Destiny: evoluce nebo revoluce online FPS?

Loňská E3 přinesla spoustu nadějných titulů. Ty ale byly zašlápnuty hluboko do země poté, co Sony představilo MMO střílečku Destiny, kterou vyvíjí studio Bungie a vyjde pod patronátem Activisionu.

Skoro až biblický příběh

Již při pohledu na screenshoty a videa se vám jistě vybaví série Halo. A máte pravdu. Studio Bungie je totiž známé především touto sérií, není proto divu, že je Destiny považováno za nepřímé pokračování.

V každé éře našeho bytí přichází vzestup a pád. A nejinak je tomu i zde. Všeho bylo dosti, svět se nacházel v prosperujícím období zvaném Zlatá éra. Výzkum postupoval mílovými kroky, technologie byly na vysoké úrovni a svět se nacházel v mírovém rozpoložení.

Destiny_3.jpg Destiny_4.jpg Destiny_5.jpg

Jak nás ale historie naučila, po úspěchu přichází pád. Lidé se začali rozmáhat a kolonizovat ostatní planety ve Sluneční soustavě. Tomuto aktu se říkalo Kolaps, a právem. Znamenal totiž konec Zlaté éry lidstva a nastolil temné časy. Mezi kolonizovanými planetami nastaly boje tak dlouhé a vyčerpávající, že téměř znamenaly vyhynutí lidské rasy. Jediní přeživší Kolapsu byli ti, kteří obývali planetu Zemi. Zachránil je totiž nebeský poutník, který se na Zemi vyskytl již celá staletí předtím, než se lidstvo vydalo do hlubin vesmíru.

 

Díky Poutníkovi mají ochránci schopnost používat neznámou sílu, které se říká Světlo

 

Poutník navíc drží ochrannou ruku nad posledním městem lidí společně se Strážemi města, což jsou poslední ochránci lidské rasy. Díky Poutníkovi mají navíc schopnost používat neznámou sílu, které se říká Světlo.

Destiny_2.jpg

Tři postavy jdou, v řadě za sebou

Hráč se tedy stane Strážcem, který má jediný úkol. Ochránit poslední město lidí na Zemi. Vybrat si pak bude moci ze tří ras. Lidí, kteří jsou po zkušenostech s válkou nekonfliktní a odolní. Inspirací byli vývojářům vojáci, atleti a akční hrdinové. Druhými pak jsou Awokeni, které vývojáři charakterizují jako exotické, mysteriózní a krásné bytosti. Vzorem jim byli elfové, upíři, duchové a andělé. Poslední rasa se nazývá Exo, inspirované nemrtvými, Master Chiefem a Terminátorem. Bude se tak jednat o smrtící a silné protivníky. Všechny tři rasy však nabídnou jen kosmetický efekt a nebudou mít žádný vliv na hratelnost.

1390035936-11.jpg 1390036237-3.jpg 1390036242-6.jpg

Hratelnost totiž ovlivní až povolání. Lovec, černokněžník a titán. Výběr je zcela na vás a právě tento aspekt se bude promítat do celého herního světa a stylu interakce s ním.

Inovace v žánru

Ve světě Destiny bude podle vývojářů velmi živo. Nehrozí žádné dlouhé a nudné chození z místa A do místa B. Hráče může po cestě potkat nová mise, ale i nemusí. Veškeré události ve světe se totiž budou vyskytovat náhodně, nebudou naplánovány ani skriptovány. To má pomoci vytvořit unikátní a dynamický herní zážitek, podobný skriptovaným hrám pro jednoho hráče. Navíc bychom neměli potkat jedinou NPC postavu, všechny bytosti ve světě mají být živí hráči. Doufejme, že to bude vypadat stejně dobře, jako to zní.

1390036259-8.jpg 1390036259-9.jpg 1390036298-10.jpg

Destiny překvapí i maličkostmi. Začněme třeba lootem. Ten totiž neprobíhá klasickým způsobem, kdy zabijete příšeru, popř. hlavního bosse a padne skupině pár předmětů. Zde má každý hráč svůj osobní loot. Vysvětlení vývojářů je jednoduché. Chtějí totiž, aby každý hráč byl odměněn poprávu a aby nenastávaly situace, kdy se spojenci postřílí kvůli nové čepce.

Odměněni pak můžete být oblečením či brněním. Tím nejzajímavějším jsou exotické zbraně. Ty budou unikátní jak svým vzhledem, tak schopnostmi a názvem. Vývojáři zatím odhalily tři takové zbraně. První z nich byla puška  střílející elektrické výboje, tzv. Rolling Thunder. Další byla odstřelovačská puška a třetí raketomet s názvem Galahorn.

 

Důležité je krytí se za překážkami a rozumné používání abilit

 

Samotný boj pak skloubí akci s taktikou. Důležité je krytí se za překážkami a rozumné používání schopností. Ty mají pochopitelně cooldown, nebudete je tedy moci použít kdykoliv. Prostě si představte víceméně tradiční MMO, jen s příchutí FPS a sci-fi.

1390036259-9.jpg

Samozřejmostí pak je interakce s kýmkoliv a kdekoliv. Ač je hra popisována jako střílečka s prvky MMO, samotní vývojáři se tomuto popisu snaží vyhýbat.

Krása na pohled

Co ale upoutá na první pohled je vizuální zpracování, které je v žánru nevídané. Různorodost prostředí, kde rezavé stavby, vraky a téměř žádná vegetace střídají pláně a otevřená prostranství, dává Destiny punc uvěřitelnosti post-apokalyptického světa. Není proto divu, že hra využije výkon next-genu naplno. Při procházení rozbořeným městem a pustinou na vás naběhne husí kůže. Když navíc přiletí obří kosmická loď v doprovodu hudby, která až nápadně připomíná tu z Halo, blaho se dostaví.

1390036554-14.jpg 1390036554-15.jpg 1390036555-13.jpg

Destiny vypadá skvostně. A to ve všech směrech. I když se nejedná o přímého nástupce Halo, i přesto má nakročeno více než dobře. Právě proto, že i přes všechny známé prvky stále vypadá nezvykle a svěže. Evoluce nebo revoluce? Je to na vás, Bungie.

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 26 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A