Destiny: evoluce nebo revoluce online FPS?

Loňská E3 přinesla spoustu nadějných titulů. Ty ale byly zašlápnuty hluboko do země poté, co Sony představilo MMO střílečku Destiny, kterou vyvíjí studio Bungie a vyjde pod patronátem Activisionu.

Skoro až biblický příběh

Již při pohledu na screenshoty a videa se vám jistě vybaví série Halo. A máte pravdu. Studio Bungie je totiž známé především touto sérií, není proto divu, že je Destiny považováno za nepřímé pokračování.

V každé éře našeho bytí přichází vzestup a pád. A nejinak je tomu i zde. Všeho bylo dosti, svět se nacházel v prosperujícím období zvaném Zlatá éra. Výzkum postupoval mílovými kroky, technologie byly na vysoké úrovni a svět se nacházel v mírovém rozpoložení.

Destiny_3.jpg Destiny_4.jpg Destiny_5.jpg

Jak nás ale historie naučila, po úspěchu přichází pád. Lidé se začali rozmáhat a kolonizovat ostatní planety ve Sluneční soustavě. Tomuto aktu se říkalo Kolaps, a právem. Znamenal totiž konec Zlaté éry lidstva a nastolil temné časy. Mezi kolonizovanými planetami nastaly boje tak dlouhé a vyčerpávající, že téměř znamenaly vyhynutí lidské rasy. Jediní přeživší Kolapsu byli ti, kteří obývali planetu Zemi. Zachránil je totiž nebeský poutník, který se na Zemi vyskytl již celá staletí předtím, než se lidstvo vydalo do hlubin vesmíru.

 

Díky Poutníkovi mají ochránci schopnost používat neznámou sílu, které se říká Světlo

 

Poutník navíc drží ochrannou ruku nad posledním městem lidí společně se Strážemi města, což jsou poslední ochránci lidské rasy. Díky Poutníkovi mají navíc schopnost používat neznámou sílu, které se říká Světlo.

Destiny_2.jpg

Tři postavy jdou, v řadě za sebou

Hráč se tedy stane Strážcem, který má jediný úkol. Ochránit poslední město lidí na Zemi. Vybrat si pak bude moci ze tří ras. Lidí, kteří jsou po zkušenostech s válkou nekonfliktní a odolní. Inspirací byli vývojářům vojáci, atleti a akční hrdinové. Druhými pak jsou Awokeni, které vývojáři charakterizují jako exotické, mysteriózní a krásné bytosti. Vzorem jim byli elfové, upíři, duchové a andělé. Poslední rasa se nazývá Exo, inspirované nemrtvými, Master Chiefem a Terminátorem. Bude se tak jednat o smrtící a silné protivníky. Všechny tři rasy však nabídnou jen kosmetický efekt a nebudou mít žádný vliv na hratelnost.

1390035936-11.jpg 1390036237-3.jpg 1390036242-6.jpg

Hratelnost totiž ovlivní až povolání. Lovec, černokněžník a titán. Výběr je zcela na vás a právě tento aspekt se bude promítat do celého herního světa a stylu interakce s ním.

Inovace v žánru

Ve světě Destiny bude podle vývojářů velmi živo. Nehrozí žádné dlouhé a nudné chození z místa A do místa B. Hráče může po cestě potkat nová mise, ale i nemusí. Veškeré události ve světe se totiž budou vyskytovat náhodně, nebudou naplánovány ani skriptovány. To má pomoci vytvořit unikátní a dynamický herní zážitek, podobný skriptovaným hrám pro jednoho hráče. Navíc bychom neměli potkat jedinou NPC postavu, všechny bytosti ve světě mají být živí hráči. Doufejme, že to bude vypadat stejně dobře, jako to zní.

1390036259-8.jpg 1390036259-9.jpg 1390036298-10.jpg

Destiny překvapí i maličkostmi. Začněme třeba lootem. Ten totiž neprobíhá klasickým způsobem, kdy zabijete příšeru, popř. hlavního bosse a padne skupině pár předmětů. Zde má každý hráč svůj osobní loot. Vysvětlení vývojářů je jednoduché. Chtějí totiž, aby každý hráč byl odměněn poprávu a aby nenastávaly situace, kdy se spojenci postřílí kvůli nové čepce.

Odměněni pak můžete být oblečením či brněním. Tím nejzajímavějším jsou exotické zbraně. Ty budou unikátní jak svým vzhledem, tak schopnostmi a názvem. Vývojáři zatím odhalily tři takové zbraně. První z nich byla puška  střílející elektrické výboje, tzv. Rolling Thunder. Další byla odstřelovačská puška a třetí raketomet s názvem Galahorn.

 

Důležité je krytí se za překážkami a rozumné používání abilit

 

Samotný boj pak skloubí akci s taktikou. Důležité je krytí se za překážkami a rozumné používání schopností. Ty mají pochopitelně cooldown, nebudete je tedy moci použít kdykoliv. Prostě si představte víceméně tradiční MMO, jen s příchutí FPS a sci-fi.

1390036259-9.jpg

Samozřejmostí pak je interakce s kýmkoliv a kdekoliv. Ač je hra popisována jako střílečka s prvky MMO, samotní vývojáři se tomuto popisu snaží vyhýbat.

Krása na pohled

Co ale upoutá na první pohled je vizuální zpracování, které je v žánru nevídané. Různorodost prostředí, kde rezavé stavby, vraky a téměř žádná vegetace střídají pláně a otevřená prostranství, dává Destiny punc uvěřitelnosti post-apokalyptického světa. Není proto divu, že hra využije výkon next-genu naplno. Při procházení rozbořeným městem a pustinou na vás naběhne husí kůže. Když navíc přiletí obří kosmická loď v doprovodu hudby, která až nápadně připomíná tu z Halo, blaho se dostaví.

1390036554-14.jpg 1390036554-15.jpg 1390036555-13.jpg

Destiny vypadá skvostně. A to ve všech směrech. I když se nejedná o přímého nástupce Halo, i přesto má nakročeno více než dobře. Právě proto, že i přes všechny známé prvky stále vypadá nezvykle a svěže. Evoluce nebo revoluce? Je to na vás, Bungie.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 7 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A