Delta Green – hororová taktická akce s úžasnou grafikou

Tlumený kotouč světla bloudil po zdi hangáru až se zastavil na obrovských kovových vratech. Zevnitř se ozvalo tlumené skučení, které rozhodně nevydávalo žádné humanoidní stvoření, což také potvrzovala svědectví lidí, kteří se s tou potvorou setkali a náhodou přežili. „Tak jdeme na to“, zavelel šéf skupinky po zuby ozbrojených mužů. Začala další akce speciální jednotky Delta Green.
Delta Green – hororová taktická akce s úžasnou grafikou

Delta Green je originální pokus o kombinaci hororové atmosféry s taktickou strategií, jejímž pradědečkem je stařičký Syndicate. Vaším úkolem bude provést svou jednotku mnoha akcemi proti spoustě nebezpečných potvor, z nichž na okolních obrázcích je vyobrazena jedna z těch mírumilovnějších. V Delta Green sice bude taktika a naplánování akce hodně důležité, ale podobných her jsme již poznali mraky. Hlavním lákadlem bude hororová atmosféra, s kterou se budete potkávat na každém kroku.

V každém rozhovoru či nějaké zmínce o hře, vždy padne slovo Jupiter. Jupiter LichTech je totiž engine na kterém hra poběží (a který mimochodem používá i připravovaný No One Lives Forever 2). „Porovnávali jsme Unreal a Quake engine. Unreal vypadá do budoucna skvěle, jenže my jej potřebujeme teď. A Quake ... je Quake, ale kvůli němu nebudeme zbytečně utrácet peníze za licenci. Také jsme si mohli vytvořit vlastní engine, jenže to by nás zpomalilo alespoň o třičtvrtě roku. Jupiter představuje velice flexibilní řešení, ve kterém můžeme vytvořit naprosto různorodé typy her,“ říká producent hry Russell Williams.

Jupiter se vyznačuje naprosto skvělými světelnými efekty a to je pro tvůrce hodně důležité. Díky neuvěřitelně vypadající hře světla a stínu bude atmosféra Delta Green naprosto paralyzující. Nezřídka se vím stane, že místo plánování akce budete jen s údivem sledovat hrůzostrašné prostředí každé mise. V temnotě, která je pro hororové hry typická, se budou obzvláště dobře vyjímat světla baterek jednotlivých členů týmu. A taková prohlídka místnosti s baterkou v ruce, kde se světlo odráží a objekty vrhají strašidelně vypadající stíny, má určitě něco do sebe (zvláště když se k tomu přidá nějaká hezky ohyzdná příšerka.

Jenže nejen grafikou živ je Delta Green. Další rozdíl oproti podobným hrám spatřuje Russell v dobře propracované inteligenci vašich jednotek. Členové týmu nebudou jen tupí mariňáci, kteří mají v hlavě zafixovanou rovnici „vidím nepřítele = střílím“. Naopak budou schopni se krýt, zavolat o pomoc a hlavně v okamžiku ohrožení života promptně opustí bojiště. Samozřejmě jejich chování nebude úplně autonomní (co byste pak dělali vy?), ale pokud jim nastavíte určitý model chování, zařídí se podle toho. Navíc mnohé činnosti, které musíte provést v jiných hrách manuálně, zde fungují automaticky. Příklad, který všude autoři uvádějí je otevírání dveří, za kterými tušíte nebezpečí. V tomto případě stačí kliknout na jeden příkaz v menu a jednotka se podle toho zařídí. Členové týmu nevběhnou do vedlejší místnosti jako na porážku, ale budou se zajišťovat a nedají nepříteli šanci je nějak překvapit. Jak sami říkají autoři: „Přece nemusíte učit elitní jednotku otevírat dveře.“

Podobně chytří budou i jednotliví nepřátelé. Hra se v žádném případě nezvrhne v nějaké prostoduché klikání na nepřátele, kde po dvou výstřelech není co řešit. Mnohdy uprostřed boje zjistíte, že vaše zbraně na příšerku nepůsobí, a tak jediným řešením bude vrátit se zpět a vzít si vhodnější vybavení. Jindy se zase vrátíte, abyste nechali potvůrku prozkoumat a z důkladné analýzy zjistili, co na ni nejvíce platí.

Příběh ještě není úplně hotový, každopádně se stanete jedním z velitelů jednotek Delta Green. Hra nabídne dva režimy. V jednom (strategickém) nakupujete nové členy, staráte se o výzkum a získáváte peníze. Pokud však dojde k nějakému výskytu nebezpečných potvor, na místo vyráží vaši jednotky a ke slovu přichází vaše velitelské schopnosti. Narozdíl třeba od série X-COM, se tento režim neodehrává na kola, ale v reálném čase. Je to logické – hra by v turn-based módu ztratila svou hororovou atmosféru.

Podrobnější informace zatím nejsou, vývojáři shánějí distributora a plánují vydání na konec roku 2003. Bude docela zajímavé, jak tento žánrový mix dopadne. Až se dozvíme o hře více, rozhodně vám dáme vědět.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A