Deep Fighter – vzhůru ke dnu?

Ač se možná díky titulku může zdát, že Deep Fighter by mohl být veselou dobrodružnou hrou odehrávající se na plovárně, nenechte se zmýlit. Ve skutečnosti by mělo jít o plnohodnotnou 3D akci, ve které se pod hladinou oceánu odehraje nemilosrdný boj o záchranu ohrožené rasy.
Povrch naší matičky Země je z více než 70% pokryt vodní masou. Přesto se většina akčních her mokrému živlu zcela očividně vyhýbá, zřejmě v domnění, že vodní hrátky už od dob kapitána Nema ztratily na přitažlivosti. Designeři a programátoři z Criterion Studios jsou ovšem jiného názoru a proto se pustili do výroby Deep Fightera – hry, v níž si vody užijete až nad hlavu.

Deep Fighter bude příběhem podmořské rasy, ohrožované okolním světem, jinou rasou a hromadou příšer. Aby se celý národ zachránil, bude nutné postavit ohromnou mateřskou loď a přesunout ho v ní na jiné, bezpečnější místo. Vy coby prostý, ale nepochybně schopný řadový voják, přitom budete dostávat od svého generála pokyny a v malé podmořské lodi budete plnit jednotlivé mise, jejichž náplní bude průzkum okolí, obrana, útok, záchrana ohrožených příslušníku rasy a nebo třeba i nějaká ta oprava nefunkčních zařízení. Samozřejmě, že vojínem nebudete na věčné časy . S postupujícím časem a úspěšně splněnými misemi se nejen probojujete k nějaké té pecce, ale přesídlíte i z ubohé malé lodičky do lepších a vybavenějších strojů, mezi nimiž by neměly chybět ani po zuby ozbrojené těžké válečné lodě či naopak lehké a tiché průzkumné moduly.

Že to celé tvůrci myslí vážně, to dokazují především screenshoty. Jak známo, voda bývá jedním z prubířských kamenů grafiky vůbec, podle dosud dostupných obrázků však vypadá Deep Fighter nadějně a tak se snad skutečně dočkáme i realistických stínů, pod vodou věrohodně se opotřebovávajících a vybuchujících lodí, nerovností dna a především světla, které by mělo přibývat a ubývat na intenzitě v závislosti na denní době. Počítat budete muset při svých výpravách i s přílivem a odlivem, takže do některých míst se dostanete jen v určitou denní dobu, kdy bude hladina oceánu dostatečně vysoko. Navíc by to vše mělo být vyšperkováno o velice slušnou umělou inteligenci, díky níž bude mít nejen každá příšera jiný způsob a taktiku útočení, ale i nepřátelské lodě budou manévrovat podle stupně zkušeností kapitánů. A aby to nebylo málo, každý tvor bude mít v rámci ekosystému i svého přirozeného nepřítele, díky čemuž se nejspíš staneme svědky podobných šarvátek, jakých jsme si užívali při Half-Lifu.

Jak se zdá, zaděláno je tu na velice slušnou zábavu, která nabídne originálně pojatou akci v prostředí, jehož dno je místy prozkoumáno méně než povrch Měsíce. Naneštěstí však bude Deep Fighter hotov nejdřív někdy na podzim 2000, kdy by měl vyjít pod hlavičkou Ubi Softu, a tak se do té doby může stát z potencionálního žraloka v moři akčních her jen od hlavy páchnoucí vyděšenou makrelou, které se bude o jejích slibech jen zdát. Nezbývá tudíž nic jiného než říci: Uvidíme.

Váš názor Další článek: Private Wars nejsou Private Ryan

Témata článku: ,