Ač se možná díky titulku může zdát, že Deep Fighter by mohl být veselou dobrodružnou hrou odehrávající se na plovárně, nenechte se zmýlit. Ve skutečnosti by mělo jít o plnohodnotnou 3D akci, ve které se pod hladinou oceánu odehraje nemilosrdný boj o záchranu ohrožené rasy.
Povrch naší matičky Země je z více než 70% pokryt vodní masou. Přesto se většina akčních her mokrému živlu zcela očividně vyhýbá, zřejmě v domnění, že vodní hrátky už od dob kapitána Nema ztratily na přitažlivosti. Designeři a programátoři z Criterion Studios jsou ovšem jiného názoru a proto se pustili do výroby Deep Fightera – hry, v níž si vody užijete až nad hlavu.
| |
Deep Fighter bude příběhem podmořské rasy, ohrožované okolním světem, jinou rasou a hromadou příšer. Aby se celý národ zachránil, bude nutné postavit ohromnou mateřskou loď a přesunout ho v ní na jiné, bezpečnější místo. Vy coby prostý, ale nepochybně schopný řadový voják, přitom budete dostávat od svého generála pokyny a v malé podmořské lodi budete plnit jednotlivé mise, jejichž náplní bude průzkum okolí, obrana, útok, záchrana ohrožených příslušníku rasy a nebo třeba i nějaká ta oprava nefunkčních zařízení. Samozřejmě, že vojínem nebudete na věčné časy . S postupujícím časem a úspěšně splněnými misemi se nejen probojujete k nějaké té pecce, ale přesídlíte i z ubohé malé lodičky do lepších a vybavenějších strojů, mezi nimiž by neměly chybět ani po zuby ozbrojené těžké válečné lodě či naopak lehké a tiché průzkumné moduly.
| |
Že to celé tvůrci myslí vážně, to dokazují především screenshoty. Jak známo, voda bývá jedním z prubířských kamenů grafiky vůbec, podle dosud dostupných obrázků však vypadá Deep Fighter nadějně a tak se snad skutečně dočkáme i realistických stínů, pod vodou věrohodně se opotřebovávajících a vybuchujících lodí, nerovností dna a především světla, které by mělo přibývat a ubývat na intenzitě v závislosti na denní době. Počítat budete muset při svých výpravách i s přílivem a odlivem, takže do některých míst se dostanete jen v určitou denní dobu, kdy bude hladina oceánu dostatečně vysoko. Navíc by to vše mělo být vyšperkováno o velice slušnou umělou inteligenci, díky níž bude mít nejen každá příšera jiný způsob a taktiku útočení, ale i nepřátelské lodě budou manévrovat podle stupně zkušeností kapitánů. A aby to nebylo málo, každý tvor bude mít v rámci ekosystému i svého přirozeného nepřítele, díky čemuž se nejspíš staneme svědky podobných šarvátek, jakých jsme si užívali při Half-Lifu.
| |
Jak se zdá, zaděláno je tu na velice slušnou zábavu, která nabídne originálně pojatou akci v prostředí, jehož dno je místy prozkoumáno méně než povrch Měsíce. Naneštěstí však bude Deep Fighter hotov nejdřív někdy na podzim 2000, kdy by měl vyjít pod hlavičkou Ubi Softu, a tak se do té doby může stát z potencionálního žraloka v moři akčních her jen od hlavy páchnoucí vyděšenou makrelou, které se bude o jejích slibech jen zdát. Nezbývá tudíž nic jiného než říci: Uvidíme.