginu Decima, který můžete znát třeba i ze hry Horizon Zero Dawn. A zatímco Kojima dokázal vyždímat technické možnosti konzole Playstation 4 na maximum, teprve na PC můžeme vidět jeho projekt tak, jak původně zamýšlel. 

Pravděpodobně první nejvýraznější změnou je vyšší snímková frekvence. Jak podotkl technický ředitel Akio Sakamoto, studio hru už v základu tvořilo pro 60FPS a je tak skvělé, že to můžeme na PC aktivovat. Samozřejmě lze jít mnohem výše, pokud vám to hardware dovolí, rozdíl oproti PS4 verzi tak bude znatelný.

Jednou z grafických vychytávek, která ve 4K rozlišení na monitoru patřičně vynikne, je fotorealistická technologie snímání okolního prostředí, kterou Decima umí. Přidejte k tomu věrohodné zpracování textur, povrchů a materiálů a máte smrtící kombinaci. 

Jelikož Decima pracuje s vlastním systémem osvětlení a práce se světlem a stíny, titul nepodporuje ray tracing. Na druhou stranu tu nechybí velmi chválená technologie Nvidie - DLSS 2.0 pro vyhlazování hran při zachování výkonu. Titul jsme testovali na herním notebooku Asus Zephyrus S GX502 s procesorem i7 deváté generace a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070, takže nebyl problém nejen vyšponovat snímkovací frekvenci vysoko nad 60FPS, ale také aktivovat DLSS 2.0. 

Výsledkem jsou krásně jemné hrany objektů, které díky enginu a jeho kvalitní práci s texturami opravdu dokonale splývaly. Decima sama o sobě umí výborně zaostřit hrany a objekty, takže rozdíl mezi zapnutým a vypnutým DLSS 2.0 nebyl tak viditelný, jako například v případě hry Control, při bližším zkoumání některých objektů je však stále znát. Co však přítomnost této technologie dovoluje je spustit hru ve 4K rozlišení při minimálně 60 snímcích bez výrazného poklesu výkonu (za předpokladu, že hrajete v režimu performance) na všech grafických kartách řady RTX 20xx. 

Jsme rozhodně zvědavi, jak může Death Stranding potenciálně vypadat na konzoli PS5, s PC verzí jsme však více než spokojeni a tým odvedl perfektní práci z hlediska optimalizace. 

Diskuze (8) Další článek: Tvůrce Fallout: New Vegas pracuje i na jiném projektu mimo RPG Avowed

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,