Defenders 2: kvalitní tower defense pro mobily (mobilní recenze)

Máme pro vás jedno doporučení na dlouhé zimní večery. Defenders 2.

Tower defence žánr, tedy arkádovka, kde se snažíte v tom nejobecnějším smyslu bránit nájezdům nepřátel, je starý jako hry samotné. Ne často se ale právě v tomto žánru urodí titul, který by stál za pozornost. Světe div se – Defenders 2 od Nival Inc. je zrovna takovým případem. V následující recenzi se dozvíte proč.

Tower defence jak se patří

Mobilní platforma je pro volnočasové minihříčky jako stvořená. Vezmete přenosné zařízení, na chvíli zapnete hru, během několika minut nasekáte nepřátelům nebo nahrajete skoré, a mobil či tablet můžete zase schovat. Defenders 2 takhle funguje také, pakliže ale hledáte i od mobilních her hloubku, obstojí Defenders 2 také tam.

IMG_4967.PNGIMG_4968.PNGIMG_4971.PNG

Jak už název naznačuje, jde o druhé pokračování poměrně úspěšné tower defence řežby. Defenders 2 se odehrává ve fantasy světě plném fantazijních příšer, tajemných koutů, hor, kobek, dungeonů a vysokých hor. Hráč se tu ocitá v roli velitele, který se snaží bránit nájezdům nepřátelům a obsazovat jednotlivá území. A to stavbou věží.

Defenders 2 vedle klasického tower defence konceptu nabízí ještě zpestření v podobě hracích kartiček, kouzel a upgradování věží

Defenders 2 vedle klasického tower defence konceptu – v němž čelíte jednotlivým vlnám protivníků, kteří se od sebe liší typem boje, strategií i silou a stavíte nejrůznější druhy věží, z nichž každá se hodí na odlišného nepřítele a funguje jinak, a proto je nutné ideálně a vyváženě vše kombinovat a správně umísťovat na hrací pole – nabízí ještě zpestření v podobě hracích kartiček, kouzel a upgradování věží.

IMG_4979.PNGIMG_4980.PNGIMG_4982.PNG

Co mají Defenders 2 navíc

Hra má hned několik herních měn, přičemž každá slouží k něčemu jinému. Obecně ale pro všechny platí, že je získáváte za vyhrané levely. Ty si vybíráte na interaktivní a rozsáhlé mapě, kde mimo jiné naleznete i poklady, různé raidy, skrýše a další. Postupným odhalováním herního světa tak zavítáte do zasněžených hor, minete husté lesy a porostlá pole a další. Nudit se tu rozhodně nebudete, a to jednak proto, že úrovní je tu nesčetně, jednak proto, že skoro každá vypadá trošičku jinak.

Postupným hraním se dostáváte na vyšší a vyšší úroveň zkušenostní, díky níž se vám otevírají další možnosti. Například tak budete posléze moci vybírat z pestřejšího sortimentu věží (střílející granáty, šípy či mlátičky na krátkou vzdálenost), věže dále upgradovat prostřednictvím karet, které lze různě mixovat a míchat, a získávat tak zcela unikátní vlastnosti, či nakupovat kouzla, která přijdou vhod, nestíháte-li AI protivníka likvidovat pomocí klasických věží. Můžou to být blesky, nášlapné miny, otrávený vzduch, a tak dále.

IMG_4984.PNGIMG_4985.PNGIMG_4989.PNG

Předchozí dva odstavce měly posloužit jako ilustrace toho, že hra má opravdu propracovaný, bohatý a pestrý systém možností a vylepšování. V podstatě za každé dobyté území tak můžete vylepšovat věže, a tím pádem měnit strategii boje, různě si hrát s nepřítelem (ten má totiž v zásobě nesčetné množství úplně odlišně se chovajících potvůrek, včetně 29 cool bossů!, jedny jsou rychlejší, jedny agresivnější a větší), a tak dále. Právě to je důvod, proč se Defenders 2 skvěle hrají.

Skvělé ovládání a hratelnost

Když už jsme naťukli hratelnost, měli bychom ji ještě rozvést, protože právě ta je u her nejdůležitější. Defenders 2 na ní stojí a padá. Díky bohatému sortimentu, fungujícím a dobře nastaveným herním mechanismům (mimo jiné to, že pro hraní zdarma doopravdy nemusíte nic platit, avšak připlatit si pro intenzivnější zážitek nakoupením různých vylepšováků rovněž můžete), ale také vyladěnému ovládání, pestrým nepřátelům a výborně navrženým úrovním se totiž hrají opravdu výborně. Co výborně, my se od hraní nemohli ani odtrhnout! A aby se hráč opravdu nenudil, připravili pro něj vývojáři spoustu questů, za které dostává další odměny.

IMG_4989.PNGIMG_4990.PNGIMG_4991.PNG

Pochválit musíme i technickou stránku. Vedle již zmiňovaného pohodlného ovládání na vás čeká také spousta intuitivních vychytávek – mezi ty patří například možnost urychlit hru, když jste si jisti, že levelem projdete, možnost zazoomovat a prohlédnout si hrací pole pěkně zblízka, odměny v podobě předčasného vyvolání další vlny nepřátel, a spousta dalšího! Zkrátka nám přišlo, že Defenders 2 doopravdy dělali hráči pro hráče.

Po grafické stráne Defenders 2 vypadají (a také se hýbou) naprosto famózně

A to platí i o grafické a zvukové stránce. Hru totiž doprovází plejáda pěkných melodií a speciálních audio efektů. Po grafické stráne Defenders 2 vypadají (a také se hýbou) naprosto famózně. Svět hraje barvami a fantazijním pojetím, jemuž se nestaví nic do cesty. A to je jedině dobře, protože přesně tak má fantasy svět vypadat. Za nás jednička s hvězdou.

iPhone
Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Strategie | Arkádová strategie