Delta Green – hororová taktická akce s úžasnou grafikou

Tlumený kotouč světla bloudil po zdi hangáru až se zastavil na obrovských kovových vratech. Zevnitř se ozvalo tlumené skučení, které rozhodně nevydávalo žádné humanoidní stvoření, což také potvrzovala svědectví lidí, kteří se s tou potvorou setkali a náhodou přežili. „Tak jdeme na to“, zavelel šéf skupinky po zuby ozbrojených mužů. Začala další akce speciální jednotky Delta Green.
Delta Green – hororová taktická akce s úžasnou grafikou

Delta Green je originální pokus o kombinaci hororové atmosféry s taktickou strategií, jejímž pradědečkem je stařičký Syndicate. Vaším úkolem bude provést svou jednotku mnoha akcemi proti spoustě nebezpečných potvor, z nichž na okolních obrázcích je vyobrazena jedna z těch mírumilovnějších. V Delta Green sice bude taktika a naplánování akce hodně důležité, ale podobných her jsme již poznali mraky. Hlavním lákadlem bude hororová atmosféra, s kterou se budete potkávat na každém kroku.

V každém rozhovoru či nějaké zmínce o hře, vždy padne slovo Jupiter. Jupiter LichTech je totiž engine na kterém hra poběží (a který mimochodem používá i připravovaný No One Lives Forever 2). „Porovnávali jsme Unreal a Quake engine. Unreal vypadá do budoucna skvěle, jenže my jej potřebujeme teď. A Quake ... je Quake, ale kvůli němu nebudeme zbytečně utrácet peníze za licenci. Také jsme si mohli vytvořit vlastní engine, jenže to by nás zpomalilo alespoň o třičtvrtě roku. Jupiter představuje velice flexibilní řešení, ve kterém můžeme vytvořit naprosto různorodé typy her,“ říká producent hry Russell Williams.

Jupiter se vyznačuje naprosto skvělými světelnými efekty a to je pro tvůrce hodně důležité. Díky neuvěřitelně vypadající hře světla a stínu bude atmosféra Delta Green naprosto paralyzující. Nezřídka se vím stane, že místo plánování akce budete jen s údivem sledovat hrůzostrašné prostředí každé mise. V temnotě, která je pro hororové hry typická, se budou obzvláště dobře vyjímat světla baterek jednotlivých členů týmu. A taková prohlídka místnosti s baterkou v ruce, kde se světlo odráží a objekty vrhají strašidelně vypadající stíny, má určitě něco do sebe (zvláště když se k tomu přidá nějaká hezky ohyzdná příšerka.

Jenže nejen grafikou živ je Delta Green. Další rozdíl oproti podobným hrám spatřuje Russell v dobře propracované inteligenci vašich jednotek. Členové týmu nebudou jen tupí mariňáci, kteří mají v hlavě zafixovanou rovnici „vidím nepřítele = střílím“. Naopak budou schopni se krýt, zavolat o pomoc a hlavně v okamžiku ohrožení života promptně opustí bojiště. Samozřejmě jejich chování nebude úplně autonomní (co byste pak dělali vy?), ale pokud jim nastavíte určitý model chování, zařídí se podle toho. Navíc mnohé činnosti, které musíte provést v jiných hrách manuálně, zde fungují automaticky. Příklad, který všude autoři uvádějí je otevírání dveří, za kterými tušíte nebezpečí. V tomto případě stačí kliknout na jeden příkaz v menu a jednotka se podle toho zařídí. Členové týmu nevběhnou do vedlejší místnosti jako na porážku, ale budou se zajišťovat a nedají nepříteli šanci je nějak překvapit. Jak sami říkají autoři: „Přece nemusíte učit elitní jednotku otevírat dveře.“

Podobně chytří budou i jednotliví nepřátelé. Hra se v žádném případě nezvrhne v nějaké prostoduché klikání na nepřátele, kde po dvou výstřelech není co řešit. Mnohdy uprostřed boje zjistíte, že vaše zbraně na příšerku nepůsobí, a tak jediným řešením bude vrátit se zpět a vzít si vhodnější vybavení. Jindy se zase vrátíte, abyste nechali potvůrku prozkoumat a z důkladné analýzy zjistili, co na ni nejvíce platí.

Příběh ještě není úplně hotový, každopádně se stanete jedním z velitelů jednotek Delta Green. Hra nabídne dva režimy. V jednom (strategickém) nakupujete nové členy, staráte se o výzkum a získáváte peníze. Pokud však dojde k nějakému výskytu nebezpečných potvor, na místo vyráží vaši jednotky a ke slovu přichází vaše velitelské schopnosti. Narozdíl třeba od série X-COM, se tento režim neodehrává na kola, ale v reálném čase. Je to logické – hra by v turn-based módu ztratila svou hororovou atmosféru.

Podrobnější informace zatím nejsou, vývojáři shánějí distributora a plánují vydání na konec roku 2003. Bude docela zajímavé, jak tento žánrový mix dopadne. Až se dozvíme o hře více, rozhodně vám dáme vědět.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Forza Motorsport 7: vstup giganta na scénu (recenze)

Forza Motorsport 7: vstup giganta na s…

Na okruh se vydal další z velkých favoritů letošního závodu o titul závodní hry roku 2017. Forza Motorsport 7 je konečně tady, pojďme si jí tedy rozebrat kousek po kousku.

3.  10.  2017 | | 4 N/A
Herní agenda: zářijový výběr jako předzvěst podzimních hitů

Herní agenda: zářijový výběr jako před…

První měsíc tohoto školního roku je za námi, a tak je čas na naši pravidelnou agendu. Podzimní sezóna je v plném proudu, takže si konečně můžeme vychutnat pecky jako druhé Destiny, datadisk k Dishonored nebo nové závody Project Cars. To ale není ani zdaleka všechno.

4.  10.  2017 |
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A