Delta Green – hororová taktická akce s úžasnou grafikou

Tlumený kotouč světla bloudil po zdi hangáru až se zastavil na obrovských kovových vratech. Zevnitř se ozvalo tlumené skučení, které rozhodně nevydávalo žádné humanoidní stvoření, což také potvrzovala svědectví lidí, kteří se s tou potvorou setkali a náhodou přežili. „Tak jdeme na to“, zavelel šéf skupinky po zuby ozbrojených mužů. Začala další akce speciální jednotky Delta Green.
Delta Green – hororová taktická akce s úžasnou grafikou

Delta Green je originální pokus o kombinaci hororové atmosféry s taktickou strategií, jejímž pradědečkem je stařičký Syndicate. Vaším úkolem bude provést svou jednotku mnoha akcemi proti spoustě nebezpečných potvor, z nichž na okolních obrázcích je vyobrazena jedna z těch mírumilovnějších. V Delta Green sice bude taktika a naplánování akce hodně důležité, ale podobných her jsme již poznali mraky. Hlavním lákadlem bude hororová atmosféra, s kterou se budete potkávat na každém kroku.

V každém rozhovoru či nějaké zmínce o hře, vždy padne slovo Jupiter. Jupiter LichTech je totiž engine na kterém hra poběží (a který mimochodem používá i připravovaný No One Lives Forever 2). „Porovnávali jsme Unreal a Quake engine. Unreal vypadá do budoucna skvěle, jenže my jej potřebujeme teď. A Quake ... je Quake, ale kvůli němu nebudeme zbytečně utrácet peníze za licenci. Také jsme si mohli vytvořit vlastní engine, jenže to by nás zpomalilo alespoň o třičtvrtě roku. Jupiter představuje velice flexibilní řešení, ve kterém můžeme vytvořit naprosto různorodé typy her,“ říká producent hry Russell Williams.

Jupiter se vyznačuje naprosto skvělými světelnými efekty a to je pro tvůrce hodně důležité. Díky neuvěřitelně vypadající hře světla a stínu bude atmosféra Delta Green naprosto paralyzující. Nezřídka se vím stane, že místo plánování akce budete jen s údivem sledovat hrůzostrašné prostředí každé mise. V temnotě, která je pro hororové hry typická, se budou obzvláště dobře vyjímat světla baterek jednotlivých členů týmu. A taková prohlídka místnosti s baterkou v ruce, kde se světlo odráží a objekty vrhají strašidelně vypadající stíny, má určitě něco do sebe (zvláště když se k tomu přidá nějaká hezky ohyzdná příšerka.

Jenže nejen grafikou živ je Delta Green. Další rozdíl oproti podobným hrám spatřuje Russell v dobře propracované inteligenci vašich jednotek. Členové týmu nebudou jen tupí mariňáci, kteří mají v hlavě zafixovanou rovnici „vidím nepřítele = střílím“. Naopak budou schopni se krýt, zavolat o pomoc a hlavně v okamžiku ohrožení života promptně opustí bojiště. Samozřejmě jejich chování nebude úplně autonomní (co byste pak dělali vy?), ale pokud jim nastavíte určitý model chování, zařídí se podle toho. Navíc mnohé činnosti, které musíte provést v jiných hrách manuálně, zde fungují automaticky. Příklad, který všude autoři uvádějí je otevírání dveří, za kterými tušíte nebezpečí. V tomto případě stačí kliknout na jeden příkaz v menu a jednotka se podle toho zařídí. Členové týmu nevběhnou do vedlejší místnosti jako na porážku, ale budou se zajišťovat a nedají nepříteli šanci je nějak překvapit. Jak sami říkají autoři: „Přece nemusíte učit elitní jednotku otevírat dveře.“

Podobně chytří budou i jednotliví nepřátelé. Hra se v žádném případě nezvrhne v nějaké prostoduché klikání na nepřátele, kde po dvou výstřelech není co řešit. Mnohdy uprostřed boje zjistíte, že vaše zbraně na příšerku nepůsobí, a tak jediným řešením bude vrátit se zpět a vzít si vhodnější vybavení. Jindy se zase vrátíte, abyste nechali potvůrku prozkoumat a z důkladné analýzy zjistili, co na ni nejvíce platí.

Příběh ještě není úplně hotový, každopádně se stanete jedním z velitelů jednotek Delta Green. Hra nabídne dva režimy. V jednom (strategickém) nakupujete nové členy, staráte se o výzkum a získáváte peníze. Pokud však dojde k nějakému výskytu nebezpečných potvor, na místo vyráží vaši jednotky a ke slovu přichází vaše velitelské schopnosti. Narozdíl třeba od série X-COM, se tento režim neodehrává na kola, ale v reálném čase. Je to logické – hra by v turn-based módu ztratila svou hororovou atmosféru.

Podrobnější informace zatím nejsou, vývojáři shánějí distributora a plánují vydání na konec roku 2003. Bude docela zajímavé, jak tento žánrový mix dopadne. Až se dozvíme o hře více, rozhodně vám dáme vědět.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Minecraft zdarma: 5 her, které si můžete zahrát hned teď

Minecraft zdarma: 5 her, které si může…

Minecraft se dočkal extrémního úspěchu a dodnes staví své domy z bloků miliony hráčů. I když mnoho lidí hru „upirátilo“, my jsme proti pořizování her na černo. Pokud si však chcete zahrát Minecraft a nechcete platit, možná vám pomůžou naše tipy na jiné parádní herní kousky.

15.  8.  2018 | | 3 N/A
Red Dead Redemption 2 vypadá jako dokonalá westernovka od Tarantina

Red Dead Redemption 2 vypadá jako doko…

Rockstar špatné hry nedělá. A když spojíte divoký západ s jedním z nejlepších studií, máte zaděláno na hit.

12.  8.  2018 |
Reportáž: Navštívili jsme virtuální hernu v Praze

Reportáž: Navštívili jsme virtuální he…

Virtuální realita vás doslova shodí na zem.

8.  8.  2018 |
Fotoseriál z českého survival royale: Vigor pěkně zblízka

Fotoseriál z českého survival royale: …

Další český battle royale začíná vystrkovat růžky. Jak vypadá a jak působí?

7.  8.  2018 |
Herní filosofie: sex ve hrách aneb kdy budou pixely sexy

Herní filosofie: sex ve hrách aneb kdy…

Sexualita ve hrách již dávno není tabu. Přesvědčte se s námi.

10.  8.  2018 |